• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • RosaNapp

linn78: jo, jag har ett tjejnamn jag gillar väldigt mycket, men vi är långt ifrån att vara överens. L har ett killnamn han gillar (men som jag inte gillar direkt) och däremellan har vi inte kommit långt.
    A har ingen direkt favoritbok, han "läser" sina syskons böcker. Men han har börjat gilla att lyssna på saga (E och V gör ju det ofta och har även börjat göra det nu på kvällen) och då är det antingen Blixten eller Tarzan han vill höra på, men egentligen så lyssnar han på vad som .

sthlmstjejen: kan väl kort säga att den innebär att man slappnar av och följer med i värken, låter den komma. Man ska slappna av så mycket som möjligt, dvs man kan sitta upp och när värken kommer bara låta haka och axlar ramla ner. Bara låta värken göra sitt jobb, men mycket lättare sagt än gjort, som vi ju alla vet . Jag hade en målbild när jag födde A, vid varje värk. Eller mer en inställning som hjälpte till mycket och det var dels hur jag föreställde mig att varje värk gjorde att jag öppnade mig mer och dels att nästa värk skulle bli värre så den här värken var inte så farlig. Låter väl snurrigt nu när jag förklarar . Jag hade ju lustgas med A, men andades inte så mycket av den som L och bm trodde, såg bara så ut. Jag var istället fullt koncentrerad av att slappna av. Satt på sängkanten med benen hängandes och bara slutade prata när jag kände en värk. Bm och L satt och småpratade bredvid

• RosaNapp

KaOl: men vad glad man blir av sånt

• jeng

KaOl,

Hihii, duktiga barn Såna ska jag också uppfostra
    Ted var ju hos farmor över natten igår och hon var sååå imponerad över att han säger tack, pekar på det han vill ha osv. Han hade tex hämtat skorna när han ville gå ut, pekat på nappen när han ville sova, matburken när han var hungrig osv. Alltid en början
  • Vilda Tiger

KaOl
    Fina barn! Hahaha! Det lät roligt att E bröt ihop för den sakens skull...

Sthlm
    Jag fyller på det Rosa sa med att andningen ska vara så stilla och lugn som möjligt, helt ljudlös. Man ska inte fly smärtan utan möta den, utforska den, och som Rosa sa slappna av och bli tung, tung, tung. Man ska föreställa sig att man sjunker i vatten, ungefär.

Jucea
    Härligt att de fattar att Ted är stora killen och faktiskt kan kommunicera trots att han inte säger så många ord än.

Linn

Här är det Lilla Anna som är poppis. Även en bok som heter "Knacka på" samt Kråke-böckerna. "Halvan kör polisbil / buss / sopbil" gillar hon med.

Rosa

Även jag är jättenyfiken på namn.

Jag och Marcus har inte talat jättemkt om namn. Vi är mer överens om killnamn än om tjejnamn. Eller - tjejnamnen är svårare att rensa i, det blir liksom tre, fyra stycken som hamnar lika i topp.

• Mareldsbarn

Springer in snabbt utan att ha läst allt.

Lina; Ja det vr jag som köpte krittersängen. Den röda kostar 249 kr på kållereds. De finns fortfarande kvar såg jag då vi var där i förrgår!

mamma o pappa på besök nu och Julia blir aldrig frisk. Idag har vi tid hos doktorn kl 14 och jag tänker inte ge mig förrän en grundlig undersökning har gjorts.

ha en bra dag alla!

• KaOl

vad konstigt att det skiljer så i pris på sängen! Den kostar 749 (tror jag att det var) i Malmö!! Dock finns den där, både blå, vit och röd... Kanske en fika i Malmö, Lina? Lana kommer ju oxå ner..

• Lana

LínaS;haha jaha jag tänkte du ville ha den förvarad med

KaOl, ja det tycker jag,fredag är väl den dage nsom eg passar oss bäst.hur är det för er.vilka superdultiga bar ni har härligt.

• KaOl

Lana: fredag är vi iväg hela dagen, troligen lörd o sönd oxå . Du kan inte torsd el onsd?

• goshheidi

Hej. Jag och F har varit uppe och hälsat på mamma, släktingar och vänner så därför har jag inte synats så mycket i tråden på några dagar.

Något RIKTIGT LÄSKIGT hände när jag var där. Mamma är ju fortfarande på sjukhuset så jag hade tänkt att det skulle bli lugnast för alla om vi bodde där medan vi var och hälsade på. MEN Natten mellan onsdag o torsdag någon gång 4 tiden vaknar F och säger "vee" som betyder välling. Jag tar upp honom i famnen och går till köket, men halvvägs dit så hör jag att någon tar upp ytterdörren. Jag stelnar av skräck och ropar, VEM ÄR DET????!! Inget svar, utan bara någon som smäller igen dörren igen. Jag vågar inte genast gå och titta, utan ropar igen, VEM ÄR DET??? Inget svar och efter några sekunder går jag och tittar, men ser ingen. Sen går jag till andra ändan av huset och då ser jag att en bil kör fort iväg. Gissa om jag vågade sova där fler nätter? Jag ringde genast min syster som bor i grannhuset och sa att här sover jag inte en enda natt till!! Tur i oturen så var min svåger på utlandsresa då så vi fick plats i deras säng både jag o F.
    Jaa, Varför jag inte hade låst ytterdörren? Bra fråga. De bor i en liten by där vi liksom aldrig har behövt låsa ytterdörrar. Men från och med nu och för all framtid kommer vi säkert alltid att ha dörrarna låsta där. Huuuuuua så rädd jag vart. Pulsen har nog aldrig varit så hög.

Rosa, nu börjar det vara nära =) Spännande!

Linn, eller vem undrade hur det är med gravidmagarna? Här är det bara bra. Bebben börjar få ont om plats där inne. Så när jag sitter ner så trycker han eller hon jättemycket med benen eller armarna som att han eller hon vill att jag ska räta upp mig lite för att hon eller han ska få plats =) Jag tycker att sparkar känns mera upptill nu så jag hoppas att hon/han har svängt sig...
    Angående böcker så gillar F: Totte o Malin, Totte går till doktorn, Emmas lillebror, Emma dammsuger, Hjälpa till, sa pulvret och historien om någon.

• goshheidi

hahah. Läste igenom och det lät ju som att vi bodde på sjukhuset. Vi bodde alltså i mammas hus första natten :)

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11