Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Tog med mig alla tre barnen ut på cykel/springtur ikväll. Blev väl ngn km iaf, men i lugnt tempo. Mer som en kul grej! Sambon är bortrest o jag blev sugen på att komma ut, ja vad gör man inte. En i joggingvagn, en på springcykel o en på sparkcykel!
Bra jobbat Blicka - en annan variant är intervaller runt en lekplats. Nöden har ingen lag, haha. Här är vi i en annan fas nu och jag njuter av att barnen kan vara ensamma i ett par timmar. (Yngsta 8 år, äldste fyller 12)
Jag har känt av höger vad i ett par dagar och är livrädd att det är gubbvaden som vaknar igen. Idag joggade jag 1,1 km till gymet och tränade rörelse och styrka där innan jag promenerade hem. Har inte ont nu och hoppas det håller sig så!
Bra jobbat Blicka - en annan variant är intervaller runt en lekplats. Nöden har ingen lag, haha. Här är vi i en annan fas nu och jag njuter av att barnen kan vara ensamma i ett par timmar. (Yngsta 8 år, äldste fyller 12)
Jag har känt av höger vad i ett par dagar och är livrädd att det är gubbvaden som vaknar igen. Idag joggade jag 1,1 km till gymet och tränade rörelse och styrka där innan jag promenerade hem. Har inte ont nu och hoppas det håller sig så!
12x 200 m -intervaller idag. 3 km uppvärmning och stretch innan jag körde igång. Sega intervaller och klockan pep att det gick för långsamt. Morr! Efter 5 intervaller ville jag lägga ner, men bestämde mig för att skita i hur fort det gick och bara springa fortare än vanligt - det är ju bättre än inget. Och plötsligt gick det lättare - och jag fick upp farten. Hjärnspöken?! 2,5 km nedjogg - seeeegt. Men nu är det gjort!!
Starkt jobbat Jepsis!
Ikväll blev det 5 km i 7min tempo. Känns som att jag aldrig kommer att klara 5 km under 30min. Får påminna mig själv att jag för ca 5v knappt kunde springa runt huset :)
hundtok, framsteg hela tiden. Härligt.
Semestern börjar nu och då har jag inga ursäkter längre utan bara hoppa i skorna och köra.
17 km idag. Bra löpväder - lagom soligt, liten bris. Är dock öm i ryggen - kände det igår och det är lite sämre nu. Hoppas det är ngt snabbt övergående...
7,3 km med mycket motvind. Jo jag tackar!
Inser att det är 2 ynka månader kvar till Halvmarathon. Jag är så INTE där!