heidi: men hu så läskigt!! förstår om du inte ville bo kvar där! vilken tur att felix vaknade..
alltså: nu måste jag be om råd igen (sjutton vad jobbigt det är m stora barn, man måste vara så klok alltid
). E är 12 år drygt och världens latmask, rör sig inte många meter i onödan. Här hemma är vi rätt strikta med godis, kakor etc bland annat just för E's skull (hon var rätt rund tidigare); det blir på helger och vid festliga tillfällen vi äter sådant - inte på vardagarna. Däremot tror jag iofs att hon nu går och handlar en massa och äter - men det känns ändå rätt att visa hur hon BORDE äta (och så blir inte J och jag lika runda då heller
). Hon tränar EN gång i veckan, gymnastik, dvs hon får smidighet men definitivt ingen kondition. Vi hävdar då att hon ska cykla till o från träningen (ca 2,5 km enkel väg) och även att vi itne ska köra henne om hon ska till kompisar - hon får cykla! Frågan är: tänker vi fel? borde vi t ex skjutsa henne t träningen? många av de andra föräldrarna tänker så nämligen..
Vill även tillägga att naturligtvis håller vi inte på o pratar om hennes vikt (hon är lite smårund, men absolut inte överviktig) - vi pratar enbart om vikten att röra sig för att kroppen ska må bra
Synpunkter tack!