• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Duckan

Idag blev det 6 km. Benen var så snabba att jag passerade 5 km på näst bästa tiden nånsin för min del. Det gjorde mig glad. Ser dock inte att jag kan hålla den farten i 10 km ännu.

• Wiem

Hur ska man tänka om man "kommit av sig" så att säga. Vi var på semester en vecka, hade packat löparkläderna men i 34 graders värme fanns ingen ork att springa... Sen drog jag på mig en irriterande förkylning så nu har jag inte sprungit på dryga 2 veckor, om det inte är 3...!
    Hur kommer man igång igen och får en bra rutin??
    :o

• Duckan

Jag sätter bara igång, men går ut lugnt och lite kortare för att få igen flåset Wiem.

• Blicka

Äntligen en runda! 3.6 km i kuperat spår. Sjukt jobbig efter fem-sex veckors ofrivilligt uppehåll men nu så hoppas jag det inte dröjer lika länge tills nästa gång.

• Duckan

7,7 km idag (sugit att det inte blev 300 m till!). Lite segare än sist, men ändå en god känsla.

• Chianti
    Duckan skrev 2016-09-01 09:03:14 följande:
    Chianti, kan det vara så att din kropp behöver 20 min för att värma upp och komma i gång?
    Jag tycka att det är motigt så in i h-vete ända till 5 km ibland, men sen vaknar benen.
    Kanske det är så. Jag tycker dock att det verkar både länge och extremt tungt, men jag kanske helt enkelt är så svårstartad. Tack för svar!
  • Duckan

Första gången på löpkursen idag -Teknik.

Finns lite att slipa på så att säga. Envis gammal ko, men kämpa på. Högre knän, kortare steg

• Duckan

Stressade och pressade fram 6 km på bandet på lunchen idag. Får alltid lite ont i knäna när jag stompar på bandet, men det går över sen.

• Scruffy

Är sugen på att hitta något lopp att anmäla mig till under hösten. Alla helst mellan 5-8 km men 10 kan väl funka. Bor i Stockholms län. Tar tacksamt emot tips.

Svar på tråden Löpartråden 13