Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Efter ett gäng olika pass på Sats gav jag mig ut idag. Endast 6 friska km, men en runda i alla fall.
Nu jefvlar!! Idag tror jag att jag stötte på runners high. Sprang 6 km och fullkomligen flög fram hela vägen. Kändes knappt jobbigt. Magiskt.
Bästa bästa tiden nånsin, men så fort att jag inte litar på trackern. (Genomsnittsfart om 5,02)
10 soliga km i makligt tempo idag. Har inget jättetempo i kroppen just nu, men får jobba med det till våren.
Skulle banka intervaller på lunchen idag, meeen Sats i januari är ju fulla av nyårslöften så det var kört. Blev 7 km ute i afton. Avverkat tre pass i form av core, abs och grit också i veckan.
Kör vidare. Grit igår och 6 km idag. Imorgon väntar intervalleroch core.
Någon förälder som testat Bugaboo runner? Nyfiken på vad som är bra och dåligt med den vagnen.
Nej, JoSand tyvärr inte provat en enda löparvagn då jag började med detta plågande för snart fyra år sen då ongen slutat med vagn.
Har inte heller testat joggingvagn, så har inga tips.
Är så själatrött just nu. Sover bra och borde vara tillräckligt. Kanske är det vädret (grått och ingen riktig vinter trots att vi bor i Jämtland) eller så är det jobb och vardag. Idag sprang jag dock 10 km före frukost och känner mig lite gladare och nöjdare. Snabb var jag dock inte - tycker det är tungt med broddar och is...
Gud ja, broddar låter sådär Jespis. Jag kör med vanliga skor året runt och tar det lugnare om det är halt. Stan är ju ofta sandad så det funkar.
Sitter och funderar på en halvmara i april. Måste alltså sätta igång med lite längre löp om det ska bli något.
Här är det glashala vägar - går inte ens att GÅ normalt utan broddar. Värdelöst!