VT,
Ja vi la ju just 20 000 kr på en automower... Man njuter av varenda sekund när man kan sitta på en stol och se på när den klipper gräset! Det ÄR verkligen så! Jag tror att vi skulle njuta av att se folk bygga altanen också tex. Så jag tror att han börjar inse också att det är på väg att bli för mycket. Ett par veckor till, och sen är vi av med förra huset iaf, och har en stor börda som försvinner! Det ska bli skönt. Sen ska jag se till att ta tag i mycket så att jag kan avlasta honom mer.
Rimfo,
Vi har ju inte haft delad ekonomi... Men han ser pengar som något mycket viktigare än jag gör, och när vi har bott dyrt osv så har han lixom bara sett hur pengarna försvinner. Så det vi har gjort förut är ju att föra över privata pengar, som vi kan göra vad vi vill med utan att "förhandla" eller vad man ska säga. Vi har tex fört över 5000 kr var några ggr per år... Det har ju hjälpt, eftersom jag tycker hans intressen är skit och han inte gillar mina tidningar typ

Så som det blir nu, så kommer vi ju fortfarande inte ha delad ekonomi, men han kommer få den extra delen som han har jobbat sig till. Jag klarar mig fint på min ordinarie lön, så det stör mig inte. Alltså. alla pengar kommer gå in till ett gemensamt konto, allt man äger är ju gemensamt. Men när vi för över till dom privata pengarna så kommer han få en större andel. Dock så räknas det hela tiden på våra ordinarie löner, så jag blir ju inte utan pengar nu bara för att jag är föräldraledig lixom. Jag tycker det är en utmärkt lösning, även om jag inte förstår vad han ska samla pengar till... Men det kommer vi märka