• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Zezzan

Idag blev det backintervaller i en backe som jag inte sprungit i förut. Men fy tusan vilka dåliga tider. Jaja backen är nog jobbigare än de andra backarna jag brukar springa i men ändå. Dåligt för självförtroendet var det iallafall

Testade ett nytt par Oakley. Svåra val vilka man ska välja

• Anghammarad

Jag sprang Göteborgsvarvet. Jag gjorde två av de största misstagen man kan göra.  Jag sprang i ett par helt nya skor och jag hade med mig energi-gel som jag aldrig testat innan....

• Anghammarad
    Duckan skrev 2015-05-25 19:37:21 följande:

Ooh, tufft Anghammarad. Du kom i mål i alla fall hoppas jag?

Glömde att nämna att jag hade sprungit totalt nio pass i år före loppet på totalt 86 km... 

Den gel jag ville ha var slut så jag fick ta ett annat märke. Skorna jag tänkte springa i gick sönder precis innan start så jag fick springa in på mässan och köpa ett par nya av en modell som jag aldrig använt tidigare.

Det intressanta var att jag seglade i mål, utan någon skoskav alls, på en tid som är den näst bästa på de sex gånger jag sprungit varvet. Och med en mage i perfekt skick.

• Jespis

Jag köper nog ett par skor per år. Gillar prylar, som ni vet, men tycker också att det är bra att ha några att byta mellan. Får ibland problem med skavsår och blåsor och då känns det bra att byta skor mellan passen.

• Duckan

Jag har två par och de har nu passerat tre år, dvs jag köpte dem när jag började röra på mig 
    Pratade med en ganska erfaren löpare som gick i taket över mina gamla skor, men det är ju inte läge att köpa nya den här veckan.

Jag vet inte ens vad för slags steg jag har så jag tänker att en tripp till Löplabbet är på sin plats. Eller har ni andra tankar kring det?

• Jespis

Jag var till Gå & Löpkliniken här i min lilla stad för några år sedan, sedan har jag köpt nya modeller av samma sko på nätet. Blir ju oerhört mycket billigare att handla hos ex wiggle eller liknande!

Svar på tråden Löpartråden 13