• jeng

Augustibebisar 2008, del 11

Jahopp, då var Ted också genomförkyld... Skitkul inför kalaset imorrn...

• jeng

Rimfo,

Här är det också vidare barnförbud pga hur dålig jag blir i och efter graviditeterna. Det är bara sunt förnuft tycker jag. När Ted var liten var det en sak, för han märkte inte på så vis att jag var så dålig. Men nu när han förstår mer och mer så känns det inte heller rätt att han ska behöva bli satt på paus i ett år bara för att vi vill ha ett barn till. Vi känner oss väldigt glada och nöjda med två små fina pojkar  
    Dock har vi aldrig ens diskuterat sterilisering. Vad jag förstår, så på tjejer är det inte 100%? Eller om man "tie the tube" så att säga, vad nu det heter på svenska. Det går väl att återkalla? Sedan kan man väl kapa helt och hållet, vilket då inte går att ångra men däremot fungerar garanterat. Vad gör killar, det är väl också nån variant av "tie the tube"?? Så extremdålig koll jag har. Hur påverkar det här hormonellt? Fortsätter man ha sin mens, eller kapas dom delarna bort och det blir som nåt klimakterie? Ja jisses vilken dålig koll.
    Tacksam för lite förklaringar, för det där är kanske nåt man ska fundera på. Jag tvivlar dock på att Ph nånsin skulle göra en sån grej, så det är väl jag isåfall. Han är nog för macho man för att gå med på att "förstöra" nåt där nere
  • jeng

Jag har iaf varit duktig och grävt ner en rhododendron och en fläder idag Och har dessutom kapat bort massa gammalt visset i trädgården så att det nya kan komma upp! Nu har jag dock börjat leta eldningstunna, för jag satte upp min kompost på 2 kubik i lördags, och nu är den full.... Hmm.... Det funkar ju inte! Vi får så mycket sånt torrt visset, alltså stora blombuskar som växer helt på nytt nästa år ni vet, och såna stora vass-buskar som också ska kapas varje år. det tar massa plats men innehåller ju egentligen ingenting, så sånt vore skönt att få eldat istället.

Ojdå, dags att hämta ted på dagis
  • jeng

jag har svårt med "modern" jag skrev alltid "mordern" förr (ja, detta var typ i mellanstadiet...) och på varje sån grej man lämnat in så stod det "har modern nånting med mord att göra? nej, alltså stavas det inte likadant" ungefär... så det kommer jag väl aldrig glömma!

jag kan tycka att de mest självklara ord blir helt pucko ibland. när man ska korrläsa tex, eller man blir snabbt osäker på om ett ord är rätt. och då går man in och börjar titta på bokstäverna i ordet i detalj, och då tycker jag att de flesta ord ser helt galna ut.
  • jeng

heidi,

hahahahaha
    ja det stämmer ju faktiskt om man inte är en rejäl 08:a för då säger man ju Reeeekor.
  • jeng

Hej tjejer,

Vi är i Växjö och packar, så jag har inte så mkt datortid just nu. Men jag har iaf läst ikapp och uppdaterat mig på veckans intriger
    Rimfo,
    Superbra fynd!!! jag vill också ha tripptrapp, men jag insåg att de är för dyra, så vi köpte en Gasell istället till Ted, den funkar bra, men är ju inte lika rejäl direkt
  • jeng

Tage verkar förresten kunna sova i princip dygnet runt om han får ligga i vår EL Liggvagn Bara man byter blöjan och fyller på med mat, så. Sötnos, och skönt att han är enkel att ha att göra med nu när baken har läkt ihop!

• jeng

Åhhhhh!!!!!

GRATTIS Heidi!!! Jag kände på mig att det var dags när som helst, för jag har sagt att VT ska få till nästa helg, och det kändes som du skulle få först! Gud så mysigt!!! Lagom stor pojk, och nu väntar vi såklart med spänning på bilder och mer info och ett namn på underverket!
    Fasen, jag blir nästan lite sugen.....
  • jeng

Så har jag då ringt VC för att höra mig för om medicinsk hjälp till viktminskningen... Dom ska ju ringa tillbaka, så jag har ju inte pratat med någon än... Känns som att jag kanske fegar ur när dom ringer tillbaka sen... 

• jeng

Jaha, jag skulle få en dietist-tid, prata om kost... tack, det känns som att jag faktiskt vet hur jag borde äta! hon kunde inte ens ordinera prover, så jag får inte ens ta ett sköldkörtelsprov alltså...

Jag gillar faktiskt inte när dom behandlar en som man vore dum i huvet bara för att man är fet. 
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11