• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Lina S

Weim - vi har Elliots gamla brio race, är supernöjd med den förrutom att det inte är fullt liggläge.

Rosa - kram till dig, du är stark!

Vt - oj vilken dyr vagn, vår kostade 4000 och den har jag varit supernöjd med! Nä jag vill inte bli gravid nu, absolut inte. Jag orkar inte och jag vill jobba lite. Men skulle jag vara det så kan jag inte med att göra abort tror jag, för vi har ju ändå pratat om en trea.  Haha jag kan tänka mig att du fick upp bilder i ditt huvud på Steve men jag var ju tvungen att skriva det. Vet inte hur det är med kopparspiral, vet ju att man kan bli av med mensen med hormonspiral. Men det var skönt att höra att din mens hoppade över en månad, så är det säkert här också!

Vi ska ju ha stor fest här på lördag, ca 30 vuxna. Första festen vi har utan barn faktiskt. Har ju ofta middagar med vänner men då är ju alltid alla barn med. Så det ska bli skitskoj. Men man vill ju knappast  vara gravid då, ska ju ´partaja!!! Hoppas vädret är bra för vi ska sitta i trädgården är det tänkt. Blir svårt att få sittplatser till alla inne.

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Wiem

Lina S: Hmm just det med liggläget har jag funderat på när det gäller Brio RAcen. Saknar ni det mycket?
    Det är ju ganska stor skillnad på racen coh scootern.

• Lina S

Nä jag kan inte säga att jag saknar det, han sover inte så mycket i vagnen och gör han det så sover han bra ändå.

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Wiem

Lina vad bra :)
    Känns som om jag har bestämt mig (eller vi... hihi) för en Brio spin men velpotta som man är så....

Kul att FB finns.. har tyvärr (?) inte så mycket tid över att skriva/läsa här.

Idag har jag bakat rabarberbröd....  :D Perfekt bakväder när man vaknar (blir väckt) 06.11 och det regnar!

• Vilda Tiger

Lina
    Ja, på tok FÖR dyr var den, men vi ville ha en syskonvagn med just de egenskaperna och då den är helt ny fanns det inga begagnade att köpa. VI hoppas på ett bra andrahandsvärde sedan då vi ska sälja den om några år.

• KaOl

Wiem: vi har en scooter som extravagn i bilen eller när vi reser och är jättenöjda med den; Måns sover alltid middag ute när han inte är på fsk och då känns det som att vi fortf vill ha (nästan) fullt liggläge.. Om ett halvår eller så blir det nog en Brio Race (hade föregångaren till Oscar och var jättenöjd)

Suck - sitter på jobbet ute hos en kund och blickar ut över en mörk bakgård. Känns så fel att sitta här när det är närmre 30 grader och sol ute!! Dessutom känns det inte kul att stackars Måns måste gå på fsk när hans syskon är lediga (tjejerna är hos sin mormor o morfar och Oscar är i Sthlm med sin pappa). Vill vara ledig nu!

• KaOl

Glömde ju...
    Lina: har du testat ännu??? *nyfiken i en strut*

• KaOl

... och jag igen

wiem: var tvungen att gå in o kika på Brio Spin, har inte sett den innan. Ser fin ut, men eftersom vi är mkt ute o går i terräng så tror jag inte att den är ngt för oss; rörliga och dessutom lite mindre framhjul tror jag funkar bäst inne i stan

• RosaNapp

Tack för responsen.

Det var bara jag och lille E i lägenheten igår så det blev ju en del gjort ändå, behövde bara ta en (lång) paus när jag skrev...

Lina S: ojdå. Jag tror att det är som VT säger att mensen hoppat en månad. Det är ju rätt normalt även utan p-medel att mensen kan hoppa någon gång.

Ja, alla barn är ju olika sägs det, och det märks. As potträning går sådär. Han har inte velat sitta på toa/potta ett tag för storasyster gjorde sånt väsen av det ett tag. Så nu säger han till och vill då ha en blöja att kissa/bajsa i. Så vart är vi då? Jo, det går lika många blöjor ändå ... Så jag försöker bryta det och sitter och sjunger och busar när han sitter på toaletten istället (har inte fungerat hittills)

• jeng

sover era ungar middag fortfarande? ted verkar klara sig rätt så bra nu utan sömn, och han vill ju inte somna på kvällarna längre. så nu funderar vi på om det är dags att sluta med middagssovning helt och hållet. om vi lägger honom så sover han gärna, kan sova 3 timmar utan problem. vi märker ingen direkt skillnad på kvällen på om han har sovit på dagen eller inte, men det kanske vi gör efter nån vecka utan sov menar jag. hör gärna av er ni med erfarenhet!

77.6 sa förresten vågen imorse back on track så det är gött. kanske jag får lite mer motivation till att sköta mig den här veckan också  

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11