• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Jespis

Är i Paris med min 8-åring och fokus ligger inte direkt på löpning, men vi bor nära Jardin du Luxembourg och två rundor har det blivit. Jag har ju inte ro att lämna henne så länge på hotellet, så idag blev det 200m-intervaller. Svettigt, men vackra omgivningar!

Jag använde runkeeper förr, men numera springer jag med gps-klocka. Min Garmin 235 är min bästa träningspartner!

• Duckan

Kände direkt att benen inte skulle bära idag. Anar nåt skit i kroppen. Blev 6,3 km i motvind.

• Jespis

Hemma från Paris och är så nöjd med livet. Har haft så fina dagar med min dotter och hon är verkligen ett fantastiskt sällskap - tänk att min unge håller på att växa upp till en så härlig människa!

Idag var jag beredd på tunga ben. Hela kroppen kändes tung och svullen (för mycket mat och godsaker - för mycket semester, haha!), men det blev 10 ganska härliga km. Låg i 5:10-5:20-tempo utan att lägga i den där extra växeln - ljuvligt! Imorgon ska det regna hela dagen och jag ska försöka ta mig till gymet en sväng. På söndag är det långpass. Känns ok!

• KarinIngrid

Någon som ska ta sig runt Midnattsloppet imorgon ?
    jag kommer starta och mitt mål är under 80 minuter. jag är så sjukt långsam efter graviditeten.

• Duckan

Du är så snabb Jespis!!

Inget gjort här och inget lopp imorgon. Ska iväg och fira brorsonens 18-årsdag.

• Jespis

Nej, jag är ju inte det - känner mig som en riktigt trög snigel för det mesta... För mig är dagsformen så varierande. Tråkigt ojämn!

• Blicka
    KarinIngrid skrev 2016-08-12 15:45:50 följande:

Någon som ska ta sig runt Midnattsloppet imorgon ?
    jag kommer starta och mitt mål är under 80 minuter. jag är så sjukt långsam efter graviditeten.

Nästa år hoppas jag på att kunna springa loppet. Astman fortfarande dålig så har inte sprungit på en vecka men styrketränat lite hemma o steppat på trappmaskin. Alltid ngt iaf o flåset funkar rätt ok då.
  • Blicka
    Jespis skrev 2016-08-12 15:25:09 följande:

Hemma från Paris och är så nöjd med livet. Har haft så fina dagar med min dotter och hon är verkligen ett fantastiskt sällskap - tänk att min unge håller på att växa upp till en så härlig människa!

Idag var jag beredd på tunga ben. Hela kroppen kändes tung och svullen (för mycket mat och godsaker - för mycket semester, haha!), men det blev 10 ganska härliga km. Låg i 5:10-5:20-tempo utan att lägga i den där extra växeln - ljuvligt! Imorgon ska det regna hela dagen och jag ska försöka ta mig till gymet en sväng. På söndag är det långpass. Känns ok!

Vad kul med resan, ser framemot sådana resor jag med!

Bra jobbat att köra igång direkt!
  • Duckan

Jag är väldigt ojämn! Ena dagen 5,57 och nästa kan det gå i 5,34 typ, men snabbare än så går det sällan till vardags. Siktar på att komma tillbaka till lite mer fart igen i höst.

Svar på tråden Löpartråden 13