• jeng

Augustibebisar 2008, del 11

Rosa,

Helt otroligt att du har din mentala hälsa kvar. Ja, iaf med hänsyn till magen menar jag, även om du är trött och less på mycket annat just nu. Jag hade aldrig pallat. Hade ringt sjukhuset och sagt att jag kände mig lurad om jag fick gå över med min 2a unge
    Hoppas iaf att det sätter fart så du slipper igångsättningen, och så att du slipper gå för länge med känningar, för det blir man ju också lagom trött av.
  • jeng

ted sjunger inget minsann. eller jo, han lallar till sina favvisar på radion ("i've gotta feeling" främst  och unstoppable med Ola hihihiiii mammainspirerad ) och när vi gör imse vimse så kan han göra lite av rörelserna och då nannar han också fast det är ju långt ifrån att sjunga.

ph är överdrivet bakis så det blir ingen flytt idag... suck...
  • jeng

Nu är iaf hälften av grejerna lastade på släp. Det blev kebabtallrik ikväll (fanns ju inget annat än nonstop hemma typ eftersom jag hade räknat med att vi skulle åka...) och Ted fick en Calzone Han åt så redigt så min skräpmatsprins. Och det som blev kvar det blir perfekt natt macka sen

Jag fick en astmaattack när vi skulle bära ner lite möbler till släpet, får ofta det när jag är täppt i näsan. En känsla av att jag kan andas, men jag får inte i mig nåt syre. Nu blir det mkt värre också pga pollen. SÅ det var ju bara att ta astmamedicinen och sätta sig ner och vila. Fick börja skissa på bygglovsansökan istället för att bära. Fortfarande lite yr, men bättre iaf.
  • jeng

Linn,

Jo, dom är jättelika faktiskt! Fast inte ALLTID! SÅ det beror lite på i vilket ögonblick man fångar dom. NU börjar ju Tage "prata" och det låter precis som Ted hihiii. VI får väl se när han växer till sig. Hittills är ju Ted väldigt lik mig och Tage väldigt lik Ph, men samtidigt är dom ju väldigt lika varandra också. Jag tror dom blir rätt lika när dom blir större också.
  • jeng

Jodå avtackningen var nog bra. Slutade med att hälften av dom som var med låg och spydde (dom drack kolsyrad sprit... duktigt) och sånt tycker Ph är skitkul... Jag däremot blir bara förbannad, fattar inte varför man måste dricka tills man stupar, är det coolt eller nåt? Men killar är tydligen såna, speciellt tillsammans med andra killar....

Nu kan vi inte åka iväg förrän i eftermiddag heller, för nu har jag ett möte kl 14 ska köpa 2 nya (eller ja beggade då men nya för oss) britax-stolar. Tage ska ju snart byta, och så ville Phs föräldrar ha en också till när dom har Ted. Ska bli skönt att ha det gjort.
    Linn,
    Haha, jaså? Ja nån likhet måste det ju finnas, men Ted är nästan en kopia av mig när jag var liten, fast jag hade rödare hår. Men miner osv är superlikt. Han är jättelik min lillebror också även hårfärg och ögonfärg, så det är nog drag från pappa som lyser igenom eftersom vi inte har samma mamma.
  • jeng

Sthlm,

Håller med Kvack, stora kramar till dig! Och hoppas att det vänder snart!
    Linn,
    Haha vilken morgon. Men som sagt, jätteduktigt att han sa till, synd bara att det var för sent!
    Här har vi nu proppat släpet fullt. Blir mer grejer än vi hade tänkt köra, eftersom vi hade en hel dag på oss nu att packa! SÅ det är ju skönt iaf! Lite grinigt dock, för vi håller Ted vaken nu så att han somnar i bilen sen. Hoppas att Tage somnar också, men man vet ju adlrig nu med hans bak... 3h tar det med släp ungefär, och sen brukar vi stanna på max i jänköping för att äta och dricka kaffe. det är precis lagom avbrott! Enda problemet är att Ted nu börjar smacka så fort vi åker bil och stannar nånstans, för han tror att han ska få strips
  • jeng

Rosa,

Ja jisses, undrar om det blir en badrumsbebis för dig också
  • jeng

Rosa,

Grattis grattis!
    Jag röstar på Loke då
    Ja, nu är vi på plats i nya huset! KOm hit vid kl 20 igår, så vi har ju inte hunnit med så mycket. Bar in allt från släpet igår, och idag har vi fyllt släpet med skräp som ska köras istället (kartonger, gamla vitvaror mm). Ja så har vi hunnit vara ute mycket idag Superskönt väder och katterna har fått titta ut en snabbis på nya området också. Nu är Ted hos farmor och farfar... Tydligen skulle han med dit efter deras besök idag, hade jag ingen aning om så jag deppar faktiskt...
    Jag har iaf börjat aktivera mig i trädgården, och det känns superskönt! Det var längesen det var en vår/sommar som jag kunde röra på mig lite vettigt, och det känns skönt att det trots allt inte är så överväldigande mycket att göra här. Visst behöver rabatterna totalgrävas och helst dras bort massa gamla rötter osv, och vi har massa stengångar som behöver grävas fram ur gräsmattan. Men det är TVÅ rabatter (längs hela framsidan av huset) istället för de femtioelva som jag hade i förra huset. Och där hade jag ju en grusgång som man fick gräva ogräs i varannan vecka för att det skulle se vettigt ut, här ser det ju illa ut nu men då är ju heller inget gjort på 10 år... Imorrn blir det eventuellt en tur till plantagen för att titta ut lite nya träd och buskar som ska sättas.
    Ph håller just nu på och tömmer/städar garaget, och ska sen tömma vårt kontor/syrum på verktyg så att vi kan börja lägga golv och fixa där också. Och ikväll blir det premiärgrillning, flintastek
    Sorry ego, men jag tycker att det sker mycket skoj här just nu!
  • jeng

Rosa,

Skönt att det gick bra, och jätteskönt att du kunde känna stöd i L trots allt!
    Fick du blod nu då du tappade en liter? Här (eller ja i VÄxjö snarare, för jag är ju flyttad nu) var gränsen 1 L och jag har tappat det båda gångerna, lite mindre andra gången. Så jag har inte fått nåt blod, utan bara ett förbud att gå på dusch och toa utan hjälp och strikta instruktioner om var hjälpknapparna har funnits hahaha
    Är du kvar på FL/BB? Eller har du kommit hem?
  • jeng

På tisdag får vi vår Automover Så nu måste jag bara sätta mig och beställa Roomban också så har vi vårt på det torra sen

Jäkla skitallergier har ju satt igång nu, vaknar varenda morgon med snoront i halsen. Och ögonen kliar och öppnas inte ordentligt så man ser drogad ut (vilket man väl är på ett vis iofs) och så kliar det överalt och jag får ju nässelutslag. Igår kväll kliade det och jag hade nässelutslag i hela handflatorna, för jag hade inga handskar när jag var ute och rev i trädgården... Måste köpa en hög idag...
    Verkar bli kanonväder idag, så jag ska ge mig av till Plantagen och kolla in vad dom har för träd och buskar Skänt att få det planterat innan det blir värmechock och man måste vattna 5 ggr om dagen för att de ska överleva!
    Gud så tyst det är här hemma när Ted inte är här... Jag får panik. Han får inte sova borta mer, så nu är det bestämt  
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11