Mareld
Ja, det är så att jag sitter ju i styrelsen i bostadsområdet här uppe. Vi bor i ngt som heter borätter. Vi har en liiiiten insats (typ 15000 för vår trea) och sedan har vi en del uppgifter som vi tagit över från Förbo och det ger i sin tur lägre hyra (men mer jobb). Vi sköter allt från hyror till snöröjning, städning på området och allt som har med inomhusmiljön att göra, förutom spis och fläkt. Iaf, det har många år varit en ordf och en kassör i styrelsen som har skött det mesta. De har haft svårt att delegera ut uppgifter och det har ju gjort att bara kassören vet hur men fixar hyresavierna, betalar el, vatten, värme, har kontakter med banken osv. Nu fick jag reda på igår att hon ska flytta. De har köpt hus. Även ordf har sagt att hon vill avgå efter 13 år som ordf. Jag är nog den som står näst på tur liksom, för jag är nog den som är mest drivande efter kassören och ordf. MEN jag har sagt att jag inte vill bli ordf förrän om tidigast ett år, då barnen inte är pytte längre, plus att jag vill ha en upplärningsperiod. Men nu skiter det sig om vi inte kan få in en som kan sköta kassörens jobb! Jag har ingen som helst ekonomisk utbildning, jag är sann humanist ut i fingerspetsarna. Suck... det känns jobbigt. Kan vi inte ha en fungerande styrelse så kommer Förbo ta tillbaka det till hyresrätter och då förlorar jag och Marcus på vår hyra typ 20 000 om året. En del pengar... plus att vi förlorar bestämmanderätten över interna och externa in- och utflyttningar och sånt med. Skit!
Jucea
Jodå, jag låg där och vi skulle lyssna på hjärtat och då frågade BM mig om jag ville att hon skulle känna lite.
Så jag behövde inte ens fråga. Hon sa att den yttre delen av tappen var halvmjuk och den inre livmodermunnen var öppen 1 cm. HOn kom inte åt att göra en riktigt hinnsvepning men hon touchade hinnorna och sa att det iaf retade lite.
Så nu får vi se!