Heidi,
Just nu kör jag ren kaloriräkning. Äter max 1500 om dagen (minst 1300) och sen samtidigt äter 3 mål och nån form av mellanmål/fika en gång om dagen. Det funkar bra, det KÄNNS som att det gör skillnad, fast jag har varken vägt eller mätt.
Nu sista veckan har det dock blivit alldeles för mycket skit... Några halvdana dagar då vi åt av sån mat som vi hade i frysen/kylen som helt enkelt behövde ätas, som gjorde att jag hamnade över trots att jag gjorde ett bra jobb. Alltså jag åt fortfarande kött och grönsaker tex, men eftersom köttet var ett fett kött så kom jag för högt i kalorier. Men det är ju ändå inte en förlust, jag har ju inte ätit så mycket som jag borde göra av med mer än en enstaka dag, i tisdags då vi var på bio. Då blev det restaurangbesök med både värsta onyttiga (men ojojojojså gooooooda) förrätten, fetto huvudrätt och sen godis på bion. Jag försökte mig inte ens på att räkna ihop den dagen utan skrev ungefär 2500 totalt på dagen (väldigt få kalorier på resten av dagen) och markerade dagen med rött som jag gör när det går åt skogen!

Idag blir det kinamat, för vi är i Växjö och packar. Det är ju mycket kalorier det också, så den här veckan kommer inte få nån bra total... Trist, men jag känner mig faktiskt laddad att få komma hem och ta tag i det igen, ha min vanliga kyl och mina vanliga ingredienser tillgängliga så att säga!!!

Men varje dag som jag håller mina 1500 är ju en ren vinst, för fört låg jag ju på 2000 eller mer varenda dag!!! Rent krasst borde det resultera i minst 0.5 kg nedgång per vecka. Men det vågar jag inte räkna med...