• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Duckan

8,1 km idag. Sovit dåligt så kroppen var inte helt med. Sista 2 km blev illamående och fick gå lite.

• Wiem

Nån som använder Runkeeper? Kan man nollställa alla data för att "börja om från början"? Eller måste man skaffa nytt konto?

• Duckan

Wiem, ingen koll på Runkeeper. Den funkade så dåligt i stan att jag fimpade den.

5,2 lugna km idag.

• Wiem
    Duckan skrev 2016-08-06 12:40:46 följande:

Wiem, ingen koll på Runkeeper. Den funkade så dåligt i stan att jag fimpade den.

5,2 lugna km idag.

Oj dåligt även inne i stan, vad kasst!
    Använder mi nån annan app liknande Runkeeper, eller nån som har förslag på nån bra?
  • Duckan

SportsTracket-appen har jag. Även den kan "rusa i fart" i city ibland, men den får vara ok. Tror jag ska lägga lite pengar på en sån Tomtom som tipsades om här i tråden tidigare.

• Wilma2

Hej!

Jag har fått problem med höfterna när jag springer och tänkte höra om det är någon här som har tips för att få det att bli bättre.

Problemet började när jag började springa efter förlossning och graviditet. Efter ett halvårs löpning fick jag väldigt ont i höger höft, det kändes som någon satte en kniv och vred runt så fort jag ens försökte spring att. Jag gick till en kiropaktor och efter lite kämpande med övningar blev det bättre och kände mig bara lite stel på den sidan när jag sprang.

Nu har problemet istället kommit i vänster höft. Den här gången känns det ok att springa men samma dag och ett par dagar efter har jag jätteont. Jag hade anmält mig till tjejmilen men som det ser ut nu får jag nog skippa den :(

Någon som har haft samma problem och har några bra förslag på övningar/lösningar för att göra det bättre?

• Jespis

Kolla efter stretchövningar för höftböjaren och utsidan av höften längre tillbaka i tråden - gjorde stor skillnad för mig och jag märker när jag fuskar med det!

• straight arrow
    Duckan skrev 2016-08-07 11:30:47 följande:

SportsTracket-appen har jag. Även den kan "rusa i fart" i city ibland, men den får vara ok. Tror jag ska lägga lite pengar på en sån Tomtom som tipsades om här i tråden tidigare.

Jag kör också Sportstracker sen flera år, mycket nöjd med den
    It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.
Svar på tråden Löpartråden 13