• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Blicka
    Jespis skrev 2017-07-24 19:56:07 följande:

Haha, ja - det var ju det där med pannbenet!

Jag tror på att bestämma sig för att vara ute en viss tid eller sträcka, förläng lite efter ett tag. Hur långt vill du kunna springa? Om du vill kunna springa 5 km tänker jag att du kan GÅ så långt på en timme. Förläng löpningen varje gång, varva med att gå.

Ja 5 km är ju drömmen... ja jag har varvat gång med löpning o nu orkar jag iaf springa 2-3 km utan att gå men sen känns det som att det tar stopp. :( ja jag måste försöka förlänga lite i taget.
  • Jespis

Sonen har det tufft, för jag tycker ju att 5km är jättekort... Jag har sagt att vi skiter i tider osv, men han ska jogga 5 km. Pannbenet sviktar och då vill han gå, men jag vill att han ska sänka farten, men inte stanna. Funkar också.

• Blicka
    Jespis skrev 2017-07-24 21:46:39 följande:

Sonen har det tufft, för jag tycker ju att 5km är jättekort... Jag har sagt att vi skiter i tider osv, men han ska jogga 5 km. Pannbenet sviktar och då vill han gå, men jag vill att han ska sänka farten, men inte stanna. Funkar också.

Låter som jag
  • Duckan

6 km idag. Långsamt, men det fanns nån km till att ge så bara att hoppa på tåget och tuta vidare nu.

• Jespis

Vaknar på Mallis. Löpning nu på morgonen, men då måste jag ta mig upp först. Allez hop!

• Jespis

Blev 7,5 km i morse. Lite hårt underlag, men benet verkar hålla! Sen vattengympa (är det bara jag som tycker att det är lite pinsamt?) kl 12 och cirkelfys kl 16. Svettigt att ha semester!

• Duckan

Aldrig provat vattengympa.

Körde 9 km på landet. Sen drog vi iväg och då har det blivit 5 km i Göteborg, styrka och intervaller.

• Blicka

Drygt fyra km idag o jag är så stolt över mig själv! Drog ner tempot, lämnade lurarna hemma o fokuserade på andning o puls. Det verkar ha gett effekt. På måndag börjar jag jobba... då kommer utmaningen att kunna hitta tid för träningen igen.

• Duckan

Jag tycker tvärtom att det är lättare att träna i vardagen. På semester är det fokus på massa annst för oss när vi är iväg.

Måndag är det jobb igen för mig och då ska vi se om jag får upp ett flås nog att klara en halvmara på mindre än en månad. Tveksamt.

Svar på tråden Löpartråden 13