Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Intervaller på löpbandet i fredags efter 1,5h styrketräning, gruppträning igår och löpning i -10 grader idag. Bra träningshelg!
En liten jogg med maken igår, 6,4 km.
Köpte ett par dubbade Icebugs. Det är banne mig helt sjukt hur bra greppet är med dem på hårdpackad snö och is. I princip som att springa på barmark.
Anghammarad, jag har inte provat springa med dubbar. Har möjlighet att springa på asfalt i princip året om. Snö funkar med mina vanliga skor.
Men bra att veta att de funkar ifall jag skulle ändra mig.
Jag fortsätter att prata för mig själv här ![]()
Igår provade jag Indoor Running på Sats. Det visade sig vara intervaller. 24 st med lutning från 2 till 5. Jag körde på så gott jag kunde, men det var absolut slitigt. Jag anmälde mig genast till nästa vecka igen!
Låter kul, Duckan!
Fredagsrutinen höll även denna vecka, trots att jag känt mig trött och sliten i ett par dagar. Trodde nästan att jag höll på att bli sjuk, men väl på gymet kändes det helt ok!
Intervaller på bandet, rörelse och styrka på det. Let the helg begin!
Sedvanlig Grit Cardio för mig. Siktar på en längre tur imorgon. Sol och 7 grader utlovat.
Långpass nix pix! 5,5 km och lunch med vänner istället. Typan, men det var trevligt.
Varit på mitt andra intervallpass i grupp samt sprungit 12 kl i solen.
Gått på core också.
Har inte anmält mig till årets halvmara, men vet att jag behöver ett träningsmål. Brukar vela och anmäla mig i april... Här uppe krävs det fortfarande broddar bitvis, så det är ju inte så lätt och kul att springa ännu, men det kommer.
Idag sprang jag 10 km i fantastisk sol. Broddarna åkte av och på några ggr - det sliter ju enormt på dem när det är barmark och jag springer så mycket lättare och snabbare utan dem, men det är inte så kul att stanna och mecka med dem...
Plan 1 är att följa träningsprogrammet för 5 km i Löparboken för kvinnor. Lite lagom långa pass, intervaller och variation. Det sträcker sig över 5 veckor och är på tre pass i veckan. Sen är det dags att ta beslut om huruvida det ska bli någon halvmara i september eller om det blir något annat.