• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • sthlmstjejen

Jag är uppe jättetidigt trots att jag är ensam hemma, inte lätt att vänja sig vid att sova länge när jag gått upp runt 6 varje dag i över 5 år

Idag ska jag få trevligt lunchbesök, ska äta lasagne och dricka vin. Känns lyxigt :) Sen försvinner väl dagen som vanligt, ikväll blir det bara vila.

linn: Har inte en aning om några tider, tycker att det är så överdrivet med bröllopet, är ingen rojalist direkt

• jeng
    linn78 skrev 2010-06-19 06:39:25 följande:
    hej! uppe tidigt idag (precis som alla andra dagar...) Varför skulle just JAG få en icke sovande, morgonpigg unge?Obestämd

Var tvungen att gå in och kolla på FL eftersom Carina nu är igång igen med hennes trams och jag kunde bara inte låte bli att svara henne i går innan jag gick och la mej. Men hennes sista svar var riktigt underhållande så det var trevlig morgonläsningSkrattande

Ha en trevlig bröllopsdag idag allihop! Någon som vet förresten hur dags dom beräknas anlända till kyrkan? Det är det enda jag vill se, det och själva vigseln då alltså...
    nu minns jag inte, men om man kollade svt:s tvtablå så hade de delat in sändningarna i "bröllopet:vigseln" "bröllopet "kortegen" osv. så där borde man kunna se det.... ska kika...
    15.25 står det. vigseln alltså. 
  • jeng

har för mig jag läste igår att gästaerna börjar anlända 14.30.

• jeng

Sthlm,
    Hur känns det nu att vara barnfri? Tänkte om den första chocken kanske har lagt sig nu!! Hoppas att du njuter av lite ensamtid iaf, du har ju fått vara heltidsmamma på högsta växel sista tiden!!

• Vilda Tiger

Sthlm
    Jag undrar som Jucea: hur känns det att vara helt ensam då och då? Bara ensamt och hemskt eller lite skönt med? Odlar du något nytt intresse? Förutom flirten då...

Linn
    Varför du ska ha en morgonpigg unge? Tja, för att jag ska få en som sover till iaf halv sju. Jag har följt diskussionen i din bftråd nu då du skrev om den och tycker också det va ganska roande.

Här går det framåt. En bebis som iaf varannan gång suger som han ska. Och vi har minskat på ersättningen, han får en eller två ggr per dygn, som topping, kanske 30 ml då. Och inatt lyckades både han och jag liggamma för första ggn så bra att vi somnade. Idag är jag dock själv med barnen och jag förstår inte hur ni andra som är hemma med flera barn orkar... jag är helt slut! Har grinat och känt mig totalt maktlös, men nu börjar jag kunna räkna ner tills det rä sovdags iaf.

• RosaNapp

VT: det där är något som löser sig med tiden. Ha låga krav och förväntningar så kommer det flyta. . Vad kul att det går framåt med amningen.

sthlm: hur känns det?

jucea: skönt att det känns bättre med jobbet. Kommer säkert bättre sen.

linn: jag vill läsa

Idag har det varit fullt uoo. Kört grejer, köpt tvättmaskin och storhandlat. Pust. Nu ligger barnen och jag väntar på att lillebror ska lägga sig för natten, han kör sista amningen nu.

• Saliva123

Tycker det känns sådär med hånandet av Carina om jag ska vara ärlig. Visst kan man tycka mycket om hennes stil, men det lämnar lite taskig eftersmak. 

Vad har folk för midsommarplaner annars? Vi sticker ner till Öland till vänners sommarställe. Vad ska man se på Öland, ni som varit där? Har känt bebis ett par gånger, är bara i v.15! Har också halsbränna och nästäppa och är tjock! Känns som typ v 22 om man jämför m Beata... Har Rul den 16/7. Looking forward to it! Ska youtuba lite bröllopsbilder som jag missat (egentligen ointresserad, men ändå nyfiken!) och sedan knyta mig. Anders har spelning ikväll som verkar kunna bli blöt...

Tjing tjong! 

• linn78

Rosa: www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802569-356.html  börja med mitt inlägg 3563 där är kopierat vad C skrivit också. Happy reading{#emotions_dlg.djavulsk}
    Har du mycket kvar att göra till lägenheten? När är det tänkt att du flyttar helt?

VT: jaha, så det är din unge som snor min unges extra halvtimme på morgonen? Men visst är det typiskt, han sover alltid länge när jag är på jobbet. Får väl se det positiva i det hela; mamma är tydligen mycket roligare att vara medFlört 
    "Hon" är faktiskt ganska otrolig, skrev nu att hon skulle ignorera alla mina inlägg och det första hon gör är att svara på ett...Suck!! Det tråkiga i det hela är ju att vår dec tråd är så pass ny så där är ingen som direkt har börjat störa sig på henne ännu, så det känns som om jag blivit den elaka i gänget. Får väl köra en intensiv vecka med mycket uppmuntrande kommentarer så jag får hänga kvar därTungan ute
    Skönt att det går framåt med amningen, jag vet ju att du gärna vill så då är det extra kul när det går bra!

• linn78

saliva: jag känner mej rätt elak efteråt, mest för att jag absolut inte är en elak person egentligen MEN det som alltid händer är att man svarar på något hon skriver, ett helt vanligt svar och passar det inte henne så blir det alltid ett himla liv. Det är så himla tråkigt att man måste tänka efter vad man ska kunna svara till olika människor. Om du ser tillbaka i bf tråden så ser du att jag från början bara ifrågasatte att det var ett TUL och då blir det direkt en massa tjafs tillbaka.

• RosaNapp

linn: tack, jag hittade tråden själv . Jo, det är en hel del kvar, men har iallafall fått dit så att man kan vara där på dagarna nu. Sängarna är klara (förutom min då jag inte skaffat kuddar och täcken än) och barnen vill gärna sova där snart. Så ska se när det kan bli. Är som ett äventyr för dom. Till något annat. Tänk att du är så långt gången redan!

Saliva: jag förstår vad du menar, men jag har sett henne härja runt här på många områden. Inget hon skriver tar jag personligt, men det ÄR tröttsamt med en som håller på som hon. Mest tycker jag det är tragiskt och hoppas, ärligt, att hon får någon som hjälper henne bli lite stabilare i framtiden. För det kan inte vara lätt att ha det så. Med det sagt så blir det ju då också ibland rätt underhållande, men så är man ju inte mer än människa.
    Jag läser gärna, men kommenterar ytterst sällan.
    Och tänk att du också är så långt gången redan!

vad tiden går snabbt när det inte är en själv som är gravid!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11