• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • goshheidi

Och det blev sist och slutligen inte något av de namn som jag skrev innan :) Eller jo, ett av de namnen kommer han att få som mellannamn, men tilltalsnamnet kom vi på när vi satt en kväll och funderade så att det kom rök ut från öronen. Tänk vad svårt det kan vara att hitta ett namn som båda gillar och som dessutom ska passa =)

• goshheidi

Det blir ganska ego inlägg från min sida :/ ursäkta för det. Hinner inte läsa igenom på samma sätt som jag brukar. Men när lillen får fastare rutiner så blir det ändring :) lovar.

• jeng

Visst är det flera här inne som har byggt ikea kök?

Bara undrar ang alla passbitar, belysningslister osv... De ska ju fästas med vinkelbeslag. Men några såna hittar jag ingenstans??? Är det tänkt att man ska köpa dom själva?
    Försöker få tag på ikeas kundtjänst, men det är ju mer kö än någonsin...
  • Vilda Tiger

Ska iväg till jobbet en sväng nu om tio minuter för att förbereda lite inför studenten å fredag, men jag tänkte bara säga att BMs rotande gav en jävla massa sd igår kväll och lite slempropp imorse. Inget mer spännande.

• RosaNapp

VT: men något hände iallafall . Studenten, redan!?! Jisses, vad tiden går fort

Jag lade ner lillebror och hoppades han kunde sova lite själv, men det gillade inte han. Tror jag har en tendens att göra det för varmt för honom också. Själv fryser jag ju konstant så jag tror alla andra gör det också . Får se upp med det...

Idag fyller V 3 år. Tycker tiden går alldeles för fort. Dom blir stora så snabbt. Hans uttal har kommit igång riktigt ordentligt nu också och det märks hur mycket han "vuxit" det senaste halvåret bara.
    Och om han blir 3 betyder det att A snart blir 2 år! Och fortfarande säger inte han flaskhals . FAst han övade lite på "tack" vid frukostbordet imorse

• RosaNapp

Och tack för alla kramar.

goshheidi: så är det ju i början, saker och ting tar sin lilla tid

• jeng

Jag har förresten fått in en offert för altanbygge nu. Är det nån här som har byggt eller som har nån som helst uppfattning om vad det "brukar" kosta?

Jag har hört att man ska räkna med ca 250-350 kr /kvm för själva materialet, men vad är rimligt i arbetskostnad då?
    Sorry alla trista egoinlägg, men det är lite mycket att fixa här nu. Ska kommentera era inlägg mer senare
  • jeng

Fick förresten klarhet i det där med ikeagrejerna. det följer med ett fåtal fästen till ljuslisterna, men inget till resten... 

• jeng

Gott gott, fick just veta att vi kan bygga köket så som det ska vara, de som kommer efter sommaren och ska byta våra fönster kan göra jobbet utifrån!!  

• Vilda Tiger

Jucea
    Så bra! Gott att ni inte behöver tänka på det.

ROsa

Tre år! Stora V. Undrar när Ask ska börja snacka och hur fort det eg kommer att gå då. Han har ju laddat i en evighet nu, måste finnas massa ord där inne som bara väntar på att få komma ut.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11