• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Blicka
    JosSand skrev 2017-01-25 22:05:22 följande:

Någon förälder som testat Bugaboo runner? Nyfiken på vad som är bra och dåligt med den vagnen.

Har inte testat den men en trille jogger. Är verkligen ingen löperska men köpte en vagn för att komma igång med löpning under föäledighet. I min värld funkade den bra men visst lite tyngre blir det ju. Ser många springa med cykelvagnar typ chariot. Nu står den mest o skräpar men utan den hade jag inte kommit igång.
  • Duckan

En riktigt sen mil idag. Långa lutningar och kylan sved lite i låren fast det bara var -2. Måste dra ner på pass så jag kan springa lite mer igen.

• Jespis

Här blev det plötsligt kallt (-12 ikväll), men planen är att ställa klockan tidigt imorgon och kuta före frukost.

• hundtok

Åh, jag har helt kommit av mig med löpningen sedan mitt knä sade upp sig i höstas. Nu känns knät mycket bättre och jag ska ta upp träningen igen.

• Duckan

hundtok, hoppas att knäet håller. Jag känner av mitt it-band nu. Det gör inte ont, men det gör sig påmint.
    Endast 5 km i går igen. Måste fundera över hur jag ska få in åtminstone ett längre pass i veckan. Hoppas kunna genomföra lite över milen på söndag.

• Jespis

Sprang intervaller på löpbandet i morse. Siktar på ett pass imorgon och ett längre löppass på söndag om vädret tillåter. (Känner mig allmänt trött och deppig utan att kunna sätta fingret på varför och då brukar träning vara bästa medicinen.)

• Duckan

Depp låter trist Jespis, men det är säkert övergående.
    Tillbaka från fredags-grit och lite nöjd med att jag orkade flera switch- och mountainclimbers än förra gången.

• Duckan

12 km idag. Låg energi så jag fick driva på mig själv ordentligt. Kom i mål illamående.

Bara att öka distansen för att komma framåt.

Svar på tråden Löpartråden 13