• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • hundtok
    Jespis skrev 2016-07-23 20:51:56 följande:

Har gjort Stockholm med familjen i 4 dagar. Löparskorna var med, men det blev ingen löpning - vi snittade ändå 25000 steg per dag...

Kom hem sent igår kväll och sprang efter lunch. 34 grader varmt, men gjorde 5 km för att få igång benen. Nu har det åskat och regnat lite, så hoppas på bättre löparväder imorgon - då är det tänkt att jag ska göra 19 km...

19 km känns som evighetslångt för mig :) Är imponerad av er!
  • Jespis

Känns evighetslångt för mig också, så här innan jag ger mig iväg...

• Blicka

Idag har sambon kört triathlon i värmen. Nöjd att stå bredvid o heja men vilken prestation av sambon!

• Jespis

19 km avklarade. Varmt, kvavt och eländigt. Efter 10 km mullrade åskan, men jag var ju en bra bit hemifrån. Höjde ljudet på ljudboken och nötte vidare.

Har 6 km till ett elljusspår som är 2,4 km - så det blev tre varv i spåret innan jag vände hemåt. Skönt för kroppen att variera underlaget lite!

• Blicka
    Jespis skrev 2016-07-24 17:54:04 följande:

19 km avklarade. Varmt, kvavt och eländigt. Efter 10 km mullrade åskan, men jag var ju en bra bit hemifrån. Höjde ljudet på ljudboken och nötte vidare.

Har 6 km till ett elljusspår som är 2,4 km - så det blev tre varv i spåret innan jag vände hemåt. Skönt för kroppen att variera underlaget lite!

Härligt jobbat!
  • Duckan

Jag har svårt med värmen, men det gick okej ändå Blicka.

Här i Frankrike är det mest fokus på sol, strand och rosé så inget läp här. På söndag är allt som vanligt igen.

• hundtok

Skonar mina onda höfter lite och promenerade 11 km i rask takt ikväll istället för löpning.,

• Blicka
    Duckan skrev 2016-07-27 09:33:06 följande:

Jag har svårt med värmen, men det gick okej ändå Blicka.

Här i Frankrike är det mest fokus på sol, strand och rosé så inget läp här. På söndag är allt som vanligt igen.

Skönt med semester men klart mkt svårare att få till träningen...
  • Duckan

6 km efter lite över en veckas paus. Fruktansvärt tungt. Sådär att jag känner att en halvmara är omöjlig om 1,5 månad. Hoppas det vänder fort.

Svar på tråden Löpartråden 13