• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Rimfolina

jucea: Ja, det känns som att denna grupp är OK att ventilera det mesta. Och om det inte känns OK så finns ju alltid fb-gruppen... Jag förstår inte riktigt hur ni kan ha delad ekonomi när ni har barn och hus och allt, är inte det jättekrångligt?

• jeng

VT,

Ja vi la ju just 20 000 kr på en automower... Man njuter av varenda sekund när man kan sitta på en stol och se på när den klipper gräset! Det ÄR verkligen så! Jag tror att vi skulle njuta av att se folk bygga altanen också tex. Så jag tror att han börjar inse också att det är på väg att bli för mycket. Ett par veckor till, och sen är vi av med förra huset iaf, och har en stor börda som försvinner! Det ska bli skönt. Sen ska jag se till att ta tag i mycket så att jag kan avlasta honom mer.
    Rimfo,
    Vi har ju inte haft delad ekonomi... Men han ser pengar som något mycket viktigare än jag gör, och när vi har bott dyrt osv så har han lixom bara sett hur pengarna försvinner. Så det vi har gjort förut är ju att föra över privata pengar, som vi kan göra vad vi vill med utan att "förhandla" eller vad man ska säga. Vi har tex fört över 5000 kr var några ggr per år... Det har ju hjälpt, eftersom jag tycker hans intressen är skit och han inte gillar mina tidningar typ Så som det blir nu, så kommer vi ju fortfarande inte ha delad ekonomi, men han kommer få den extra delen som han har jobbat sig till. Jag klarar mig fint på min ordinarie lön, så det stör mig inte. Alltså. alla pengar kommer gå in till ett gemensamt konto, allt man äger är ju gemensamt. Men när vi för över till dom privata pengarna så kommer han få en större andel. Dock så räknas det hela tiden på våra ordinarie löner, så jag blir ju inte utan pengar nu bara för att jag är föräldraledig lixom. Jag tycker det är en utmärkt lösning, även om jag inte förstår vad han ska samla pengar till... Men det kommer vi märka
  • Rimfolina

Eller, nä, jag menade hur ni kan ha delad, då menade jag delad som i separat, inte som i gemensam. Jag är sååååå trött och virrig!

• linn78

jucea: jag prenumererar på malins blogg sen länge tillbaka, har alltid mest läst den för att se nästa sjuka inlägg hon gör. Och därigenom hamnade jag i er tråd! Hennes åsikter har ju alltid varit lite speciella men nu tycker jag att även hon utan hjärna gick för långt... Hon lever ju i en fantasivärld där allt går ut på att shoppa så mycket som möjligt, äta så lite som möjligt och så operera kroppen med jämna mellanrum så hon inte blir "ful och fet" som vanliga svensson-fruar som hon själv säger. Jag tror inte att hon är speciellt lycklig innerst inne, och för den delen så tycker jag att HON är fruktansvärt FUL själv. Jag vet massor av mammor som ser MYCKET bättre ut utan operationer och 30 lager smink. Tom jag hade kunnat se bra ut om jag gjort allt hon gjort, men det skulle inte vara JAG längre!! Bry dej inte om vad hon säger, hon vet ju inget annat än att leva som en anorektisk fejkmodell... *Kram*

• linn78

Ja, inlägget ovan har ju inget med våran tråd att göra men men...

VT: har det helt stannat av nu eller?

• jeng

rimfo, ja jag tror att jag svarade på rätt sak eller??

jag menade iaf att vi har ju gemensam ekonomi, till största delen. och har ju haft det länge, även om vi får in pengar på våra egna kortkonton då. men alla pengar har gått till räkningskontot.
    skillnaden nu blir alltså att inte riktigt alla hans pengar kommer att gå till räkningskontot.
    linn,
    supertack! det värmer att veta att det inte bara är jag som tycker så...
  • Vilda Tiger

Linn
    Jag skrev just till Jucea att jag inte skriver i tråden att jag har lite småvärkar ungefär var 12e minut nu under kvällen, för bara att skriva om det får det väl att stanna av igen. Men om du är sugen på äckliga detaljer ska jag nu gå och bajsa för typ nionde ggn idag.

• Rimfolina

VT: Det låter ju som att det är på G... Lycka till om det blir i natt! Ska börja göra kväll, T har sovit så dåligt natten som gick, så även jag...

• linn78

så här i slutet på en graviditet så är tom bajs intressant och spännande{#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11