• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Vilda Tiger

ROsa
    Jomen hon har sagt länge att de letar. Vi andra har nog stoppat huvudet i sanden länge... Trist att du känner så, men inte konstigt! Det kanske känns som om du har spenderat så många år med "fel" man, men det har ju givit dig fyra underbara barn och det har format dig till den underbara, tålmodiga, varma, fina människa som du ÄR! Du är mitt i stormen nu och jag hoppas den snart lugnar sig.

• RosaNapp
    Vilda Tiger skrev 2010-05-18 13:48:09 följande:
    ROsa Jomen hon har sagt länge att de letar. Vi andra har nog stoppat huvudet i sanden länge... Trist att du känner så, men inte konstigt! Det kanske känns som om du har spenderat så många år med "fel" man, men det har ju givit dig fyra underbara barn och det har format dig till den underbara, tålmodiga, varma, fina människa som du ÄR! Du är mitt i stormen nu och jag hoppas den snart lugnar sig.
    Ok, ja ni får gräva upp huvudena nu då .
    Äh, det är ju sorg och bitterhet över att inte nå fram till en människa som man bryr sig om. Inget mer med det...

Tack för dina fina ord
  • Kvack

Rosa: vet inte vad man kan säga för att trösta så jag ger dig bara en ordentlig och lång KRAM.

• luzorsus

Myra fick en dag på dagis igår,sen imorse hade hon 38g feber...hostar som tusan den lilla tjejen får aldrig vara frisk ju! Och Micke ska vara pappaledig med henne i Juni så det är inte mycket dagis kvar för henne för sommaren..Skönt nog får jag jobba i veckan...har annars,innan denna vecka,jobbat en dag den här månaden.........VAB blandat med ledigheten i Stockholm,röd dag och klämdag så......på lördag hägrar övertid så man får någon sorts lön i slutet av juni...men skatten kommer ju då oxå så klara sig ska man nog göra

• Lana

Nu har jag gjort det igen.flummat och orken har varit på semester.hoppas jag inte missat något viktigt.Fattar inte varför jag får sånna "dippar" här inne dock brukar jag läsa men har inte gjort det denna gången.jag är piggare men är fortfarande sjukt trött.har ingen aning varför dock.

rosa,jag har inte varken talets eller skriftens gåva så jag ger dig också en jätte kram full av stöttning och värme.

VT;HOPPAS  det retar igång ngt nu då

jucea,hihi Tage är nästan lika stor som Elly.hon väger runt 9,4 och är runt 81lång

• Rimfolina

jucea: Håller med övriga, borde vara minst 15 h men om du jobbar mer än 15 h får du nog inget extra för fl.

VT: Håller tummarna för att det ska sätta igång!

Rosa: Gör som de andra, skicka en stor kram... Du fixar det!

• KaOl

vt: har bm's rotande haft någon effekt??

jucea: Stooor kille . Mysigt!!

Rosa: Förstår vad du går igenom, det är så fruktansvärt jobbigt. Hoppas att det lättar snart. För min del var det första halvåret jobbigast, som en berg-o dalbana där man kunde må helt ok men sedan åkte man ner i botten igen. Efter några månader fick jag psykologhjälp + antidepressiva + sjukskrivning (halvtid) vilket hjälpte mig att komma på fötter. Stor kram!

Suck - om inte Måns är vaken på nätterna (och därigenom automatiskt jag) så ligger jag själv vaken. Börjar bli slitigt med 4-5 h sömn per natt! Idag har jag dessutom en utbildningstimme på engelska, ett jobbigt konfliktmöte och ett längre möte som hålls på engelska... Skulle behöva lite ökad hjärnkapacitet just nu känner jag

• KaOl

Luz: Glömde.. fy så trist att hon är så mkt sjuk! Syrran har det likadant med sina barn... Hoppas att en sommar borta från fsk kan hjälpa henne att komma på fötter (ja, Myra alltså - inte min syrra )!

• goshheidi

Mareldsbarn, inom familjen har vi börjat använda namnet. Det gör inget om F råkar försäga sig =) Vet inte varifrån traditionen har sitt ursprung, men t.ex. i dagstidningar här så skriver man ofta t.ex. såhär: "vår son fick vid dopet namnet ..........." Så det är nog något gammalt som hänger med, att tanken är på något sätt att man först vid dopet får sitt namn s.a.s.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11