• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Duckan

Jag tänkte att en dyr Garmin behöver jag ej, men den Tomtom jag fick kostade en slant den med. Tji fick jag. Okej, jag ska läsa brux...

Nu tror ni nog att jag skojar, men efter jobbet drog maken ut mig på en runda till. 7 km gjorda och totalt 13,6 km idag.

• Blicka
    Duckan skrev 2017-08-16 19:01:42 följande:

Jag tänkte att en dyr Garmin behöver jag ej, men den Tomtom jag fick kostade en slant den med. Tji fick jag. Okej, jag ska läsa brux...

Nu tror ni nog att jag skojar, men efter jobbet drog maken ut mig på en runda till. 7 km gjorda och totalt 13,6 km idag.

Du har flow!
  • Blicka
    Duckan skrev 2017-08-16 10:47:07 följande:

Jag har kört med appar i mobilen hela vägen, men så fick jag en TomTom i julklapp. Har inte fått kläm på hur den funkar. Jag ser avstånd och antal km, men ingen snittfart, kan inte spara min löp osv. Vet att jag borde läsa bruks, men det går fortare att ta med sig telefonen istället då.
    Högst irriterande, hur svårt ska det vara?!?!

Vilka appar? Och är de exakta?
  • Blicka
    Jespis skrev 2017-08-16 17:32:36 följande:

Jag har en Garmin 235, älskar den! Den är lätt att förstå sig på och läser av pulsen på handleden. Visar sms och mejl om man vill.

Tack ska kika på den!
  • Duckan

Jag har använt både Runkeeper och Routetracker. Funkar bra. Gratis-appar.

• Anghammarad
    Duckan skrev 2017-08-16 10:47:07 följande:
    Jag har kört med appar i mobilen hela vägen, men så fick jag en TomTom i julklapp. Har inte fått kläm på hur den funkar. Jag ser avstånd och antal km, men ingen snittfart, kan inte spara min löp osv. Vet att jag borde läsa bruks, men det går fortare att ta med sig telefonen istället då.
    Högst irriterande, hur svårt ska det vara?!?!
    Jag använder mest Strava. Gillar den bättre än Runkeeper

Men ta dig tid att lära dig din TomTom klocka istället. TomToms har en bra egen app till den som visar allt du vill veta. Gillar man inte den så är det enkelt att ställa in den så att den automatiskt synkar alla dina rundor till Runkeeper, Endomondo, Strava eller vad du vill i princip.

• Duckan

Anghammarad, jag ska la sätta mig och ner och göra det. Bara en sån där typisk "jag är en kärring och vill inte befatta mig med teknik"-grej jag har

• Duckan

Sprang Midnattsloppet i lördags. Sån god känsla genom hela loppet, kändes som att jag flög fram. Backarna var inget problem heller. Aldrig har en mil gått så fort i mitt huvud. Passerade 4 km och tänkte Va redan?! och sen gick det lika fort fram till 8 km och spurt mot mål. Trots att jag sprang helt kravlöst blev jag ändå djupt besviken över tiden. Sämsta nånsin på ett millopp.
    Jag får leva på att känslan var bra, riktig glädje i den milen.

• Duckan

Idag känns lördagens tid högst märklig då jag slog PB på milen idag. Förvisso flack bana och utvilade ben, men ändå.

Glad som en spelenan är jag i alla fall!

• Blicka
    Duckan skrev 2017-08-26 12:53:03 följande:

Idag känns lördagens tid högst märklig då jag slog PB på milen idag. Förvisso flack bana och utvilade ben, men ändå.

Glad som en spelenan är jag i alla fall!

Kul grattis! Kom själv ut på 5 km idag.
Svar på tråden Löpartråden 13