Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Har sällan håll och oftast kan jag lunka vidare om jag får det.
En veckas paus här, ugh! Varit i Nice och göttat mig. Imorgon är det som vanligt igen.
Jag brukar aldrig få håll, men idag fick jag det faktiskt. Då sprang jag en sträcka i stark motvind. Blåser det kraftigt tycker jag det blir svår att andas normalt, så min teori är att hållet har ett samband med andningen. Så bästa tipset är väl att ta ner på takten lite och tänka på att ha en djup och lugn andning.
Hejsan!
Jag är i princip nybörjare och ska vara med på midnattsloppet i sommar och tänkte höra om ni har tips på hur ja ska lägga upp träningen. Hittills har jag joggat på löpband två dagar i veckan och styrka (mage/armar) en dag i veckan.
Sprang vårruset i veckan som var på 37 min.
Var med på midnattsloppet förra året också men var skadad då ja råkade klämma vaden lite illa men kom i mål på tiden 1.29h
MissMaran, du kan nog få tips här.
7 km idag efter en veckas paus. Allt lunkande i vår har satt sina spår. Svårt att få upp fart, men jag kämpade på.
Var kanske inte håll ändå, för jag har fortfarande ont... Troligen en sträckning - hur man nu lyckas med det när man springer rakt fram??
Har just sprungit 6 lugna km. Det gick ok även om det känns. Gör annars mest ont när jag skrattar. Och jag skrattar mer än jag anat om dagarna, haha!
Tack för gratulationer allihopa! Jag är taggad för maran nästa år
.
Jespis, sträckning där låter högst oskönt. Hoppas det ger med sig.
Sträckningen är nog ganska ok nu. Har inte vågat känna efter så mycket och vågar knappt kolla om knölen är kvar...
I fredags sprang jag 10 km, varav 5 i högre tempo än vanligt (4:55-5:10, vilket är snabbt för mig). Kul att det går att lura tanten att öka takten!
Idag långpass, 15 km. Regnväder, men den här sommaren får man nog inte vara så kräsen. Kändes väldigt bra och jag kunde ha sprungit några km till.
Maken följer ju samma träningsprogram, men fick bryta idag. Hans puls rusade omotiverat i höjden och han kände sig matt och obekväm. Promenerade hem. Jag blir skitskraj! Han tror att det är flimmer och jag tycker att han ska kolla upp det, men han är läkare och då är man väl odödlig... Suck! Han menar att det hänt förut, men väldigt sällan.
Mellansonens klasskompis pappa dog i skogen under ett löppass för ett par år sedan. De letade några dagar, hittade honom då de hackat hans runkeeper-konto och sett var gps:en varit aktiv senast. Mardröm!
Här bor latmasken kvar. 7,7 km igår.
Den här veckan tänkte jag hitta tillbaka till rutinerna.
Jespis, brukar tänka på det där med hjärtat och spåret. Fy fasen.
7,3 km idag. Stela, tunga ben. Usch.
Hej! Hur mår sonen, Michael? Otäck historia, det där med han som dog..
Jag sprang 11 km i söndags, distansrekord efter bebisens ankomst. Tempot lågt, 5.40 typ, men det var väldigt behagligt. Idag 7 km oavbrutet med vagn, 5.30-tempo i genomsnitt, farten börjar smyga sig på. Körde ett löpstyrka-löpteknikpass med Jessica Gylfe för två veckor sedan, fantastiskt kul. Ska fö starta en löparförening i byn, Risinge löparkamrater, vi ska ansluta oss till friidrottsförbundet så vi kan springa i tävlingsklasser. Kul!