• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • jeng

Rosa,
    Satsa vettja! Nästa år kanske du inte kommer in, eller så sitter du om ett par månader och ångrar dig! Resor osv kan man ju alltid be om extra csn till, om man kan tänka sig att låna. Man kan ju få extra när man har barn också väl? Känner dock till att resorna kostar en del! Vi har ju studenter i småland som kommer från hela landet och far en gång varannan månad ungefär. En resa kostar mer än hela årets kurslitteratur har vi listat ut..... Tyvärr är det ju så. Man får ju se det som vad man sparar in genom att plugga på distans också. Man kan lättare ta ett deltidsjobb om man vill, och sparar in på tex en flytt eller såna saker! Grattis till platsen säger jag, och lycka till!!  

Heidi,
    Fint  

• KaOl

kika in en kortis här i värmen..

Rosa: men vad kul, grattis!! Förstår att det är mkt att fundera på... Hoppas att det löser sig för dig så att du kan börja!

Heidi: Jättefint namn!!

Lana: Tänker på dig i hettan - överlever du?? Snart dags för vräkning tycker jag.. Kram!!

Pust, jag är föräldraledig 3 dgr, men det känns fasen inte som ledighet med 4 barn + ett antal extra här hemma just nu . Fast det beror nog mest på att jag har försökt göra en massa vardagsgrejor mitt i värmen (städning, tvättnin etc) - nu har jag njutit av en islatte i skuggan en stund så nu är jag på bättre humör. Ska packa ihop strandväskan och ta med mig hela manageriet ner till svalkan nu!
    Ha det gott allihopa

• sthlmstjejen

Rosa: Jag blev uppsagd men har ändå haft jobb att göra hela tiden och så säger de att det ska vara fram till december... men nu har jag tänkt satsa på mina forskardrömmar men ska först komplettera med magisterkursen, hoppade av sista terminen på min utbildning så den uppsatsen har jag inte skrivit än. Men nu är jag målmedveten så jag kan få högsta betyg, det krävs nämligen för att komma in.

Tycker också att du ska satsa på din utbildning!

KaOI: Du gör rätt i att ta det lungt i skuggan! Det är lätt att man tar tag i alla måsten men hur kul är det egentligen?

• KaOl

Sthlm: precis!! Och vem tackar en??? Barnen tycker bara att man är en rutten mamma som inte ägnar sig åt dem istället.. otack är världens lön..
    Låter spännande med forskardrömmar! Inom vilket område vill du forska?

Sitter nu på altanen, smuttar på en whiskey, äter egenodlade jordgubbar och ser de svarta molnen torna upp sig ovanför - kan tydligen vara ett riktigt häftig åskväder på väg in - betydligt mer än det vi hade igår... Häftigt!

• Vilda Tiger

KaOl
    Förutom den äckliga whiskeyn så lät det som ett superbt kvällsnöje, det du gjorde igår.

Här regnar det idag och jag tycker det är skönt. Ska försöka hitta på ngt att göra som INTE innefattar att baka. Jag gick med i ww online förra veckan ju och jag litar inte så mycket på mig själv att jag ger mig på att baka, än.

• RosaNapp

Jag är bara rädd att jag påbörjar något nu som jag inte kan fullfölja, eller fullfölja så bra. Det har dessutom gått så lång tid sen jag senast studerade och är rädd att jag inte klarar av matten. Kanske skulle friska upp kunskaperna först... Ja, flytta för utbildning hade jag inte kunnat nu ändå, då hade jag sökt annan utbildning också fö.

Vi har haft ett väldans åskväder inatt. Körde igång igen nu på morgonen, men nu regnar det bara. Det skulle tydligen bli stort och kraftigt nu.

sthlm: gör du rätt i. Undrar som KaOl, bad ska du forska i?

KaOl: det där kan väl barnen göra

VT: ja, ersättning är bra . Jag har valt att sluta amma alla barnen när jag inte ville längre. Dom var då 5 månader, 3 månader och 4 månader. Den här gången tänkte jag dock hålla det lite mer öppet, just för att jag känner att det är så praktiskt och jag slipper (ännu) mer disk
    Hur går det nu? Börjar det falla in lite mer lugn och rutiner?

E är en pigg kille som pratar och ler mycket. Idag skrattade han även högt för första gången. Vill gärna se allt, har nu börjat försöka sätta sig om han halvligger i knät. Kan vända sig från rygg till mage, men inte tillbaka ännu. Försöker också medvetet ta mot grejer, kan ju inte greppa än. 2½ månad är han nu

• Vilda Tiger

Rosa
    Han låter som en riktig sötnos, lille E. Ja, här flyter det på allt bättre. Jag känner inte samma panik då Marcus är iväg längre. Jag ser fördelarna med flaska och det är bara någon enstaka gång per dygn som Benjamin ammas några minuter. Jag handpumpar lite men det handlar om tiotal milliliter jag får ut på ett dygn nu, produktionen har minskat mycket. Men det gör inte så mkt. Han är snart sex veckor, och jag är glad att jag kunnat ge iaf lite bröstmjölk så lång tid.

• 3 barns mamma84

vecka 18 idag nu är det bara 4 månader kvar

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Kvack

Idag har vi haft åska och regn  hela eftermiddagen. Vad skönt nu kan man andas lite bättre. Ungarna sover som stockar nu när det blivit lite svalare. Ha det bra.

• luzorsus

Rosa: Bor ju i Umeå och hade vi haft uthyrningsrum i huset hade jag bokat det till dig...mn vi har inte det tyvärr! Kanske Hallon vet nåt?

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11