• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Kvack

Heidi: jättefint namn.

Här är det så varmt så man smälter bort. 35 grader var det igår. Pust. Nu dags för frukost.

• RosaNapp

goshheidi: fint namn

sthlm: nej, jag kommer inte ha dom på heltid, men det kommer inte bli så att dom är där vv heller. Dom kommer sova några nätter hos honom, men det mesta hos mig. Han måste ju också komma och hälsa på iom att lillen inte kommer hänga med fram och tillbaka, dels pga amning och dels är han för liten. Det anser jag fö även A vara. I realiteten skulle han träffa dom lika mycket nu som när vi bodde ihop, bara att han får ostörda nätter då dom sover med mig.

Vi hade lite åskväder igår. Har knappt tittat ut idag, men jag hoppas iallafall att den kvava hettan är borta nu.

• Rimfolina

Hej på er allihopa!

Har nu läst ikapp den senaste veckans händelser. Kommenterar inte något nu men tänker på er alla. Har kört från Stockholm i natt och sov inte mycket natten innan heller eftersom E hostade och T drömde mardrömmar och någon av dem väckte mig minst en gång i timmen. Ska med andra ord bara slappa en stund, sen hänga tvätt,  handla och fixa lunch. Patrik klipper gräset, fasen vad det växer på en vecka! Det var det sista vi gjorde innan vi åkte och det första vi gör när vi kommer hem. Sen blir det att fixa i ordning till i morgon när hans moster kommer. Ha en bra dag!

• RosaNapp

Rimfolina: hoppas du får sova inatt då. Läste på fb och ni verkar haft det bra. Gott det

Jag har precis fått veta att jag kommit in på mitt förstahandsval. Fick kalla fötter... Ska jag tacka ja? Eller ska jag vänta ett år? Det bästa vore väl att vänta ett år, men då är det ekonomin som ska gå ihop också...
    Måste väl sluta amma E också isåfall för det är träffar varje månade (även om den är på distans). I Umeå så det blir ju en bit att åka också

• sthlmstjejen

Rosa: Grattis Vad är det för utbildning du kom in på?

Själv har jag planer på att söka till doktorandutbildningen men det blir inte förrän till nästa höst, de har antagning en ggr per år. Är en dröm jag haft länge men i o med att jag fick barn så tidigt har det inte blivit av så jag ska plugga en kurs till innan jag är behörig att söka.

• RosaNapp

sthlm: tack receptarie. Kom in på Apotekarprogrammet när jag väntade andra och han var 3 månader när det startade och den gången beslöt jag mig för att vänta, just för att V var så liten. Men det finns ju heller inte som distans. Så det fick bli receptarie nu. Beslöt m ig för att jag inte skulle orka jobba som lärare nu iallafall. Kasnke senare. Nu vill jag ha jobb som inte behöver ta något från min fritid eller som jag behöver sitta med hemma något.

Vad ska du göra när du läst den kursen? Har du fått jobb eller så nu? För du blev väl av med det förra året? Eller minns jag helt galet?

Kollade nyss priser på tåg till umeå. nu har jag ju inte räknat med studentrabatt, men fy tusan vilka priser! Måste ju åka upp en gång i månaden och även kunna bo där under tiden.

• Vilda Tiger

Rosa
    Men GRATTIS till antagningen! Så kul! Nu förstår jag att du har en del att grubbla på. Kan inte Erik följa med då du åker till Umeå då? Så du inte behöver sluta amma om du inte vill.

Rimfo
    Låter jobbigt med två såna tuffa nätter på raken. Jag är rätt glad att jag har haft minibarn på sommaren för jag behöver mkt mindre sömn då. Ljuset gör det ju lite lättare att vara uppe nattetid då barnen kräver det.

Kvack
    Ja, det var den varmaste dagen igår sedan nån gång på 1700talet på flera ställen i Sverige, sa de på Nyhetsmorgon imorse. DÅ är det VARMT!

• RosaNapp

VT: jag vet inte det riktigt. Det kommer ju bli labbar och så hela dagarna. Jag är ju inte så förtjust i att amma heller egentligen, men längre än ett par månader hade jag tänkt mig den här gången iallafall. Skulle ju kunna pumpa ur, men vet inte om jag orkar med det jobbet.
    Tack
    Oj, då var det så varmt!

• Vilda Tiger

Rosa
    Då har man ju alltid valet att ge ersättning, vilket också går bra. Har du gått över till det efter några månader med alla dina barn?

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11