• jeng

Augustibebisar 2008, del 11

Linn,

Tanten i telefon sa rakt ut att jag skulle gå till en dietist och lära mig om kost och kalorier, trots att jag sa i telefon att jag är van att sköta kosten (eftersom jag lätt går upp i vikt) och vad nuvarande övervikten och problemet med den handlade om. Och den här dietisten kunde inte göra nånting annat än berätta om kost osv, inte beställa prover eller liknande. Men men det är väl som sagt ett steg i rätt riktning iaf...
  • jeng

Mareld,

Ja det händer ingenting med huset!!
    Vi har ett stort problem just nu, och det är att vi ska byta 2 fönster till mindre fönster, så att vi kan ha bänkskiva där i köket. Köket kommer om 2 veckor (eller evt redan nästa vecka) och fönstergubbarna kan inte byta fönstren förrän absolut tidigast i juli, troligtvis augusti!!! På den väggen ska vi ha både diskmaskin och diskho... Så nu är det inte säkert att vi kan bygga ihop köket trots att det kommer, och 3 månader till utan kök det vill man ju gärna slippa...
    Evt får vi ta loss fönstren, bygga igen det som ska byggas igen i nederkant, och sen bara slå en plywood för där fönstret ska vara sålänge... Hur skoj är det då?
    Desstom skulle vi ju ha köket tapetserat/slipat/spacklat innan köket kom, men nej, inte heller det är gjort!!
    jaja, nu BOR vi ju här iaf, ett steg i rätt riktning
  • jeng

HAHAHAHAHA!!! NU har jag läst ikapp i syskontråden som flera av oss har hängt/hänger i... Jisses vilken kalabalik!

• jeng

Linn, Den tråden där Zirup är med också... 2010-mammor eller nåt sånt heter den väl nu. Du har väl också varit in där?

Och ja, det är säkert så att många ljuger sig till mediciner osv... Så man förstår ju. Det blir säkert bra hos dietisten också... Störde mig också på att hon i telefon sa att jag nog gick upp i vikt för att jag hade "gått på" GI-grejen... Hmm... Alltså gått på som i blivit lurad att tro på... Hon kändes inte så rätt för mig helt enkelt
  • jeng

Hallon,

Det är rätt långt tillbaka i tråden som det är drama. VT nämnde det nu senast när det blev liv här i tråden med Carina, att hon redan hade haft den diskussionen med henne i den tråden. Jag har hela tiden varit medveten om "dramat" men först nu har jag läst ikapp. www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50420683-283.html där är tråden iaf, men som sagt, det var rätt långt tillbaka....
  • jeng

När vi precis började hade vi ju en tjej i tråden som var tillsammans med en amerikan. Hon hade träffat honom som au-pair, och sen flyttade dom väl till sverige med barnet, och skulle nu ha ett barn till (eller var det första barnet nu... hmmm) ja iaf så var ju de amerikanska föräldrarna skitarga på den här damen som hade förstört deras liv...eller nåt... Hon slutade ju skriva sen för att hon tyckte det var så jobbigt allting, men det var väl nån annan i tråden som "kände" henne så vi fick uppdateringar ett tag... 

• jeng

Fy fasen VT, du kommer rasa 20 kg på direkten den här gången Så där gick du om mig i vikttävlingen trots att jag har mer än 5 månaders försprång

• jeng

Dagens frukost:

Knäckebröd med lite bregott och mycket rökt skinka, ett glas mini yoggi och en kopp kaffe. Totalt ca 250 kcal.
  • jeng

Ja nu får du ploppa så att jag har nån att fajtas med

men nu är det fler i mina gravidtrådar som drar ner på amningen och sätter igång med vikten, så det är skönt att ha lite stöd runt omkring sig!!
  • jeng

Hon hette nåt... BYOB var det hon? Eller så har jag en tjej i min andra tråd som heter Meandmyboys, och det namnet känns också väldigt bekant...

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11