• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • linn78

Rosa: när du skriver så sent på natten tänker jag att du ska in till förlossningen Så smart idé med gardinerna förresten, fint när barnen får vara med och bestämma hur saker ska se ut.

• linn78

När jag blev gravid med Axel så visade även äl-testet positivt, jag hade hört att det kunde fungera. Idag på ca bim+1 fick jag ett superstarkt + på äl test (har inga gravtest hemma). Jag vet att dom kan vara missvisande men kunde ändå inte låta bli att testa... Jag har inte tagit mina hormon tabletter denna månad iheller så chansen att jag skulle lyckats bli gravid är ganska liten men ändå så hoppas jag ju. Vi har nu försökt i 1 år med ett syskon till Axel så jag tycker att det borde ta sig någon gång! Någon annan som testat med äl test när ni varit gravida?

• Vilda Tiger

Linn
    Jag har själv inga erfarenheter av att testa med äl-tester över huvud taget men OJ va jag håller tummarna för er! Du testar väl med grav-test idag?

Rosa
    Hihi! Det kommer bli jättetjusigt då det kommer upp vid fönstret!

Jaha. Så har kräket kommit hit. Jag tycker iofs det känns mer som att Lyckeli har haft magknip än magsjuka inatt men vi fick iaf sitta uppe och distrahera henne med Drömmarnas Trädgård fram till två, för att hon inte skulle gråta och kasta sig i sängen. Sedan kräktes hon och vi somnade runt fyra. Nu verkar hon pigg men inte så intresserad av frukosten. Lika bra det kanske. Så magen får vila lite.

• RosaNapp

linn78: jag har ingen erfarenhet av äl-test alls, men håller tummarna
    Ja, jag tycker gott dom kan få vara med och vara lite kreativa . Jag ska ju göra en liten myshörna sen när vi flyttat och tänkte att dom skulle få rita på kuddöverdrag och sånt till den också.

VT: ja, men det är då ett fasligt jobb! . Dom satt med det i en timme igår och jag höll på att bli galen till slut. Fast det berodde ju mest på att jag är höggravid och har svårt att orka med allt, iofs. Vad jobbigt för lillan, hoppas det går över snabbt.

L tyckte han också skulle göra så sen, låta barnen rita på gardiner.

Rimfolina: hur mår hon idag? Jobbigt att inte veta vad det beror på. Hoppas hon snart är frisk.

Nä, bäst att slänga på A en blöja nu. Han springer runt nakenfis mest hela tiden hemma nu, men har fortfarande inte träffat toan/pottan! . Makalöst vad han kan missa det, men han vill inte sitta still i mer än bara någon minut heller så det kommer väl. Mycket tvätt blir det iallafall så kan jag undvika bajs på golvet underlättar det ju lite iallafall

• Lina S

Linn - hoppas hoppas du är gravid, jobbigt att kämpa så länge även om det är ganska vanligt....

VT- trist med kräk...

Nu ska jag gå ut på mitt trädäck och sätta mig och sola, här är supervarmt och skönt, riktig vår {#lang_emotions_cool} tur man bor i södra Sverige

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • sthlmstjejen

Rosa: Vad fint barnen har gjort, vilken bra idé!

VT: Trist med kräk, hoppas att det inte blir värre. Och vecka 32 är inte illa det, känner du dig förberedd på att bli 2 barnsmamma? Jag tyckte själv att det var den största förändringen, att ställa om sig från att ha ägnat all uppmärksamhet åt en till att ha två. Fick lite dåligt samvete för äldsta.

Linn: Du kan mkt väl vara gravid, har läst om många på fl som testat positivt med äl-test när de varit gravida. Lycka till!

• goshheidi

VT, hoppas ni kryar på er snabbt.

sthlm, jag är väldigt orolig över hur jag ska fördela uppmärksamheten på två. F har fått otroligt mycket uppmärksamhet och det är självklart att det kommer att förändras när man ammar och man är uppe nattetid och kanske går som i en dvala på dagarna sedan. Kan tänka mig att humöret inte alltid kommer att vara på topp. Önskar att vi får en bebbe som sover gott nattetid :/ så att man orkar på dagen.

• Vilda Tiger

Lina
    Här är också härligt. Vi var ute en kortis med vagnen förut, jag och Lyckeli, men piplisan ville inte göra ngt så det var en mkt kort tur.

Sthlm
    Nej, jag är inte redo än. Det kommer, det kommer, det är jag medveten om, för man måste ju bli redo. Men jag är ganska överraskad på ett negativt sätt över hur mkt mindre jag har kunnat fokusera på bebisen i magen än vad jag kunde då det var Lyckeli som låg däri. Helt naturligt, antar jag, men jobbigt ändå, för jag har lite dåligt samvete över det gentemot bebisen. Men den vet ju inte om det, den märker ju inte att jag inte tänker så mkt på den som jag vill ha tid med. Vi har inte namn bestämt, vi har inte satt upp vaggan eller något sådant. Kanske behöver man den processen också, för att känna att man är klar och redo? Jag känner igen känslan att ha lite kluvna känslor inför att få ett barn till att lägga fokus på, men jag har nog som sagt mer skuld gentemot bebisen än mot Lyckeli. Iaf just nu. Nu är det inte ngt jag går och tänker på hela tiden, vilket det kanske låter som, utan det kommer bara ibland.

• jeng

VT,

Vi hade INGET redo för tage innan han kom. Ted hade ju fortfarande spjälsängen då tex. Det enda som var gjort var att jag hade gått igenom kartongen med teds gamla kläder, och tagit ut dom i små storlekar, för allt låg blandat. Men det är skönt också, man känner ju inte alls samma stress över att man skulle vara oförberedd med anbdra, man vet att det löser sig ändå
    Och alla de som sagt "jag vill inte ha fler barn nu direkt, för jag vill inte sätta X åt sidan" tror jag misstar sig för här är det verkligen så, att det är tage som ligger där i ett hörn och sover, och ted som får uppmärksamheten det är svårt att åsidosätta en 1.5åring på samma sätt som man åsidosätter en bebis som faktiskt mest äter och sover.
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11