Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Har varit ute på en 5 km terapirunda.. 4,50 fart. Semestern slutade med att min stackars sambo vart akut inlagd på sjukhus och opererad i halsen för elak bakterie infektion blir tydligen fler :/. Så behövde sammla tankarna lite och inget är så bra som löpning för det.
Michael, håller med om att löpning är bra när livet gungar. Förlorade min 65-årige far i höstas och sprang mig genom den perioden. En vän som förlorat sin man blev tillsagd av läkare att äta, sova och motionera - och det funkar! Då är åtminstone kroppen stark!
Hoppas din fru snart mår bättre!
Michael, håller med om att löpning är bra när livet gungar. Förlorade min 65-årige far i höstas och sprang mig genom den perioden. En vän som förlorat sin man blev tillsagd av läkare att äta, sova och motionera - och det funkar! Då är åtminstone kroppen stark!
Hoppas din fru snart mår bättre!
Hej folket! Jag hoppas att det här ska bli en tråd jag skriver i ofta (betoning på hoppas).
Jag tänkte ta mig an "Couch to 5 km" med första pass imorgon, hade tänkt börja redan förra månaden men flytt och nytt jobb gjorde att jag sköt upp det, men nu har jag plockat fram kläder och skor tills imorgon och håller just nu på att kollar på kartan, försöker bestämma mig för vart det känns okej att springa.
Jag har aldrig haft bra kondition, aldrig kunnat jogga mer än 500 meter (och bara det var en ren plåga). Tror att det här kommer bli rätt tungt, men det är ju inte flera timmar varje dag, och det börjar lugnt, så jag tror jag ska klara det.
Nu har jag dock en fråga: när är det man börjar må bra av att springa? när känns det liksom bättre? Kommer jag känna något redan efter någon vecka eller tar det längre tid än så?
Elderberry - välkommen hit! Jag skulle säga att du kommer att må bra direkt, eftersom du äntligen kommer igång! Endorfinerna kickar in och du känner dig nöjd med dig själv! Heja dig!
Tack, Jespis! Jag hoppas verkligen att det känns med direkten :)
Tror faktiskt att jag tänker ta mig till ett skogsområde med uppmärkta joggingsträckor istället för att jogga runt i bostadsområden, blir en liten cykeltur, men jag tror det är värt det.
Förlåt mitt tjat, men 1,5 v senare haltar jag illa än. Spricka, hälsporre är folks teorier. Kan en smäll utlösa hälsporre? Jag är utomlands. Är köpa kryckor en bra idé? Avlasta?
Tråkigt med frin Michael 310.
Har gjort tre av veckans FEM pass. Puh! Fartlek tisdag, 8 "lugna" km onsdag och 800 m-intervaller idag. Vilodag imorgon, sen 19 km lördag och 5 lugna km söndag. Intensiv vecka... Känns rätt så bra hittills, men jag har lite ont i höger lårmuskel. Funderar på om det är muskelbristningen från i våras som spökar...
Bara ont här..Heja Jespis!!