• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • jeng

Hittade en sida och kom fram till 21 points... Men det är ju knäppt att tex frukt och grönt ofta innehåller noll. Man kan ju äta sig fet på bara grönsaker om man bara äter tillräckligt mycket. jag som inte har nåt stopp vad gäller mat skulle nog ha svårt att bara gå efter pointsen....

• linn78

jucea: jo, han tyckte att vi skulle lägga utgångsbud runt 1 miljon. Men vi har sagt att får vi inte 1 miljon (eller mer såklart ) så säljer vi inte. Då känns det inte lönt med tanke på vad vi lagt ut på bla kök och badrum. Men nu har jag lugnat mej liiite, pappa har varit och kollat runt med ivan nu vad som behövs göras och det verkar inte som om det är helt omöjligt. Mycket jobb på liten tid, vi åker till spanien nästa fredag så då vill jag kunna lämna nycklar till mäklaren under tiden för visningar. Hoppas bara att det inte regnar alla dagarna nu då så vi kan få gjort lite i trädgården + all utomhusmålning. Ikväll ska vi limma lister och skriva en lista på allt Ivan och pappa behöver köpa för att klara helgen...

Jag skulle aldrig klara vv, tacka vet jag lchf som fungerar super på mej!! Vi fick reda på igår att Ivans syster kommer att gifta sig i juli nästa år, och jag planerar redan nu hur jag ska bära mej åt för att vara i form tills dess, jag ammar kanske tom fortfarande så då är det inte så lätt. Men en lätt variant av lchf bör gå bra. Jag tycker att det är väldigt jobbigt med stora kalas i Spanien, dels så klär spanjorskorna upp sig MASSOR så jag känner mej alltid underlägsen då jag inte känner mej alls bekväm i klänning, kjol och klackar, och dels så är hela Ivans släkt pinnsmala oavsett om dom är 10 år,  90 år, höggravida eller nyförlösta:-/ Så kommer jag väl som en bulle 7 mån efter förlossningen skoj på hoj...

• Hallonsocka

uuuh sheise vad scary hon ser ut den där malinofsweden. Dessutom verkar hon ha fastnat i det där puta med läpparna träsket som många tycks göra. DISLIKE-button. WTT!

• goshheidi

Hej! :) Tack för alla gratulationer.
    Om förlossningen. Åkte in ungefär en halvtimme efter att jag skrev här på FL att jag klockade värkar. Sattes i kurva och låg där i nästan en timme pga att det var rusning i förlossningssalarna. Det var väldigt obekvämt att ligga där när värkarna kom med fyra minuters mellanrum och var så kraftiga. Använde mig av andningen som jag hade lärt mig på gravidyoga och ville inte att P skulle prata med mig eller röra i mig. Efter en timme fick jag tillräckligt och tryckte på knappen. Jag var öppen två fingrar och barnmorskan bedömde att jag skulle få gå in i förlossningssalen pga mina kraftiga och regelbundna värkar. Fick lustgas men jag började må så illa utav den denhär gången så jag använde den inte så mycket. Lutade mig över sängkanten och andades och vickade på höfterna igen så som de lärde oss på gravidyogan. I något skede klev jag upp i sängen och la mig på alla fyra och huvudet ner och rumpan upp så att bäckenet skulle avlastas lite. Sen tryckte jag på knappen igen och bad att få något annat än lustgas. Fick EDA och efter det öppnades jag jättefort till 8cm. BM sa att när jag känner att det börjar trycka på neråt så är det bara att krysta. Sen gick hon ut(!!!!) Jaha, tänkte jag. Ska jag föda ut dethär barnet alldeles utan hjälp??! Sen kändes det litegrann som att det började trycka på neråt, men jag var osäker så jag tryckte på knappen igen. BM kom in och sa jepp, det är bara att sätta igång och trycka på nu. Tryckte på och jag var glad över att jag denhär gången faktiskt kände av krystvärkarna. Med spinalbödvningen jag fick gången innnan kände jag ingenting. Upplevde hela förlossningen som mycket mycket lättare än med F. Det enda som kändes var när huvudet skulle ut och jag blev tvungen att ta en paus just då. Så huvudet var halvvägs ute och jag blev tvungen att vänta på nästa värk innan jag fick krysta igen. Det var värst. Då brännde det ordentligt. Men det bästa av allt - jag sprack knappt någonting alls. Har tre små stygn på olika ställen och ut kom världens sötaste lilla pojke.
    Sen efteråt blev det lite kaotiskt för livmodern drog inte ihop sig tillräckligt snabbt, så när jag gick på toaletten efteråt så kom det ut knytnävsstora geleliknande blodklimpar(!!) Jag ropade till P: fråga dem om det är normalt att det kommer blodklimpar!! Då kom genast två bm inrusande och sa att jag skulle fort lägga mig ner på sängen igen. Fick tre piller som skulle stoppa blödningen och så knådade de magen så att resten av blodet inuti skulle komma ut. Det såg P och han sa det såg alldleles förskräckligt ut :/ Tappade väl ganska mycket blod antar jag...
    Men när lillen började suga på bröstet så kände jag hur livmodern drog ihop sig och allt gick bra efter det.
    Nu har jag dock problem med brösten. Sprängfyllda och lillen drickern inte ens hälften av den mängd som finns inne i brösten. Tycker det känns svårt att pumpa och handmjölka.

• Vilda Tiger

ME LOVE ww!

Jucea
    De flesta grönsaker och frukter har noll för det krävs mer av kroppen att göra sig av med dem än va de ger. Men visst ska man inte äta 20 apelsiner bara för att de ger noll points. Jag brukade ha fem frukter som max då jag var med.

• goshheidi

Ja, och vattnet gick inte denhär gången, så de fick spräcka hinnorna innan han skulle ut. Vilket läskigt instrument de använder till det! :) Men kändes såklart inte, men mina ögon blev säkert tio gånger större när jag såg vad hon tog fram för sak :)
    Lillen hade navelsträngen ett varv runt halsen, men han mådde ändå jätte bra. 9 poäng av 9 möjliga.
    En bild finns i vår grupp på FB.

• Vilda Tiger

Heidi
    Tack för berättelsen! Det var jättespännande att läsa hur det gick den hrä gången. Du verkar ha haft en bra förlossning. Har ni något namn på lillfisen? Och du - grattis igen!

• RosaNapp

goshheidi: grattis igen! Låter som det gick bra. Hoppas mjölken reglerar sig snart.

• Rimfolina

Heidi: Härligt! Skönt att det gick bra trots att livmodern krånglade lite. Är också nyfiken på namn... =)

• luzorsus
    goshheidi skrev 2010-05-13 16:04:48 följande:
    Ja, och vattnet gick inte denhär gången, så de fick spräcka hinnorna innan han skulle ut. Vilket läskigt instrument de använder till det! :) Men kändes såklart inte, men mina ögon blev säkert tio gånger större när jag såg vad hon tog fram för sak :) Lillen hade navelsträngen ett varv runt halsen, men han mådde ändå jätte bra. 9 poäng av 9 möjliga. En bild finns i vår grupp på FB.
    Kul med förlossningsberättelse Med Myra tog de oxå fram den där monster-sticknålen som de spräckte hinnor med eftersom vattnet inte gick för mig andra gången heller....Hade helst slippa se den
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11