• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Wiem
    KarinIngrid skrev 2016-08-15 11:38:36 följande:

Det blev 86 minuter på midnattsloppet, inte nöjd med tiden. Men attans så backigt lopp!!!

Bra jobbat! Huvudsaken är väl att ta sig runt och det gjorde du ju!
  • Duckan

Ja, KarinIngrid, målet är målet! Det var mitt motto när jag sprang Halvan och Helan.

Igår väckte jag benen igen med lite intervaller på bandet. Idag är det tänkt att det ska bli 7-8 km.

• Duckan

Blev bara 7,1 km. Kom iväg lite sent och tvättstugan väntade. Tungt första fem, sen kom spöregnet och då spratt det till lite i benen, men nu har jag dyngsura skor.

• Duckan

Bestämde mig för att lufsa runt i en timme medan dottern var på kalas. Inga krav på fart och distans. Höll ett vad jag trodde var 5.57- tempo, men icke. Trackern visade att jag endast kom 9,8 km. Värre än värst vad långsamt.

• Duckan

Fortsätter mitt trista löparliv med korta pass. 5 km i onsdags, på bandet och idag var det grit. Imorgon springer jag Glädjeruset för den goda sakens skull. Anar att den milen kommer att kännas lång.

• Blicka
    Duckan skrev 2016-08-26 13:56:40 följande:

Fortsätter mitt trista löparliv med korta pass. 5 km i onsdags, på bandet och idag var det grit. Imorgon springer jag Glädjeruset för den goda sakens skull. Anar att den milen kommer att kännas lång.

Men du kör på! Det är bra :)

En annan fick just astman att kännas bättre när ungarna drar hem första förkylningen för höstterminen. Klart jag åker dit. Nu tjockt i hals o snorigt. Nästa vecka börjar jag jobba efter föäledighet - o hur ska det då gå med träning?!
Svar på tråden Löpartråden 13