• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • jeng

Sovrummet är nu i princip färdigmålat. Måste spara om taklisten ner mot väggen sen bara, för det blev helt värdelöst när man försökte spara väggen mot taklisten. Väntar på att det ska torka så att man kan börja sätta tapeten där Skönt att det händer nåt som syns..

• luzorsus
    Lina S skrev 2010-03-29 16:30:03 följande:
    Jag sitter för övrigt och funderar var vi ska åka i sommar! Steves pappa är generös för hans aktier har gått väldigt bra och bjuder oss på en resa för 20-25000kr, inte helt fel! Jag vill åka till något som är bra för barnen, gärna all inclusive känns som det är lättare och billigare, än att man ska köpa 27 glassar och drickor om dagen. Några bra tips. Måste vara vackert och mysigt! Måste passa på att åka innan 8 aug för då blir Sam 2 år och då kostar ju han fullpris...
    jag skulle satsa på något av fritidsresor all inclusive i grekland....eller om man gillar Turkiet kan man åka med Nazar dit,de har underbara vattenlandshotell med all inclusive.
  • Lina S

ja Luz jag är lite sugen på grekland faktiskt. Älskar deras mat, synd bara att de har så äckligt vin.

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • luzorsus
    Lina S skrev 2010-03-29 18:41:08 följande:
    ja Luz jag är lite sugen på grekland faktiskt. Älskar deras mat, synd bara att de har så äckligt vin.
    men go öl
  • Rimfolina

KaOl: Härliga barn! Tycker som de andra att stora tjejen kan cykla. 2,5 km är ju inte långt med cykel.

Heidi: Huuu, det lät läskigt!

Linn: Ester gillar det mesta. Hon sitter själv och "läser" "Bebis arg", "Bebis ledsen", "Ut och gå" och "Hitta på" och såna enklare böcker men gillar även Totte och Emma och att bläddra i Tyras Mamma Mu-böcker och sånt. Det är så häftigt att höra henne läsa själv, "a den" (Vill ha den) "ajajaj, baadit" (aj aj aj, farligt!) osv...

• Rimfolina

Förresten, ingen bebisrapport från kollegan ännu. Vattnet gick i går em, i morse skulle hon få lite hjälp på traven men efter ctg och blodtryckskoll ville de avvakta lite till... Har inte hört något sen 10:40 så det händer säkert grejer! Ååååh, känner mig som en blivande mormor eller något.

• goshheidi

Linn, glömde en av Felix favvoböcker som heter "Kaj har fina stövlar" =) Mycket enkel bok med lite text och han gillar att härma Kaj som hoppar, sparkar och klampar med sina stövlar.
    Ja, de måste ha vetat att mamma var borta. Huset har varit mörkt i nästan två månader så det är säkert någon liga som kör runt och kartlägger mörka hus, för det hade hänt också på andra ställen berättade en kompis som bor i närheten.

KaOl, tycker som de andra att 2,5km är ett riktigt ok avstånd för 12 åring att cykla. Min bästis när jag var liten bodde på ungefär det avståndet och hon och jag cyklade till varandra nästan dagligen.

• linn78

heidi: ja, tur i oturen eller vad jag ska säga att där råkade vara någon i huset just den natten när dom ville ta sig in. dock bara otur att du skulle behöva bli den som var där. Jag hade nog kissat på mej

VT: jättefin mage, den är perfekt stor och rund. Undrar om det inte är en liten kille ändå därinne Jag brukar gissa ganska bra på magar men din e svår!!! Kilo vad är det? Det kan du bekymra dej om senare, nu ska du bara njuta av magen! Förresten ska du inte bekymra dej så jättemycket för vikten efteråt iheller, du är otroligt kvinnlig och vacker med lite former.

Kaol: säjer som dom andra, klart hon kan cykla! Vi bodde ute på landet när jag var liten och då fick vi cykla överallt om vi skulle ta oss någonstans. Och det har inte skadat mej vad jag vet

Tack för fler boktips!!
    Och rosa: nej jag tänkte inte att A satt och följde med i boken medans han lyssnade Jag förklarade nog lite dåligt men jag menade att eftersom Axel inte är intresserad av tv:n där dom pratar och man ser något samtidigt så tror jag inte att han är intresserad av att lyssna på något som han inte riktigt kan följa med i ännu. jaja, jag vet inte om den förklaringen blev mycket bättre, men men

Lina: härligt med semester! Vi har kollat Nazar till bla Turkiet med all incl. slutet av juli början av aug. Ganska billigt och så väldigt fina vattenland på nästan alla hotell. Säg till vad ni hittar, vi är också på jakt efter något bra!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11