• jeng

Augustibebisar 2008, del 11

Hahaha, Alex och Felix kändes lite "HUmle o Dumle" Menar absolut inte att det var nåt negativt, men det kändes nästan som tvillingnamn eller vad man ska säga... Jaja...

Alfred är en favorit här också! Kanske Alfred Alexander? Eller var Edward av nån speciell anledning (släktnamn tex)?
  • jeng
    luzorsus skrev 2010-05-13 21:48:00 följande:
    vilken sida hittade du?
    Det var en familjelivssida... Hmm, jag googlade bara på typ "hur många points får jag äta" eller nåt. så var det en utrkning som började med typ är man tjej får man 7 poäng, sen fick man nåt för sin ålder, sin aktivitet om dagen osv. Totalen blev iaf 21 Vad nu det betyder
  • jeng

Rosa,

Nåt nytt som hänt, eller bara allt gammalt?
    Eller vanlig sjukdom?
    Här kommer en kram iaf!!!
  • jeng

Lina,

Nej jag kör inte viktväktarna. Jag räknar kalorier på vanligt vis, siktar på 1300-1500 per dag. Men tänket är ju rätt likt, så jag var nyfiken på hur man räknar där. har också hittat en del recept där det bara står points och inget om antal kcal... så då blir det ju lite jobbigt.
    Hittills går det jättebra iaf! Får se till att man alltid har bra mat hemma bara, och hoppas att man inte lessnar på maten. Blir ju väldigt mycket kyckling och wokgrönsaker just nu, men man kan ju variera grönsakerna och såsen iaf.
    Mamam och Håkan var här på fika nyss. Jag plockade fram knäckebröd med pålägg istället för kakor och det kändes bra! Eller, jag tog fram ett paket kakor, men ingen rörde det Idag ska jag försöka hitta min hushållsvåg, alternativt ska jag köpa en påse 100 gram nonstop och räkna hur många det är i en sån Kör lite gissningslek på det jag stoppar i mig just nu...
    Ph har inte kommit iväg från Växjö än, men han kommer ju hem nu i em/kväll iaf! Ska bli skönt det, även om jag inte ser fram emot att få in ännu mer skit i huset...
  • jeng

menSUCK, vilket skitdag det blev... Ska bygga badrumsskåpet för ANDRA gången, eftersom ikea gav oss fel storlek sist vilket vi inte märkte förrän vi reste upp det.... Är jättenoga och bygger på en matta och kartong på golvet, men när jag reser skåpet upp så nog fan är det en JÄTTESTOR repa över hela sidan. Såklart den sidan som ska stå utåt rummet också. Fanns den där redan innan måntro? Får kanske kontrollera om det finns märken i skyddsplasten jag drog bort... SUCK SUCK SUCK! Ja, jag får väl betala 5000 spänn och ha ett jävla skåp som är trasigt redan från början då.

Aggro idag.
    Märkte dessutom när jag kröp på golvet och skruvade att det är ett hål i vårt överkast som bara legat på ett par veckor. Finfint...
  • jeng
    Vilda Tiger skrev 2010-05-16 11:06:58 följande:
    KaOl Tack! Det låter bra det där med handsittandet, då kan du hänga här och roa mig.
    vad ska hon skriva med då? näsan? eller tuttarna
  • jeng

Hahaha, fick just världens bäst formulerade maiCiterade det på facebook så många av er har ju säkert redan sett det. Måste bara tillägga att jobbet jag sökt är som copywriter, där en av de eftersökta kvaliteterna var mycket god förmåga att uttrycka sig i text.

• jeng

Men oj så tyst det var här!!!

Ska snart iväg till vårt nya bvc med Tage. Hoppas nu att tanten är snäll annars kommer jag ångra bittert att vi ändrade vårdvalet till Ljungsbro. jag ska ju till dietisten på torsdag också så jag får ju också en bild av det då. Ska bli spännande att se hur stor matvraket Tage har blivit
    Nån som vet vad som gäller för dagis om man jobbar och är fl samtidigt?
    Som fl får man ju 15h här, men när jag jobbar får jag ju täcka jobbtiden + resor. Så vad sker om jag tex börjar jobba 10h i veckan nu? Får jag både de 10h + nånting för föräldraleidgheten?
    Samma sak om jag jobbar 20h, får jag nånting för föräldraledigheten då? Jag tänker mig att jag kan väl fortfarande absolut minst få 15 timmar. men kan man tex ha 20h för arbetet och sen ändå få 10h extra för föräldraledigheten?
  • jeng

Sthlm, KaOl,

Nej precis det var det jag menade att det måste ju vara absolut minst 15h antar jag? SÅ om jag abra jobbar 10h så bör jag ju få ha honom upp till 15h. Däremot om jag jobbar 20h så får jag alltså inget extra de dagar jag är föräldraledig. Lite knepigt låter det ju tycker jag, men jag trodde det var så också. Jag får försöka kolla med kommunen här, men dom är inte direkt lätta att få tag på....
    Mareld,
    Jaha, nu läste jag det du skrev... Så jag har inte ens rätt till 15h om jag inte jobbar mer än så? Hmm, då är ju mitt beslut om att evt börja jobba en dag i veckan isåfall ett riktigt kasst beslut???
    Jag sitter och väntar med spänning på att VT ska höra av sig. Jag försökte uppmuntra henne då hon frågade om man kunde be bm kolla efter om något hänt av förvärkarna! Nu har hon missat mitt utsatta datum med hästlängder, så nu måste det väl ändå snart vara dags!
  • jeng

Tage var förresten 8900 gram och 69 cm. Min lilla kille

Han hade såna starka benmuskler att hon knappt kunde ge sprutorna. 
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11