• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Lana

rosa,jag mår eg skit men försöker hålla modet uppe så gott jag kan....
    kan förstå du tycker du är friden,fast jag förstår hur du tänker ändå.det är inte lätt att separera,flytta och sköta alla fyra själv.
    Grattis till antagningen Tycker definitivt att du ska satsa,det är ju ngt du vill göra,som du tycker är kul.

heidi,SÅ  fint namn lillebror har fått gick allt bra på dopet?

KaOl; hehe jag mår inget vidare faktiskt,men det går.ja jag filar på det vräkningsbrevet,tänkte lämna in det i dagarna det är ju BF på fredag

Liten ego update till den som är intresserad.jag är väldigt nere just för att det är jobbigt med alla sd och förvärkar.plus all vätska i kroppen,värk i benen,sover heeeela tiden (tack för att Mikael kan vara hemma) osv.inte alls som jag ville det skulle vara.
    Men läget ändrades lite igår.runt 21 började jag få saftiga tja jag vet inte.det känns som om det sitter ett bälte runt ryggen,magen och gån ner mot muttan på mig.och när "värken" kommer drar det åt och trycker ner och gör ooooont.de har kommit med ca 8-12 minuters intervaller sedan igår.och den senaste timma gör de ondare.jag kommer inte alls ihåg hur jag kände med Elly,om det är början till ngt eller mitt i ellar ngt.ont gör det iaf,får köra Tinas beaglefejsflås för att klara av dem.
    Ska till BM imorgon 9.30 för koll,så då får jag veta om denna smärta ger någon nytta.och om jag är mogen så skulle hon göra en hinnsvepning på mig.man kan ju hoppas

Nån som minns att de kände smärtan på detta viset?

Det är så dött överallt på natten,inget att läsa sååå trist att sitta här då.dock inte värt att lägga sig heller.

kram på er!

• KaOl

Lana: Åh, spännande!! Låter ju faktiskt som om det är ngt på G tycker jag.. Du kanske t o m snusar bebbe nu??
    Det var ju väldigt konstigt med Måns för jag hade inte alls spec ont förrän vattnet gick och då var jag ju öppen nästan 9 cm... Stor kram till dig! Det är GRYMT jobbigt att vara höggravid i sån här värme när man samlar på sig vätska, kan tänka mig att det är ännu jobbigare med alla förvärkar du har haft..
    Stor kram till dig - håller tummarna hårt att det är vräkning på gång

• Vilda Tiger

Lana åkte in inatt men fick åka hem igen; öppen 2 cm och 1 cm tapp kvar. Jag hoppas du tycker det är okej att jag rapporterar, Annika.

• Kvack

Lana: hoppas att det kommer igång ordentligt snart. Det är jobbigt att vara höggravid nu i denna värme. Ha det bra. 

• sthlmstjejen

Lana: Synd att det inte blev bebis i natt men nu är det inte långt kvar! Tur att du får vila på dagarna, kan inte vara lätt att vara höggravid i denna värme.

Rosa och KaOI: Ja det blir inom företagsekonomi, har lite idéer om vad jag vill skriva om, får se vad handledaren säger Men som sagt D-uppsats först!

• RosaNapp

Lana: då har det ju förhoppningsvis börjat ordentligt nu då. Annars låter det oroande likt det jag hade när E skulle komma nu. Sd med tryck neråt som gjorde ont, men jag fick ändå gå öppen 3cm i nästan 2 veckor innan han behagade komma! Så hoppas jag att du inte få nu.
    Ja, jag är väl en fixare helt enkelt och ser jag en lösning så är det då svårt att acceptera att inte ens få göra den.

Igår busade A och V i soffan och A ramlade ur och slog sig rejält i munnen. En ordentlig fläskläpp blev det. Tänderna verkar dock helt oskadda och nu har jag varit till tandläkaren med såna många slag och då har dom alltid sagt att sitter dom inte löst är det inte troligt att dom fått stryk (och hittills har alla klarat sig) så jag struntar i att gå dit idag. Dumt?

Jo, jag kommer nog tacka ja. Är dock redigt nervös! Tack för peppen!

• Vilda Tiger

Rosa
    ROligt att du tackar ja! Jag är jättenojig med tänder men som du säger -  sitter de fint så lär det inte vara ngn fara, antar jag.

Lana fick åka in igen efter att hon varit hos BM imorse vid nio. Då var hon öppen 3 cm. Så nu vankas det beeeebis!!!

• sthlmstjejen

Lana: Knip till efter midnatt så får bebben samma födelsedag som jag

• Mareldsbarn

Kikar in lite snabbt. VI har semestrat en del och fortsätter än Idag firar vi 9 år tillsammans och jag skall nu bli utbjuden till Peterssons krog på KÄrringön. En känd fisk- och skaldjurskrog. Jag som äääälskar sådant

Rosa; Grattis till utbildningen. Jag har lite bråttom nu men under helgen skall jag skriva lite mer till dig om det. Hoppas dock att du tackar ja.

Lana; Wiiiiieeee! Så spännande att du är på Östra nu! Hoppas allting går bra. Vad skönt att bebis snart är på väg

Ni har skrivit massor men jag läser igenom allt lite senare. Nu ska jag hoppa i båten. VIlle mest säga hej

• Vilda Tiger

Idag vid 13tiden kikade en liten JOEL ut och Annika (Lana) och Mikael blev tvåbarnsföräldrar. 3440 gram och 52 cm, alla mår bra men Lana gick från 2 cm till att han var ute på 2 TIMMAR!! Shit va snabbt. :D GRATTIS, ANNIKA!!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11