• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • luzorsus
    Vilda Tiger skrev 2010-05-16 21:12:01 följande:
    Jag undrar med. FAAAN! Jag hade spelat in Top model, TRODDE JAG! Satte spelaren på 18:58-19:01. TRODDE JAG! Skulle sätta mig och kolla - TRODDE JAG! Nä, tre minuter reklam hade jag spelat in, då jag missade sluttiden med en hel timma. Jaha, va ska jag göra nu ikväll då?
    går det inte att kolla på tv3play?
  • Vilda Tiger

Rimfo och Luz
    Tack för tipsen! Jag ska kika efter det imorgon.

Är aptrött. Har tråkigt. Kan itne sova. Ingen enkel ekvation att lösa...

• luzorsus

jag borde sova redan,ska upp4.50,då samåkningen till jobbet avgår 5.15....så nu säger jag godnatt och lägger mig och läser bok, för man kan ju inte sova direkt man går i säng..

• Vilda Tiger
    luzorsus skrev 2010-05-16 23:05:05 följande:
    jag borde sova redan,ska upp4.50,då samåkningen till jobbet avgår 5.15....så nu säger jag godnatt och lägger mig och läser bok, för man kan ju inte sova direkt man går i säng..
    Det kan inte jag heller. Jag spelar ds eller löser korsord. Vill gärna läsa men orkar inte gå och låna någon bra bok. God natt!
  • goshheidi

Hej. Äntligen lite tid för FL :) F på dagis och lillen ammad och nöjd i sin säng.

VT, ser att din prick är grön, så massagen har m.a.o inte hjälpt :/ men snart snart är den din tur. Vet att dom sista dagarna känns h-tes långa.

Mjölken har äntligen stabiliserat sig nu, men ena bröstvårtan gör så ont då lillen har lite litet grepp när han suger. På samma gång som han suger på det bröstet som inte gör ont så pumpar jag nu från det onda bröstet och ger från flaska istället så att det ska få läka ihop lite.

Och nu har vi namnen på det klara :) men vi håller dem hemligt fram till dopet, så ni får ge er till tåls =)

P har varit ovärderlig hjälp domhär dagarna. Han har varit ute och gjort massor med roliga saker med F så att jag haft tid med lillen.

Nu ska vi äta medan det är lungt i huset =)

• Vilda Tiger

Heidi
    VA! Hemliga namn fram till DOPET! Men... alltså, ska ni ha det snart då? För inte kan du hålla oss på halster i tre månader vad gäller lillskitens namn! :-O Ang fotknölsmassagen har jag inte testat den än, för Marcus har jobbat hela helgen. Men ikväll, då ska han få massera. Du sa utsidan av knölarna, men ska jag ta hela vägen runt om eller? Du sa ngt om sju och fem... fattade inte riktigt tror jag.

• goshheidi

VT, Ja, i slutet av juli har vi dop ;) Det är lite av en tradition här på finskt håll att man håller hemligt fram till dopet, dock ej på finlandssvenskt håll.

Ang fotknölarna :) Punkten för livmodern sägs sitta någonstans ovanför, ca 5cm, men jag masserade hela vägen runt, men koncentrerade mig kanske mest ovanför. Inte kan jag ju påstå att det var just det som gjorde att det satte igång :) Men eftersom zonterapeuterna undviker att massera där om man är gravid och inte fullgången så KAN det ju ligga någon sanning i det :)

F är ganska söt. När lillebror gråter så ropar han LILL!!! och springer fram till sängen och vill klappa honom =)

• jeng

Hahaha, fick just världens bäst formulerade maiCiterade det på facebook så många av er har ju säkert redan sett det. Måste bara tillägga att jobbet jag sökt är som copywriter, där en av de eftersökta kvaliteterna var mycket god förmåga att uttrycka sig i text.

• jeng

Men oj så tyst det var här!!!

Ska snart iväg till vårt nya bvc med Tage. Hoppas nu att tanten är snäll annars kommer jag ångra bittert att vi ändrade vårdvalet till Ljungsbro. jag ska ju till dietisten på torsdag också så jag får ju också en bild av det då. Ska bli spännande att se hur stor matvraket Tage har blivit
    Nån som vet vad som gäller för dagis om man jobbar och är fl samtidigt?
    Som fl får man ju 15h här, men när jag jobbar får jag ju täcka jobbtiden + resor. Så vad sker om jag tex börjar jobba 10h i veckan nu? Får jag både de 10h + nånting för föräldraleidgheten?
    Samma sak om jag jobbar 20h, får jag nånting för föräldraledigheten då? Jag tänker mig att jag kan väl fortfarande absolut minst få 15 timmar. men kan man tex ha 20h för arbetet och sen ändå få 10h extra för föräldraledigheten?
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11