• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Vilda Tiger

Jucea
    Nääää, men va trist att gräla om såna skitsaker! Och inte sak han slita upp buskarna du har satt. OM ni nu promt ska ha dem på ett annat sätt så är det väl bara att plantera om dem? Herrejisses... det låter som om ngt helt annat är orsaken till dessa utbrott.

Nähäpp, det avstannade här, efter badet. Väntat, men trist.

• Lana

jucea,fy va tråkigt.vad har ni grälat om? "bara" IKEA grejen? känns som han har massor av ilska att få ut? det är skit jobbigt att gå runt och gnälla hela tiden.jag mår piss när man har en sån vecka eller några dagar.Då måste jag lösa det. Hoppas han kommer underfull med vad ha gör och hur han känner.
    Det kanske har blivit för mycket på en gång för honom,med hus köp,Tage mm?

sthlm,jag måste vara sugen för att ha den.så om jag har mycekt runt mig så är jag sällan sugen.som när jag jobbade och hade Elly så blev det inte mycekt.dock är det bättre nu.vi har nog lagom med sex tror jag.men det är jätte oliak från vecka till vecka hur många gånger det blir.dock om det går för länge,kanske nån vecka så börjar jag drömam om sex och då är det definitivt dax

VT,ah va trist,jag som sitter här hemma och hoppas

• luzorsus

Låter inge kul Jucea ,som VT säger,något annat måste ju ligga till grund för sådana där hlt onödiga bråk..

• Vilda Tiger

Sthlm
    Jag kan nog gå några veckor utan att det känns jobbigt, iaf sedan Lyckeli kom. Men har vi sex oftare så får jag mer lust - så funkar jag.

Lana
    Ja, jag är besviken själv!

• Lana

VT;ja det kan jag förstå.ha inte för mycket förhoppningar bara.iom Lyckan kom nu.Utan det kan ju ta längre tid.Jag tvärvägrar att ändra min dag serru

• jeng

Ja jag vet inte vad det är. Troligtvis är han väl utarbetad... Men samtidigt så är det ju han som "kan själv" när jag frågar om vi ska ta in folk. När jag hade bestämt träff med en målare som skulle göra hela huset och lägga alla golv, så typ dagen innan så säger han att "nej jag tycker inte vi ska ta in nån målare, vi kan måla själva"... Jaha... Så vad ska jag göra då lixom? Jag sa åt honom att han borde ta ett par veckor ledigt mellan jobben nu när han bytte, så att vi kunde få undan lite grejer istället för att ha det släpandes. För vem fan vill åka till VÄxjö när vi har flyttat hit, bara för att köra grejer till tippen. Nej, inte aktuellt att ta ledigt. Ok, så nu står han där med grejerna som ska till tippen, och grinar över att han måste åka till Växjö... Ja, konstigt...

Undrar om det är hans snålhet som ligger till grund för allting.. Alltså visst, om vi gör allt själva så får vi ett hus som har kostat mindre än vad det är värt, dvs en möjlig vinst... Men vad fan gör hundratusen kronor i det långa loppet då, om vi nu tar in hjälp till ALLT???... 
    Buskarna skulle han riva upp för att det var SÅÅÅÅ jobbigt att dra gräsklipparlinan runt dom... Det skulle kosta 15 kr per buske, och ta max 5 minuter extra per buske... Jag sa också att jag skulle göra det. Men nej, det var alldeles för dyrt och tog alldeles för lång tid, så då river vi upp buskarna istället... Ok... Alltså det har ju gått helt över styr... Han får ta tag i sina problem snart, vad det nu är det beror på allt det här...
  • Lina S
    {#lang_emotions_flower}Så har man inte hunnit vara här på några dagar och så har det kommit en bebis!!!!!!!!!!!!!
    GRATTIS Heidi {#lang_emotions_flower} mysigt med en lillebror! Vad ska han heta?

Hallon - det var ju en trevlig story, men jag har aldrig varit i USA haha Jag och Steve träffades på nätet Vi har 2 nätbebisar

VT - hoppas värkarna kommer tillbaka sen då. Kul att jag hann se dig gravid i alla fall. Ni var så fina både du och Lana med era magar! Nej Sam fick ingen bula.

Igår natt vaknade vi av att Sam var ledsen. Han hade bajsat och var kokhet, 41 grader. Han skakade som en galning och kräkte ner mig och var helt borta, skitäckligt Vi åkte in och de kollade allt men hittade inget trots en hög sänka på 160, ska ju vara under 8. Idag är han lite bättre. Usch va obehagligt det var, särskilt när han ryckte så i hela kroppen...

