• jeng

Augustibebisar 2008, del 11

jag tar också mycket hellre möss än spindlar

• jeng

Kvack, det tycker jag låter smart. man vet ju hur svårt det är att hålla igång om man känner att man har tagit på sig för mycket. Mycket mer positivt att kunna lägga till fler saker sen såsmåningom.

• jeng

jag har suttit hela eftermiddan och lagt upp bilder i renoveringsbloggen. Titta gärna på älvan609.nu Ni som vill lägga till bloggen i bloggkoll osv behöver nog använda adressen alvan609.blogspot.com

Sen la jag in några barnbilder i vanliga bloggen också. tedotage.nu

• jeng
    linn78 skrev 2010-04-06 18:18:33 följande:
    Jucea: vad fint det ser ut!! När kommer köket? Var köpte ni fototapeten till pojkarnas rum?
    tack!
    köket är inte ens beställt ännu, så det lär väl ta sin tid... köket har väl ca 2 veckors leveranstid, men bänkskivor osv är ju 6-8 veckor. det är ikea. men men det får bli som det blir, förr eller senare får man det ju gjort
    tapeten är från rusta. dom står för 99% av allt till huset kostade väl typ 350 kr. och den är väldigt svår att sätta, den sväller rejält, så man får vara snabb. vi hade en målare som satte den, och ändå har vi några flamingos där huvet inte riktigt passar ihop med halsen. men vi är supernöjda ändå, och ted tänker ju inte på såna skitsaker! 
  • jeng

jo, råd till er som vill sätta fototapet är att limma vävlim på väggen, sen springa och limma våden med papperstapetlim, och sen sätta dit den på väggen. då var det mycket lättare att få bort alla bubblor, och det gick snabbare att passa in den. de 3 sista våderna tog hälften så lång tid tillsammans, som den första våden gjorde ensam (då han inte hade vävlim på väggen först)

• jeng

Heidi,

Tack! Ja visst är denunderbar! Det är ju guld i den också och i ljuset glittrar det snyggt Kul med lite mer liv i tapeten! Den vi ska ha i vardagsrummet är ju glittrig
    Missh,
    Oj, 75 kg, det var inte illa. Ska se om jag hittar ett sånt nånstans. Helst skulle vi vilja ha ett på golvet för vi har nog inte världens mest stabila väggar Men jättebra att få ett alternativ.
    Rosa,
    HIhi, ja bbväska är ju bra att ha! Fast jag vet själv att jag inte alls kände samma press att packa den nu 2a gången som man gjorde 1a gången. Så jag antar att det blir mer och mer så för vare gång
  • jeng

Heidi,

så skönt att bebisen snurrat. ett bekymmer mindre att fundera över.
    Gud alltså... jag sitter och försöker söka jobb. Dels var det ett tag sen sist, så man är ju inte helt uppdaterad på hur man skriver en bra ansökan. Men det värsta av allt är ju dessa jävla skitsystem som folk använder för att ta emot ansökningar. Såna där onlinesystem där man ska registrera sitt cv osv. Det närmsta jag kom min utbildning var datavetenskap, eller journalistik. dvs totaaaalt fel båda delar... hur ska de nånsin kunna få en bra uppfattning om vad man har för kunskap och erfarenheter när man inte ens kan fylla i vad man har pluggat eller jobbat med på ett bra vis? värdelöst. så jag gav upp och mailade dom istället och sa att jag var missnöjd med systemet för det gav en felaktig bild av mina kunskaper. och sa att jag gärna mailar in mitt fullständiga cv istället. så där rök väl mina chanser till det jobbet.
  • jeng

VT,

Hela meningen med systemet är ju att man typ kan intresseanmäla sig till företag. "Titta här, läs min lista och se om ni har nåt som passar mig" typ. Men visst, då ska det väl vara ännu viktigare att det stämmer bra överrens med den kompetensen man faktiskt har också. Skickar man en riktig ansökan så skriver man ju alltid ett brev och kan ju förklara mer om det som blev galet i cv:t lixom. Nej det suger faktiskt... Ett system som liu använder bör ju iaf innehålla de utbildningsområden som de själva har kan man tycka.... 
    Linn,
    Ja, men även på ikeas de som är som ett bord som sätts ovanpå en byrå så stod det 12 månader då jag tittade. Jag hittade ingen personal, men antog att det hade nåt att göra med infästningen av skivan så att säga. Men jag håller med dig, att nog borde det hålla. Jag funderar nu på att bara köpa ett köksbänkskåp och bygga en skiva med kanter av en vanlig bänkskiva i ek eller nåt som går att köpa. då kan man dessutom göra bänken längre och kanten högre än på de köpta borden. Får se om jag fixar med det i helgen när vi är i nya huset igen! Jag kan byta rätt så ok på sängen, men Ph får jätteont i ryggen av det så det funkar ju inte i längden.
    Och usch för bajs i sandlådan. Jag har ju själv katt, och nog är det inte så mycket man själv kan göra för att lixom säga till katten att inte bajsa i sandlådan. Däremot så kan man ju göra det man kan för att hjälpa till att städa upp tex om man bor i ett bostadsområde. Vi kommer köpa sandlåda också nu och jag kommer se till att vi har lock på den. Däremot har jag inget emot när katterna går i mina rabatter, det sparar in lite pengar för gödning för min del. men däremot surar man ju om katterna (och hundarna) gräver upp det man har planterat såklart!
  • jeng

Gomorron,

Håller på och tvättar och sen är det dags att packa ihop oss i bilen igen och fara till huset. Ska lägga golv hela helgen, förhoppningsvis hinner vi klart med det, för det går ju ganska snabbt
    Verkar som att jag fick tillbaka min halsbränna igår igen... Får ta en tablett och se om det hjälper. Smarta jag lagade pepparsås, så jag får väl skylla mig själv. Fast jag tror egentligen att det började redan innan. Vi fikade leverpastejsmörgåsar... Kan det ha nåt med saken att göra? Och nu måste jag proppa i mig järn också för min mens slår alla rekord och är nu inne på ca 10-12 dagar. BLÄ! Det ska ju bli mycket bättre med ppiller ju, men jag får väl tåla att det tar några månader såklart... När man tar både tampong och en rejäl binda, och sen kan man inte ens åka till butiken och tillbaka innan man har blött ner halva byxorna... inget vidare.
  • jeng

jag är ett riktigt smarthuvud som la alla kläder i tvätten. glömde lägga in det i torktumlaren, så om jag har otur nu så får jag köra till dagis i mina pyamasbyxor... finfint

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11