• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Kvack

Ingen som varit inne idag ännu. Ja jag får väl önska alla en bra dag. Här regnar det och är mulet och jag är ensam med barnen hela dagen. Får väl ta ut dom en stund iallafall. Inatt så ska H stora pojken sova hos mormor. Han älskar det.

• Vilda Tiger

Kvack
    Hoppas du också får en fin dag! Fint med mor- och farföräldrar som gärna tar sig an sina barnbarn och som barnbarnen gillar också. Lyckelis farmor är här just i skrivande stund för att leka med Lyckan så jag kan sitta och vila lite. Skönt!

• Lina S
    Linn:
    3 stora ägg som vispas hårt
    1 dl grädde
    1 nypa salt
    1,5-2 dl Pofiber
    smält smör
    1 tsk bakpulver
    Låt stå och svälla en stund innan du formar ca 5 tekakor på bakplåtspapper. Grädda i 7-10 minuter(tills de är lite gyllenbruna) i 200c
    Vilket recept är det du har med sesamfrö? Jag har ett, det är kanske samma för det är också tunnt. Men du får gärna skriva det ändå

Vilket ösregn vi har här nere, usch!

Nu ska jag åka och köpa Vikentomater hos vår lokala odlare. På lördagar är det också saluhall, med allt möjligt tex kullamust, parmesanost, kryddor, färska örter, choklad, honung mm mysigt faktiskt! Ska köpa mig en jättestor bit parmesanost {#lang_emotions_tongue_out}
    Sam och Elliot - världens finaste killar
  • RosaNapp

linn78: åh, vilkens näll tanke. Det uppskattar jag.
    Kvack: tack för kramen. Hoppas du får en fin dag du också.

Idag kommer syrran hit. L har tagit med dom äldsta till Vs frisör. Blir kalas för honom om en vecka. 3 år blir han då Och sen är det kalas för E, 5 år. Dom växer snabbt.

Just nu sover A och lillebror och jag väntar mest på att tiden ska gå. Ska ner och möta syrran på stan sen, med A och lillebror.

Vad brukar banker kräva för att man ska bli ny kund hos dom? Att man flyttar allt, dvs lönekonto och sånt eller har en viss summa att börja sparande med? Man kan väl vara kund i fler än en bank? Är det något dom bryr sig om öht?

• Vilda Tiger

Rosa
    Du kan öppna ett konto i vilken bank som helst, de har inga krav vad jag vet på att du ska flytta över andra saker dit. Däremot VILL de ju det så de kommer fråga och kanske tjata.

Lina
    Vi har tomater från Viken i vår lokala frukthandel i Mölndal med. De är apgoda men svindyra.

• KaOl

Usch vad jag är grinig, gnällig och ARG idag!!!!
    L har fotbollscup hela helgen; vi brukar aldrig sitta och titta på alla matcher när barnen spelar, det finns inte tid till det helt enkelt - men så visar det sig att det har J visst bestämt sig för den här gången - utan att berätta det. Fick reda på det igår!!?? Till saken hör att just den här veckan har vi skjutit upp det mesta av städningen dessutom... Så nu är jag fast här hemma med all tvätt, större delen av städningen, hjälpa E med matten igen (tar JÄTTElång tid varje dag - när sjutton ska polletten trilla ner? J har inte hjälpt henne en enda dag - jag har suttit med henne nästan varje dag i 2 veckor nu!), handla, laga mat osv... GRRRRRRRRRRRRR!!!
    Hade han bara kunnat klämma ur sig det tidigare så hade vi ju fixat undan lite i förväg; vill han lägga hela helgen på fotboll så varsågod; tycker bara att det är hyfsat taskigt att inte säga ngt.

Visst skulle jag kunna bara låta bli att göra sakerna, men dels ser här ut som f'n och dels behöver ju barnen ha rena kläder!

Sorry för egoinlägg!!

• KaOl

... dessutom blir jag vansinnig av att det ska läggas så mkt tid på ETT av våra barn när inte de andra får det!!

• Vilda Tiger

KaOl
    Har du berättar för J hur du känner? Jag tänkte att han kanske kan ta lite städ och tvätt då han kommer hem, även om det blir sent. Och sedan är det ju verkligen inte mer än rätt att han tar hjälper med matten iaf varannan dag. OM det inte är så att E tycker att din hjälp funkar bättre, för då kan ni ju byta lite  med varandra, att du tar mer mattehjälp och han gör ngt annat. Ang tvätten - ta bara det som behövs för två, tre dagar så får J ta sin del i veckan sedan. Och även om det ser pest ut hemma (som det säker inte gör, men man känner ju lätt så) så ta bara det absolut viktigaste. Slit inte ut dig. Du ska också hålla för en arbetsvecka sedan.

• Lina S

Kaol -  jag håller med VT! Slit inte ut dig.

VT - kul att ni har Vikentomater ja de är skitdyra, och speciellt nu när säsongen precis börjat. Nu köper jag ju dem lite billigare eftersom jag handlar direkt i växthuset Men de är inte jättebilliga ändå... Du får komma och hälsa på i sommar så får du köpa med tomater hem!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • KaOl

vt och lina: lite lugnare ulli nu ... Dels HAR jag tagit ut mig (dum som jag är - har varit igång nonstop fram till nu) men ffa har J och jag pratat igenom allt och han sa själv att han inser hur taskigt han burit sig åt, Tror inte att det händer igen
    Tror att J känner sig lite osäker på matten själv (kom det fram nu...) och därför "smitit undan"; som jag sa till honom så kan jag absolut ta den biten men då får han som sagt ta mer av det andra. Helt otroligt; vi har hållt på nästan 2 h om dagen i snart 2 v och hon är långt från att ha greppat det. Känner mig halvt maktlös eftersom läraren inte hjälper till ngt och jag inte vet vad jag kan göra mer än att skriva ner liknande tal som hon fått på en övningsstencil av läraren... Vet inte om man kan angripa problemet på annat sätt eller om det bara är att fortsätta tragga samma typ av tal om och om igen!?
    Tack för ert stöd i alla fall!

vt: fortf lugnt på bebbefront (fy vad man var trött på den frågan i slutet slog det mig precis... )

Lina: det lät som ett spännande bröd! Oscar har ju celiaki så vi har pofiber hemma - kul med ett bröd som hela familjen kan äta av!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11