• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Anghammarad

Jag väger förmodligen 50% mer än en genomsnittlig Kenyansk långdistansare och dessutom har jag ett ganska konstigt löpsteg så jag sliter ut mina skor rätt fort. De som gick sönder nu på varvet hade gått knappt 40 mil. Jag har just nu fem par skor som jag alternerar mellan. Fyra olika märken. Jag vill kolla om det är några som håller bättre, därför kör jag så många olika.

• Duckan

5 par?! Då skulle nog maken gå i taket!
    Jag sliter nog inte ut mina skor så värst, men förstått att gummit torkar och därav måste jag byta.

• PerG

Moaha. Jag har massor med löparskor! Nog fler än vanliga skor faktiskt.. ;).. De fyller olika funktioner men har också några jag alternerar med..

Saucony Kinvara 3 och 4: Mängdskor för asfalt (träning och lopp från 21km och uppåt). Ska snart uppgraderas till 5:an eller 6:an eftersom de gamla är rejält slitna (använder dessa mest)

Saucony Type A5: Lätta raceskor för asfalt (lopp när det ska gå extra fort upp till ca 21km.)

Icebug Acceleritas 3: Terrängskor för obanad terräng där det gärna är lerigt och geggigt!

Icebug Spirit2 (tror jag modellen är): Terrängskor för obanad terräng med metalldubbar (typ blöta spänger, is, m.m.)

New Balance MT110: Grus/trailskor för lättare terräng/stiglöpning

Icebug Anima Bugrip: Asfalt/grusskor för vinterväglag med metalldubbar

Duckan skrev 2015-05-26 10:55:56 följande:

5 par?! Då skulle nog maken gå i taket!

Jag sliter nog inte ut mina skor så värst, men förstått att gummit torkar och därav måste jag byta.

• Duckan

När jag nu delat med mig sv min okunskap så fattar ni vilken nybörjare jag ändå är.

• Zezzan

Älskar skor men har väldigt svårt att hitta några som passar mina fötter bra. 

idag gick jag till inköp av löparglasögon. Det blev det vita paret. Fick 1300kr rabatt på priset så jag slog till Synd att kroppen strejkar idag på grund av jobbig dag igår. Jävla skitcancer som ställer till det i min kropp även efter att den är borta. 

• Duckan

Då var det gjort. Jag klarade maran men på sämre tid än vad jag hoppats. Knän och fötter är intakta.

• Duckan

Kall är bara förnamnet. Jag var så nedkyld att läpparna var blå en lång stund efter duschen.

Svar på tråden Löpartråden 13