Rosa: Jag kände också så, att jag saknade M och älskade honom så! Men jag måste säga att det där ändrades för mig när jag fick distans och det har kommit till mig nu efter några månader som ensam. Då har jag på ett tydligare sätt förstått alla turer som vi haft här hemma. När man lever mitt i det blir onormala saker normalt. Självklart förstår jag att L inte är genomelak eller alltid iskall, men han får dig inte att må bra och det är lättare för en utomstående att se.
Det verkar som vi människor till varje pris ska ha det som vi alltid ha haft, att trygghet är så viktigt trots att trygghet inte betyder att det är bra,. (tex varför stannar en misshandlad kvinna hos sin man, jo för att de byggt upp nåt och det som hon skulle lämnat för om han slagit henne på första dejten finns inte längre utan man har byggt upp ett liv tillsammans som är svårt att överge även om det är dåligt).
KaOI: Håller fullständigt med dig, att barnen inte ska komma i kläm. Nu har jag ju barnen på heltid men målet är att han ska ha barnen varannan helg iaf. Hur arg jag än är på honom ibland så säger jag inget elakt om honom inför barnen.