• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • KaOl

Jucea: men fy så dryg han är! Förstår att du är arg/uppgiven/ledsen på honom!

Lina: Fy så obehagligt när de är så dåliga! skönt att han mår bättre idag. Undrar vad det är?

Ett tips, bra site om barnuppfostran etc från Bris http://www.barnperspektivet.se/

• Vilda Tiger

Jucea
    Du vet va jag tycker om det är. Ett babianarsel är va han är då han beter sig på det viset.

Rosa
    Hoppas han fortsätter slumra in på egen hand nu då. Jag tycker du är grym som tar det hela så bra som du gör, att du bryter ihop och tycker saker är jobbiga nån gång då och då är fullt förståeligt. (Har lärt mig stava det ordet så nu kan jag ju använda det iaf begripligt ) Om du INTE hade brutit ihop då och då hade jag tyckt du var konstig...

Lina
    Men fy! Vad kan den höga sänkan bero på då? Vad ÄR sänka? Har noll koll på den. Det där hoppas vi inte upprepas nån mer gång.

Sthlm
    Ja, jag ska inte säga att jag är SÅ nere över det, men det är bara det att jag intge hade några förvärkar med Lyckeli utan det bara satte igång och sedan fortsatte det. Nu låg jag och intalade mig själv att det inte var på riktigt men jag märkte nu då det stannade av att jag nog trodde det innerst inne ändå. Men jag mår ju okej, förutom vattnet, så jag kan kånka vidare några veckor till. Nu får dock ungen hålla sig inne över helgen, för då ska Marcus jobba, plus att min brorsson fyller år 14 maj. Nästa födelsedan är inte förrän 29e, då systra mi fyller, men vilken annan dag som helst går jättebra.

KaOl
    Jag ska kika in på den sidan!

• RosaNapp

VT: nu har han sovit en bra stund och A och V sover fortfarande

Har precis beställt lite smått oh gott till hemmet. Fy vad myket jag måste skaffa nu...

Tack VT, jag änner dock att jag bryter väl ihop hela tiden och bara gnäller över det här. Försöker vara stark, men det är inte lätt.

Nä, nu sa jag börja med lunchen och så får det väl bli att jag väcker grabbarna istället

• jeng

Jag har byggt ihop förvaring till min syhörna, och kontaktat massa firmor ang altanbygget. Hittar jag en firma som har vettigt pris, verkar vettig, och kan få det gjort rätt snart, då tänker jag bara boka in det. Hela semestern skulle gå åt till altanbygge här annars... va fan, det är ju på semestern man bara ska SITTA på altanen och glo och dricka drinkar ju.... Så håll tummarna nu.

• sthlmstjejen

Rosa: Ja visst är det jobbigare på många sätt, tex att jag måste ordna all mat till barnen, ensam laga och tänka ut vad vi ska äta. Sånt gjorde M ofta förut som älskar att laga mat, vilket jag inte gör. Sen är det ju klart tuffare när barnen är sjuka o det blir mkt spring på nätterna, men det konstiga och bra är att jag vant mig och måste säga att det på mååånga sätt känns mkt bättre att bo ensam med barnen. Självklart vill jag gärna dela den med en vuxen men inte på vilka villkor som helst (och ha det jättedåligt bara för att man absolut ska vara två som det var på slutet, upp o ner självklart men med facit i hand var det MKT dåligt)

Förstår att det känns svårt för dig, men jag vet att det är svårt för L också och fast han vill separera så känner han sig osäker inför förändringen o söker närhet från dig.

jucea: jag blir så arg när jag läser vad din man gör och säger! Har blivit upprörd över att han verkar dricka så mkt när han festar... men det är ju jag det som inte är sånt stort av alkolhol

• Rimfolina

jucea: Jag blir också upprörd! Hur han beter sig, vad är det för sätt? Låter inte riktigt hälsosamt för nån. Och jag håller med sthlm om alkolholen...

Lina: Usch, läskigt! Ester hade ju närmare 41 grader under en period också och då kräktes och frossade hon också. En av gångerna visade CRP på infektion men de hittade inget i varken öron eller lungor. Hjälpte dock med anitbiotika.

VT: Ojojoj, det var inte illa! Bra jobbat! Håller tummarna för att bebis kommer snart!

Rosa: Jag tycker inte att du ska tycka att du bryter ihop hela tiden, min bild av att bryta ihop stämmer inte riktigt in på dig... Jag tycker att du fixar det bra trots allt!

• jeng

ja alkoholen håller jag med om. det är bara idiotiskt!!

sedan vad gäller bråk osv så är det såklart så att jag till viss del överdriver, o man blir ju så låst i det just när det sker... arg på allt... påstår inte att det är nåt försvar, men så pass mkt har jag i mig att jag är inte rädd för att leva själv tex, o stannar inte bara för att hur illa det än blir. mycket är säkert också mitt fel, och beror på hur jag har hanterat nånting eller om jag har sagt nånting. man står ju inte ensam i alla fel helt klart...
    det stora problemet är hur han hanterar irritation o främst stress. när han blir stressad går det helt uppåt väggarna... och ut över andra! det jag blir så ledsen över är egentligen inte nåt han säger eller så, utan att det är så onödigt och går att förhindra. vi skulle ju flytta för att få mer tid mer pengar att göra kul saker för, dra ner arbetstid osv. just för att må bättre o slippa stress o problem därefter... men nu är ju huset inte direkt färdigt, så en period kommer vi ju ha mkt att göra. dock blir jag så lesden inte bara över att det går ut över mig utan att han mår ju dåligt av allt. just för att jag vet ju hur vi hade kunnat undvika mkt av det om han hade lyssnat bättre i förhand tex, eller tänkt lite framåt... men men. nu ska jag göra en ansats att avlasta honom så mkt det går, både genom att göra saker själv, och genom att leta hantverkare till stora saker (tex altanen). han får säga vad han vill, det är inte hållbart att han är i sitt "kan själv"-tänk, när han uppenbarligen inte mår bra av det... bara för att man KAN en sak så betyder det inte att inte andra kan hjälpa till med det...
    vi har ju gjort en stor ansats nu (tack vare flytten är det möjligt) att lösa en del oenigheter gällande ekonomin. det har varit ett ständigt bekymmersämne här hemma, mest pga att jag tycker att vi har gott om pengar, och han tycker att "vi skulle kunna ha haft mer pengar" eller nåt sånt. han ser lönen som en stor grej när han väljer jobb, jag ser jobbets innehåll som den stora grejen tex... iaf så tror jag att det kommer lösa mycket. det är första gången vi står båda två med jobb och en bostad som inte kräver alla pengar, så förhoppningsvis ska det bli bra. bara att ta sig ork att ta tag i nästa problemhop, det här med stressen!!
    jag hoppas att jag kan ventilera utan att bli dömd här, för det kan man tydligen inte överallt., har blivit totalt uthängd av en person i en annan tråd tidigare idag... även om jag vet att det är ett publikt forum där alla kan läsa, så känner man ju viss trygghet i en grupp man har hängt i så länge... men icke då... 
  • Vilda Tiger

Jucea
    Jag tycker du tänker sunt och tror att Ph kan hålla med dig då han ser hur skönt det är att det händer grejer utan att man behöver slita häcken av sig på egen hand hela tiden. Pengarna slängs ju inte i sjön utan går till er bostad och i den ska ni tillbringa mycket tid. Man måste ju ha varmvatten i badrummet, liksom...

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11