ja alkoholen håller jag med om. det är bara idiotiskt!!
sedan vad gäller bråk osv så är det såklart så att jag till viss del överdriver, o man blir ju så låst i det just när det sker... arg på allt... påstår inte att det är nåt försvar, men så pass mkt har jag i mig att jag är inte rädd för att leva själv tex, o stannar inte bara för att hur illa det än blir. mycket är säkert också mitt fel, och beror på hur jag har hanterat nånting eller om jag har sagt nånting. man står ju inte ensam i alla fel helt klart...
det stora problemet är hur han hanterar irritation o främst stress. när han blir stressad går det helt uppåt väggarna... och ut över andra! det jag blir så ledsen över är egentligen inte nåt han säger eller så, utan att det är så onödigt och går att förhindra. vi skulle ju flytta för att få mer tid mer pengar att göra kul saker för, dra ner arbetstid osv. just för att må bättre o slippa stress o problem därefter... men nu är ju huset inte direkt färdigt, så en period kommer vi ju ha mkt att göra. dock blir jag så lesden inte bara över att det går ut över mig utan att han mår ju dåligt av allt. just för att jag vet ju hur vi hade kunnat undvika mkt av det om han hade lyssnat bättre i förhand tex, eller tänkt lite framåt... men men. nu ska jag göra en ansats att avlasta honom så mkt det går, både genom att göra saker själv, och genom att leta hantverkare till stora saker (tex altanen). han får säga vad han vill, det är inte hållbart att han är i sitt "kan själv"-tänk, när han uppenbarligen inte mår bra av det... bara för att man KAN en sak så betyder det inte att inte andra kan hjälpa till med det...
vi har ju gjort en stor ansats nu (tack vare flytten är det möjligt) att lösa en del oenigheter gällande ekonomin. det har varit ett ständigt bekymmersämne här hemma, mest pga att jag tycker att vi har gott om pengar, och han tycker att "vi skulle kunna ha haft mer pengar" eller nåt sånt. han ser lönen som en stor grej när han väljer jobb, jag ser jobbets innehåll som den stora grejen tex... iaf så tror jag att det kommer lösa mycket. det är första gången vi står båda två med jobb och en bostad som inte kräver alla pengar, så förhoppningsvis ska det bli bra. bara att ta sig ork att ta tag i nästa problemhop, det här med stressen!!
jag hoppas att jag kan ventilera utan att bli dömd här, för det kan man tydligen inte överallt., har blivit totalt uthängd av en person i en annan tråd tidigare idag... även om jag vet att det är ett publikt forum där alla kan läsa, så känner man ju viss trygghet i en grupp man har hängt i så länge... men icke då...