Usch vad det regnar här idag, trist.........
    Sam och Elliot - världens finaste killar
  • sthlmstjejen

VT: Synd att värkarna avstannade, försök att inte fokusera på att Lyckeli föddes i denna vecka.. jag var helt fokuserade på att Mellan skulle födas innan eller i vecka 40+3 men han kom i vecka 41+4 och då var jag helt förstörd psykiskt de sista dagarna, inte värt det! Men svårt att tänka på annat, jag vet.

För övrigt vill jag nästan alltid ha sex, dvs varje dag, har dock inte träffat nån man än som kan hålla mitt tempo

jucea: Min spontana reaktion är att DU måste säga mer vad du vill och känner. Inte bara rätta dig efter honom, tex så hade du bokat målaren ja då ska han komma för du anser att det är det rätta! Och han måste mer börja att lyssna på dig och inte enbart köra sitt race med allt och eftersom han inte verkar kunna planera så borde han börja lyssna på ditt resonemang bättre.

• RosaNapp

jucea: vad tråkigt. Gjorde han inte likadant med babyskyddet till Ted, skulle lämna tillbaka eller vad det var? Kan han inte öppna käften eller börja planera så får han ju stå sitt ast och inte låta det gå ut över dig/alla andra.
    Något måste det ju vara som gör att han beter sig så. Hoppas ni får ordning på det.

sthlmstjejen: hur tycker du det går rent praktiskt nu? Jag känner att jag kommer få det tuffare än vad jag tänkte från början. Försöker se vad jag kan göra för att underlätta vardagen för oss sen. L har ju ändå gjort en del hemma samt tagit barnen på kvällarna mycket, när han varit hemma. Det kommer säkert gå bra, men det blir en omställning.

Apropå allt. Vet inte vad jag ska känna nu faktiskt. L säger att han inte är säker, söker närhet av mig (eller om det är ett missriktat försök att trösta mig?) och att han just nu inte har styrkan att försöka en gång till. Lätt att släppa taget då...

Ett plus iallafall. Lillebror har velat vara i famnen hela tiden, somna med bröstet (har inte provat napp så mycket än), men förut lade jag bara ner honom i vår säng för jag sulle vika tvätt. Där låg han nöjd och glad och sen gick jag iväg en sväng för att kolla något, då hade han nästan somnat när jag kom tilbaka! Vore ju skönt om han kunde sova lite själv på dagarna så att jag inte hade honom i famnen hela tiden.

Väntar nu på att A och V ska vakna, sen blir det lunch. Sen blir det väl en sväng till Torp för att köpa täcke till mellan. Det blev förstört i torktumlaren.

Jag vill också gärna ha sex, men inte när jag är ledsen och nere. Och det har jag varit bra länge nu. Annars hade vi nog sexat loss mest hela tiden

• jeng

Sthlm,

Hade jag bokat målaren så hade han sagt att jag fick betala den med mina privata pengar. Vilket ju inte är möjligt eftersom jag inte har direkt många såna. Så det hade lixom inte fungerat.
    Han inser väldigt ofta i efterhand att han har gjort fel, men det är ju så dags då lixom. Speciellt som han har glömt det dagen efter igen...
    Rosa,
    Jo, jag hade inte berättat för honom att det gick att hyra bebyskydd på sjukhuset (han lyssnade inte, och var ju uppenbarligen inte intresserad av att ta redan på fakta själv) tan han sa åt mig att göra som jag tyckte var bäst. sen insåg han att det jag gjorde kostade mer pengar, och då skulle babyskyddet tillbaka på direkten... pengar pengar pengar...
    Det är ju just det där, igår var det garderobsinredningen som han inte var nöjd med. Men när jag stod för 3 veckor sen och hade flera ritningar på förslag, och frågade honom vad han ville ha med, eller om han ville diskutera, så säger han att han inte bryr sig... Men som sagt, gnälla i efterhand det går bra ändå... Exakt samma sak var det med köket. Jag hade ritat flera versioner, försökt visa, försökt diskutera. Och kvällen innan det skulle beställas, DÅ kommer han och frågar om jag är dum i huvet som har satt ett skåp på si och så vis, och sådär vill man ju inte ha det, och diskhon måste flyttas osv... VARFÖR?? Hur svårt är det att ta en titt när det är aktuellt, och inte bara gnälla i efterhand?
    Nej nu är jag less.... Måste ta tag i nåt...
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11