• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • goshheidi

jucea, haha, nää va gulligt!! :)

Igår var vi på 1mån kontroll med lillebror. Han växer så det nästan syns. Han kinder är som stora äpplen :) Sen frågade hon vad vi har funderat på för preventivmedel - om nåt alls. Jag sa lite tveksam hormonspiral, för jag har alltid haft en föreställning om att de är enorma, men när hon visade mig den så blev jag säker på att det är det jag vill ha. Den är ju bara typ 2cm bred och lång. Och planen för framtiden är att om jag är nöjd med den, så plockas den ut när lillen fyller två. Vi försöker med en trea då- om det bara är möjligt , men efter det är det slutproducerat. Känns bra att vi båda är överens om den planen.

• Vilda Tiger

Jag måste tacka tusen gånger för alla era kommentarer ang amningen! Jag har läst vartenda inlägg till mig två ggr och tagit åt mig av det jag tycker verkar bra.

Vi var i Stenungsund idag och påbörjade akupunkturbehandlingen. Hon tittade på hans mage och förhörde sig om hans vanor och sa att hon är övertygad om att det är kolik han har ont av. I ett tidigt stadium, kanske, men ändå kolik och det blir ju bara värre och värre. Kulmen ligger då de är mellan sex och åtta veckor för det mesta.

Nu ska vi dit sex dagar på raken och sedan har hon semester. Tack och lov hinner vi ju då slutföra behandligen precis. Jag äter specielkost nu, det är en jävla massa jag inte ska äta under kuren och sedan inför man ett livsmedel i taget. För att se vad som påverkar honom negativt. Han äter Nutramigen, mjölkfri ersättning, nu under behandlingen med.

Jag ska amma varannan timma på dagen. Fylla på med ersättning efter det. Minst var fjärde timma nattetid, men jag ska prioritera sömnen då för hormonernas skull och för att orka med. Det känns bra.

Hon såg hur han sög och gav mig små tips på hru det kunde bli lite bättre. Hon satte samtidigt två nålar på mig, en på huvet och en mellan brösten, för att stimulera produktionen. Hon sa att jag hade en del mjölk men inte jättemkt. Som jag redan visste, alltså.

Det var det för idag.

Jucea
    Trist med lönen och jobbet! Men du ska se att det kommer ett nytt, ballt erbjudande snart till dig. Ballt att Ted talar så mkt nu! Vet att du har väntat på det ett bra tag.

Rosa

Men då KAN han ju tala iaf.

• Vilda Tiger

Heidi
    Det är ballt att ni har en plan om ett till barn. Jag vill med ha en trea men det blir inte förrän mina två jag har nu närmar sig skolålder iaf. Jag beundrar Rosa som har fyra där äldsta är fem år. Beundransvärt!!!

• Rimfolina

jucea: Tack! Synd med jobbet men du ska se att det snart dyker upp nåt ännu bättre!

VT: Vad bra att du har hittat nåt som låter vettigt. Vi har ju alla olika erfarenheter och åsikter. =) Hoppas att akupunkturen funkar bra!

• RosaNapp

VT: hoppas det fungerar bra. Och tack för komplimangen

Heidi: en till redan

Att skruva ihop möbler och ha med barnen samtidigt var inte den absolut bästa idén jag fått ! Får ju knappt något gjort Hade med datorn och någon dvd idag. Det fungerade inte för A skulle bara fram och knappa på datorn. Lb ska ammas och sova samtidigt som dom andra rusar runt och tjuter så jag tror jag kommer bli vräkt innan jag hunnit flytta in

• goshheidi

Rosa, :) Ja det känns kanske lite konstigt att fundera på en trea när lillebror är knappt en månad :) Men jag fick frågan om prev.medel vid bvc, så vi har hunnit diskutera lite om det hemma. Men nej inte redan en trea, utan först om två år 10 månader FlörtNä, men om spiralen visar sig fungera bra och jag är nöjd med den, så plockas den ut när lillebror är 2. Då hinner han kanske bli torr om nästa kommer. Vill helst inte vara äldre än 35. Känns som att det kommer så många risker emot redan efter 30... Fyller 30 i år..

• goshheidi

VT, låter bra med akupunkturen, men trist med eventuell kolik :( Hoppas det inte är det, utan "bara" att amningen inte kommit igång riktigt än.
    Jag beundrar oxo rosanapp som dessutom är ensamstående numera Lyfter på hatten för dig :).

• sthlmstjejen

Har varit dålig på att skriva, mitt liv är helt kaos just nu. Nykär som få men känner mig helt tom gällande saknaden då barnen är hos sin pappa. Så mkt känslor att hantera! Jag har ju tagit hand om barnen mest hela tiden och visst är jag glad att M tar sitt ansvar nu och ska ha barnen mkt hos sig, men vilken tomhet!

• Lana
    Mareld, jo da det knatar på.jag känner mig som en sprickfärdig ballong just nu.fick igår!? massor nya bristnignar bla annars mår jag helt okay. bara 30 dagar kvar idag
    hur mår ni då?
    Inte dåligt med 45min löpning,jag längtar sååå efter att kunna promenera igen.så himla skönt.

rimfo.HEJJA va underbart vilken lycka att de ändrat beslutet.

jucea,fy va trist att det var så låg lön.hoppas det kommer ngt nytt snart så du slipper gå utan för länge.

rosa,ååh han pratar kul hoppas han fortsätter så.han kanske snart har MÄNGDER att säga,bara väntat in rätt tillfälle att börja

heidi, kul att planera nästa även o mdet är ett tag tills dess.vi vill,eller ja jag vill ha ett eller två till längre fram.om kanske 4 år.men vi får se.jag har funderat lite på kopparspiral istälelt för hormonsprial då min kropp inte gillar sånna hormoner men får se.har du redan satt in den?

VT;åh vilken tur att ni hinner bli klara med beh inna nhennes semester.och när ni började så här tidigt är det inte säkert ni behöver gå alla 6 ggr heller.men kanske bäst för säkerhets skull.

sthlm, förstår dig.det är jobbigt att bara lämna bort dottern över natten ibland.som du säger när man är van att göra det själv.och som du säger det är ju bra att han tar sitt ansvar men ändå.men försök så gott du kan att ta vara på den tiden du har ensam,träffa den mystiske mannen och njut.även om det är sjukt svårt att ge sig den tiden även om man har den.kram till dig!

Nu känenr jag att det börjar bli liiite tungt.jag känner mig som en sprickfärdig ballong men försöker välkomna mina fina nya bristnignar och den underbara värmen
    Det är iaf 30 dagar kvar idag,så det knatar på.
  • goshheidi

Lana, nej inte än. Först ska jag på efterkontroll hos läkare, och då får jag ett recept på sprialen och så bestäms en ny tid för insättning. Jag hoppas jag trivs med den. Min kropp har nämligen inte heller gillat hormoner så bra, men jag tror att spiralen kan va bra då den utsöndrar en jämn dos hela tiden och bara lokalt. Med p-piller så far det ju hormonerna genom hela kroppen.
    Oj, men bara 30 dagar kvar!! Förvånad. Det är rätt snart trots allt. En månad. Fick du många brisningar förra gången? Jag fick inga med F och en pytteliten en denhär gången. Hur känns det inför förlossningen denhär gången?

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11