Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Har sällan håll och oftast kan jag lunka vidare om jag får det.
En veckas paus här, ugh! Varit i Nice och göttat mig. Imorgon är det som vanligt igen.
Jag brukar aldrig få håll, men idag fick jag det faktiskt. Då sprang jag en sträcka i stark motvind. Blåser det kraftigt tycker jag det blir svår att andas normalt, så min teori är att hållet har ett samband med andningen. Så bästa tipset är väl att ta ner på takten lite och tänka på att ha en djup och lugn andning.
Hejsan!
Jag är i princip nybörjare och ska vara med på midnattsloppet i sommar och tänkte höra om ni har tips på hur ja ska lägga upp träningen. Hittills har jag joggat på löpband två dagar i veckan och styrka (mage/armar) en dag i veckan.
Sprang vårruset i veckan som var på 37 min.
Var med på midnattsloppet förra året också men var skadad då ja råkade klämma vaden lite illa men kom i mål på tiden 1.29h
MissMaran, du kan nog få tips här.
7 km idag efter en veckas paus. Allt lunkande i vår har satt sina spår. Svårt att få upp fart, men jag kämpade på.
Var kanske inte håll ändå, för jag har fortfarande ont... Troligen en sträckning - hur man nu lyckas med det när man springer rakt fram??
Har just sprungit 6 lugna km. Det gick ok även om det känns. Gör annars mest ont när jag skrattar. Och jag skrattar mer än jag anat om dagarna, haha!
Tack för gratulationer allihopa! Jag är taggad för maran nästa år
.
Jespis, sträckning där låter högst oskönt. Hoppas det ger med sig.
Sträckningen är nog ganska ok nu. Har inte vågat känna efter så mycket och vågar knappt kolla om knölen är kvar...