• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • luzorsus

väldigt lugnt här.

Mannen lägger lillan,jag väntar på att de ska bli klara så vi kan se ett avsnitt av 24.Idag har annars bestått av en bakis man,massa tvättande och städande lek ute i lekparken. Och en del svärord över att lillan har brytit sönder bokstaven E på min laptop...suck..
  • Vilda Tiger

Och här har vi en smärre kris då Lyckeli har fått för sig att hon är rädd för flugor... "GUGA!" skriker hon och börjar tokgråta då hon för får sig att hon ser en. Vojne, vojne, varifrån kommer nu detta? Hon älskar att kolla på myror, ormar, sniglar och nyckelpigor, men flugor är tydligen inte hennes grej.

Ingen bebis. Är trött på det här. Börjar vänja mig vid tanken på att för alltid, för alltid ha mitt ena barn inuti min kropp och det är bara att gilla läget.

• luzorsus

Tova hade en rädd-för-flugor kris ett tag oxå...vi var tvugna att lyfta på rullgardinen varje kväll för att försäkra att det inte fanns flugor där kul kul Värst var när hon blev skrämd av ett stridsflygplan som flög över vårt hus...och dundrade och levde om som tusan...efter det var hon rädd-grinade varje gång hon hörde ett plan i ca ett halvår...sömnen blev helt rubbad...hon hade sovit så gott och tryggt,det tog ca ett halvår oxå att komma tillrätta med...väldigt...inte kul..

• Lana

jucea,det blev ju Ok siffror ändå.dock fel sätt

vt,söta lyckan.Elly har ju fått en grej för humlor.det fräckaste som finns.dock var flugor ingen hitt för ett tag sedan,men är nja rätt Ok nu.fattar inte vad det hemska är

luz,aj mindre kul.men dock så jag fnittrar lite

Jag känner något skummt just nu.typ vid varje sd så trycker det nedåt och lixom ilar mitt inne i muttan.vad kan det vara?är det bebis som skaver mot närver,urinrör eller typ livmodertappen? nån som minns jag har för mig jag kände samma efter Elly fixerat sig men ändå är jag osäker.

Nån som hade/har bortsett från mina vanliga mastiga sd,fjuttiga sd fast med ett väldigt tryck nedåt? känns  så fel att det trycker ner när sd inte är så kraftig

• jeng

VT,

Samma här. Ted har plötsligt fått för sig att flugor och andra kryp är farliga!
    Sa jag förresten att dietisten kom med ett enda råd - att ÖKA kalorierna... Ja men hur ska jag då gå ner i vikt? Det händer INGET när jag ligger på 1800-2000, så varför ska jag då öka upp till 1800 nu?? Nej tack, jag fortsätter och ser vad som händer...
  • goshheidi

VT, ojdå. ja, hur gör man när ens barn fått för sig att de är rädd för saker? Hur avdramatiserar man det. Nån som har bra ideer?
    Felix gillar småkryp och speciellt flugor :) Men en dag hade vi en geting inomhus och den kallade han också för fluga och var jätteglad och ville försöka fånga den. Ville inte skrämma upp honom, men vi försökte säga att det är i n t e en fluga och den får man inte röra.
     Du kommer inte att vara gravid för evigt :) förstår att det känns så, men inom ett par veckor är ni fyra :) Kanske något händer inattt tillochmed.

• Lina S

VT - gulligt att hon är rädd för flugor! Du ska se att bebisen kommer här om någon dag!

Sam ääälskar nyckelpigor - pigapiga som han säger

Jag är helt slut i rutan efter en helg med massa gäster. I fredags kom 3 kompisar till Steve hit. De bodde här en natt och de spelade golf hela helgen. I går bodde de på hotell.
    Igår på dagen fick jag hit 6 vänner från Göteborg. De är faktiskt ett gäng tjejer jag träffade här på fl när jag var gravid med Elliot, jag bodde ju i Göteborg då. Vi blev jättetajta och träffades massor. Nu har alla flyttat till hus utanför Göteborg, men vi försöker ändå träffas regelbundet. De träffas ju ganska ofta utan mig för det är lite långt att åka för mig.
    Men nu fyllde en av tjejerna 40 och då kidnappade vi ner henne hit och åt god mat och gick ut och festade Sen fick hon ett jättefint namnsmycke av oss, med sina 3 barns namn på!

Härlig helt!

Heidi - blev ni förresten förvånade när det blev en lillebror, har för mig att ni trodde att det var en tjej?

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lina S

Härlig helg skulle det ju stå

Sam och Elliot - världens finaste killar
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11