• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • RosaNapp

VT: kämpa på, som du säger, det kommer ju någon gång .

linn78 och jucea: Den där malin verkade ju skön . blogg?

Rimfolina: tack. Jag har en förmåga att vara självkritisk, men jag försöker vara stark. Vill bara få ur mig en massa skit, rensa systemet sas och då tycker jag det verkar som jag bara gnäller och bryter ihop.

sthlmstjejen: kan tänka mig det, att det är lättare att vara själv än två och ha det jobbigt. Kommer nog känna så själv sen, hoppas jag iallafall.

Hur skriver man egentligen ett bodelningsavtal eller vad det gäller? Dvs det som lämnas in till tingsrätten (eller var det nu är, har nyss gått upp ).

Kvack: vad skönt att du mår bättre. Kan tänka mig att din sambo är lite osäker just nu, ser att du blir starkare och då vet han inte riktigt var han har dig. Han verkar ju ha tagit dig för given en lång tid.

Jag funderar på vad jag ska kunna börja med som bara är MITT sas. Något som krävs att jag kommer utanför hemmets väggar. Vet vad jag vill prova på när det gäller träning, men det håller inte kroppen för ännu. Och sen får det inte kosta för mycket. Förslag?

• jeng

Åhh men det där huset jag har helt missat tidigare! Välkommen in i tegelfasadernas underbara värld vackert som få.

I stil såg det väldigt likt ut det här huset. olika mattor i varenda rum, samma åldersgrupp kändes det som också. Fast vi har ju aldrig fått se det här möblerat. En del att göra ser det ut som, men är det bara ytskikt så är det ju inte hela världen Och guuud vilket allrum på övervåningen. Ett sånt hade jag velat ha... Hmm, man kanske skulle lyfta av taket och ploppa in en våning till här???
  • jeng

rosa,

jag måste också försöka hitta nån hobby som är bara MIN. helst nåt när man träffar lite folk också... men det är svårt! alla har ju redan sina vänner och bekanta i den här åldern, så man kommer lixom inte in nånstans känner jag...
  • linn78

Här är en till som behöver en hobby! Mest för att jag ska lyckas få egentid någongång, jag är aldrig utan Axel förutom på jobbet... Jag förlorade ju en massa barndomsvänner när jag bodde utomlands. Jag har kontakt med en del men det har liksom aldrig blivit detsamma för vi har så olika liv. Så det är sällan jag gör något utanför hemmet också själv.

Jucea: ja, vi har tegelhus nu med, skillnaden är att vi har cement/puts/siperex väggar överallt inomhus nu, det nya huset är gips. Jag gillar inte riktigt det fyrkantiga så det blir nog några väggar utslagna här och var. Och som sagt, toppen med en hel ovanvåning för ungarna när dom blir större. Och både lek- och grill plats precis bakom huset. Och så är det en återvändsgata så det är ju inte en massa körande. Ja, vi får se vad säljaren säger. Och så vad vi kan få ut för vårat såklart, jag säljer inte för vadsomhelst!

• jeng

Linn,

Håller tummarna för att det går bra med ert husande, både köp och sälj!
    Ni har inte haft nån mäklare hemma förut, för att kolla på ungefär vad ni kan få osv?
    Här är det snart dags att ta ut en värderare, men jag ska se till att få upp köket (om än den temporära lösning) först, för ett hus utan kök är ju inte värt många kronor. Vi måste öka på lånen snart.
  • jeng

dagens lunch viktväktarpasta (färdigmat) med grönsallad. ca 330 kcal. 4e dagen på dieten nu och hittills går det kanonbra

• Rimfolina

Ang hobby så kan jag faktiskt rekommendera "syjunta" för den som inte vill eller kan träna. Kanske inte är så lätt om man inte känner nån annan som är intresserad men i mitt fall så har jag några kompisar som är både intresserade och duktiga så det var perfekt för mig att slinka in på ett hörn och lära mig virka och sticka och så. Vi träffas nån gång då och då, pratar, fikar och pysslar med våra projekt. Himla trevligt! Går ju att "annonsera" efter likasinnade både på orten och via internet om man vill.

• jeng

Hur räknar man ut hur många vv-points man bör äta per dag egentligen? det är ju ett annat sånt där "nöje" som man kan anmäla sig till. Funderar på om jag skulle kolla upp om kostreglerna är nånting för mig först bara

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11