• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Jespis

Heja Duckan! Hyser hatkärlek till burpees. 100 st - RESPEKT!

Jag vred mitt högra knä lite lätt på sonens match för ett par dagar sen. Kändes inte mycket då, men igår och inatt... Vilar till imorgon och gräver fram mitt knäskydd igen. Håll tummarna!

• Duckan

Det var i tre omgångar så inte så jädra hejigt inte Jespis.

Knäet låter oskönt.

• Jespis

Idag skulle jag köra ett tröskelpass. 2km uppvärmning, 4x 2,5 km i lopp-fart (5:00-5:20-tempo i mitt fall) och sen nedjogg 2 km. Knät gnällde lite efter 3 2,5:or, så jag kapade passet lite. Har promenerat en hel del idag och knät känns ok. Använder knäskydd ändå, för säkerhets skull.

• Blicka
    Jespis skrev 2016-07-09 22:15:45 följande:

Idag skulle jag köra ett tröskelpass. 2km uppvärmning, 4x 2,5 km i lopp-fart (5:00-5:20-tempo i mitt fall) och sen nedjogg 2 km. Knät gnällde lite efter 3 2,5:or, så jag kapade passet lite. Har promenerat en hel del idag och knät känns ok. Använder knäskydd ändå, för säkerhets skull.

Hoppas knät inte blir värre!

Här har ett halsont smugit sig på lagom till gemensam semester. Typiskt får hoppas det försvinner lika fort som det kom nu när möjligheterna att springa är större än när jag är hemma själv med barnen o sambon på jobbet.
  • Duckan

7 km idag där ingenting stämde. Ömma knän (inte nött så mycket asfalt på länge), håll och illamående. Oangenämt.

• Themis

Varit på semester. Sprang 15 km på band inne för det var så *beep* varmt ute.

Men trots ACn så var det bara som att vrida på en knapp efteråt, en knäsena svullnade järnet på 10 minuter och sen gjorde det så ont så jag haltade runt resten av dagen. La mig pall på sängen hela nästa dag och då släppte det plötsligt frampå kvällen, som att trycka på en knapp igen.

Detta med inflammationsrespons är skitkonstigt, min kropp är helt knäpp!

Men hur ska man våga anmäla sig att springa längre sträckor i ett lopp sommartid när sånt här knas kan uppstå på bara några minuter? Jag hade blivit så otroligt besviken om jag bara fick bryta när jag väl tog mod till mig...

Silence is golden. Duct tape is silver. /unknown
  • Jespis

Themis, det där låter inte kul. Har inte heller något klokt att säga...

Idag var det "stege". 3 km uppvärmning och sen tre stegar: 400, 300, 200, 100 m med en minuts vila mellan. Och så 2 km nedjogg. Knät kändes ok. Hoppas det håller!

• Jespis

Heja Duckan!
    Här var det 3 km uppvärmning och sen 5 km snabbdistans. Skulle ligga på 5-min-tempo, men det grejade jag inte idag. Huvudet var inte med... Klarade att ligga i 5:10-5:15 och då fick det vara så. Och så 2 km nedjogg. Skönt när det var gjort!

Svar på tråden Löpartråden 13