• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • jeng

KaOl,

Men det är ju naturligt. Jag tror inte det är barnsligt alls, utan det är ju så det är bara. Det ÄR skillnad på ens egna barn och ens bonusbarn, det tror jag inte man kan komma ifrån. Men sedan kan man ju få en kanonbra relation för det, och man kan bli förälder "på riktigt" även till de barnen.
    Är det du som inbillar dig, eller känner att du blir jämförd? Eller får du höra det sagt till dig? För jag skulle nog inte orka med att få höra det, men däremot tror jag att man lätt kan känna det även om det inte är så... 
    Jag tror egentligen inte att det har nåt att göra med att du bara är bonusmamma alls, utan det är bara helt vanligt ungdomsrelaterat, och det kommer vi nog alla att få gå igenom. Ja kanske inte jag då, för jag har ju varit smart att skaffa killar, där det är mindre drama Hahahahaa.....
  • Lana

KaOl,ja alltså det är svårt att vara pedagogisk när det gäller tonåren.speciellt nu när hon gör som hon gör.Många går ju att "lära" med mindre diciplin saker som ingen data på kvällen osv.små straff på något sätt.men vissa biter det inte på.tyvärr ocg jag kan förstå dina tankar. Jag kan ju säga att idag är jag inte knapp en gnutat av den jag var i tonåren.jag var en hemsk människa eg.Det fanns bara JAG,resten sket jag i.hoppas det inte riktigt är sådan hon är

Jucea,haha sant,jag ahr ju skaffat mig en tös och hon är på pricken lik mig än så länge.så jag vet precis  vad som väntas och när jag komme få mina gråa hår iaf

• KaOl

Jucea: amen jag har ju varit smart nog att bara skaffa killar - och så är jag dum nog och gifter mig till två tjejer
    Vet faktiskt inteom de verkligen jämför, men det är väldigt mkt titta-på-mammas-kort och "mamma jag saknar dig"-lappar när de fått skäll; så jag tror nog att de inbillar sig att de hade haft det mkt lättare om hon fanns. Till saken hör ju att hon var sjuk, och om man vet att man ska gå bort tror jag att det är väldigt lätt hänt att man inte håller så hårt på regler utan släpper igenom både det ena och det andra (fullt naturligt)! Dock är det så klart detta som tjejerna har att jämföra med, inte hur det hade varit i normala fall..
    Till tjejernas försvar så måste jag säga att de aldrig säger ngt sådant, och det är ju väldigt skönt!

Lana: Låter otroligt att du som är så go har varit sådan - men faktiskt låter det som en exakt beskrivning av hur E är för tillfället; hon kan överhuvudtaget inte sätta sig in i hur någon annan människa känner!!

• jeng

Men jisses... Dags att hämta ted på dagis och jag har fortfarande inte rest mig från frukostbordet...

• Lana

KaOl,haha så känner jag med.helt sjukt att kan ens kan vara så ego.eller ja det var jag ju inte helt,alltså mot vänner mm.men hemma var jag huuuur jobbigt som hellst. Jag växte upp när jag började gymnasiet.DÅ förstod ja ghur viktigt det var att plugga och tänka på anant än mig själv.mamma har hjälpt till mycket bara att jag inte såg det då.nu ser jag j udet.men jag har jobbat vääääldigt mycket med mig själv och enligt mig kommit långt men har saker kvar.Hoppas dock att E kommer på det fortare.

• jeng

På måndag kommer tydligen vårt kök, precis på utsatt dag

Nu funderar jag bara på hur vi ska orka få gjort det som vi måste få gjort för att kunna sätta dit köket...
    Till att börja med ska ju fönstren bytas, men det blir inte gjort förrän i Augusti!!!!! Så det får vi ju ignorera, och så får vi bygga en del av köket, temporärt, sålänge, så att vi iaf kan diska och laga mat!
    Så det vi får fokusera på är att iaf få spacklat och slipat och tapetserat och målat dom småbitarna som hamnar i anslutning till skåpen!
  • Rimfolina

KaOl: Ojojoj, tyvärr har jag ingen erfarenhet av att hantera tonåringar. Bävar inför den dagen jag har två tonårstjejer... Tycker att du gör ett bra jobb!

• sthlmstjejen

KaOI: Oj har inte heller några råd men det låter som du har det tufft men du verkar hantera det  jättebra tycker jag! Och självklart måste man ju få känna att det är skillnad mellan dina egna barn o bonusbarnen även om du är som en mamma till dem. Det betyder ju inte att du behandlar dem sämre för det!

Som om det inte var nog med vattkoppor (som även F fått nu) så har vi fått löss, jag och barnen! Vaknade i morse av att det kliade massa o visst låg det både ägg och löss i håret... blä! Och barnen med så vi har kört en avlusning idag o ska göra en till om en vecka.

Rosa: Kul att barnen tar det så bra med en lillebror, och att de tycker att det är kul. Har A också tagit det så bra?

• Mareldsbarn

VT; Du ser så jäkla strötskön ut på dina magbilder. En härlig rund mage och så står du så där avslappnat och käckt och verkligen visar hur mycket magen tillhör resten av kroppen.... hmm. ja det är ju klart den gör det iofs men du ser så enkel och smidig ut.

Lana, hoppas lilltösen blir frisk snart och att ni har mååååånga filmer hemma

Kikar bara in lite snabbt. Tänkte höra med er som har rest till värmen och så. Jag fyller jämt i Januari och vill gärna åka på en solsemester med D och Julia men jag vill inte åka på någon "vanlig" charter utan någon annanstans. Helst bara 1 v och helst inte alltför lång restid med tanke på Julia. Har ni några tips?

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11