• jeng

Augustibebisar 2008, del 11

JAAA!!!! WEIN var det ju!!

• jeng

Måste ha varit det, jag visste att det var nåt sånt engelskt som skulle förkortas.

• jeng

KaOl,

Jag förstår att det måste kännas extra jobbigt när det inte är "ens eget" på så vis. Även om det inte betyder att man älskar barnet mindre egentligen eller några såna saker, så har man ju fortfarande lite det där i sig att det är jobbigt att vara för hård, tror jag. Tycker du själv att hon trotsar extra för att hon vet att du inte är mamma på riktigt, eller har ni vuxit ihop så pass bra i familjen att det kvittar egnetligen?
    Jag håller med dig iaf, jag tolererar inte att man ljuger. Ni får väl helt enkelt säga till på skolan att hon uppenbart har misskött sig och att ni måste få veta under en period vad det är för läxor och prov som är på g. Jag förstår inte varför man inte skulle få veta det när barnen är så pass små ändå, det är ju inte som att de är myndiga att fatta sina egna beslut...
    Hoppas att det ordnar upp sig. Har ni provat att ha ett samtal där ni säger på allvar att så här är det. Om du fortsätter att visa att vi inte kan lita på dig, då kommer vi inte heller att lita på dig. Då blir det de här reglerna som gäller, så att vi kan ha koll. Jag menar, kanske hon inser att hon gärna vill ha sin frihet och att det då är värt att sköta sig vad gäller läxor osv..? Vad vet jag, tyvärr ingen erfarenhet av så stora barn. Men man vet ju hur man själv skulle bete sig.
  • jeng

Kvack,

Hur funkar allt förresten hemma hos dig nu? Vad har hänt med dig och din sambo? Hoppas att vad som än har hänt att livet flyter på smidigare för dig än det gjorde för ett tag sen. Hur går det med kurserna osv som du skulle få gå på? Är det skoj och utvecklande?
  • jeng

KaOl,

Men det är ju naturligt. Jag tror inte det är barnsligt alls, utan det är ju så det är bara. Det ÄR skillnad på ens egna barn och ens bonusbarn, det tror jag inte man kan komma ifrån. Men sedan kan man ju få en kanonbra relation för det, och man kan bli förälder "på riktigt" även till de barnen.
    Är det du som inbillar dig, eller känner att du blir jämförd? Eller får du höra det sagt till dig? För jag skulle nog inte orka med att få höra det, men däremot tror jag att man lätt kan känna det även om det inte är så... 
    Jag tror egentligen inte att det har nåt att göra med att du bara är bonusmamma alls, utan det är bara helt vanligt ungdomsrelaterat, och det kommer vi nog alla att få gå igenom. Ja kanske inte jag då, för jag har ju varit smart att skaffa killar, där det är mindre drama Hahahahaa.....
  • jeng

Men jisses... Dags att hämta ted på dagis och jag har fortfarande inte rest mig från frukostbordet...

• jeng

På måndag kommer tydligen vårt kök, precis på utsatt dag

Nu funderar jag bara på hur vi ska orka få gjort det som vi måste få gjort för att kunna sätta dit köket...
    Till att börja med ska ju fönstren bytas, men det blir inte gjort förrän i Augusti!!!!! Så det får vi ju ignorera, och så får vi bygga en del av köket, temporärt, sålänge, så att vi iaf kan diska och laga mat!
    Så det vi får fokusera på är att iaf få spacklat och slipat och tapetserat och målat dom småbitarna som hamnar i anslutning till skåpen!
  • jeng

Godmorgon,

Här var det gräl halva natten, så jag kom i säng vid 4 eller nåt sånt. Förklarade att det är på väg att braka lös rejält nu om det inte blir ändring här hemma. Det är gnäll gnäll gnäll hela jävla tiden, och det är så onödigt. Igår fick JAG skäll i 3 timmar för att ikea har bytt ut sina genomskinliga backar mot helvita backar, som man inte kan se in i. Det var tydligen idioter som jag (som gillar en vit back bättre där man slipper se skiten) som förstörde för dom normala, eller nåt...
    Försökte förklara att han gör ju att jag hela tiden tänker negativt om honom och dom känslorna som man har dom trycks ju bara undan. Skitless är jag på det, och inte så jävla kul att leva i det i längden....
    Får väl se om det blir nån ändring... Iaf så tog han båda ungarna (mat och blöja) innan han åkte till jobbet imorse... Perfekt att det är idag som jag har Ted hemma från dagis...
  • jeng

Sthlm,

Jamen det är ALLT!
    Gnäll för att det är så mkt som måste göras nu (flytten tex) när jag föreslog för 3 månader sen att vi skulle ta tag i delar av det, men fick då höra att "nej, det är inte aktuellt att göra det än på länge!"... 
    Likaså var han ute och fick nåt raseriutbrott på att jag har planterat träd och buskar "helt utan att diskutera det med honom", när jag har försökt flera ggr och han bara avärdar med att han inte är intresserad att diskutera såna saker... Så förra veckan stod han ju här ute och skulle gräva upp och kasta allt jag har planterat... Lixom vilken normal människa gör så?
    Och så det där med ikealådorna då... Det är tydligen MITT fel att dom har bytt färg på dom eftersom jag är så dum i huvet att jag vill ha vita backar... Va fan, ring ikea och gnäll istället för att gnälla på mig om det... Jag blir så jävla less på att det bara är gnäll om allting hela tiden... 
    Det är ju gnäll om så jävla onödiga saker!!! Varför lägga energin på det..?
  • jeng

Ja jag vet inte vad det är. Troligtvis är han väl utarbetad... Men samtidigt så är det ju han som "kan själv" när jag frågar om vi ska ta in folk. När jag hade bestämt träff med en målare som skulle göra hela huset och lägga alla golv, så typ dagen innan så säger han att "nej jag tycker inte vi ska ta in nån målare, vi kan måla själva"... Jaha... Så vad ska jag göra då lixom? Jag sa åt honom att han borde ta ett par veckor ledigt mellan jobben nu när han bytte, så att vi kunde få undan lite grejer istället för att ha det släpandes. För vem fan vill åka till VÄxjö när vi har flyttat hit, bara för att köra grejer till tippen. Nej, inte aktuellt att ta ledigt. Ok, så nu står han där med grejerna som ska till tippen, och grinar över att han måste åka till Växjö... Ja, konstigt...

Undrar om det är hans snålhet som ligger till grund för allting.. Alltså visst, om vi gör allt själva så får vi ett hus som har kostat mindre än vad det är värt, dvs en möjlig vinst... Men vad fan gör hundratusen kronor i det långa loppet då, om vi nu tar in hjälp till ALLT???... 
    Buskarna skulle han riva upp för att det var SÅÅÅÅ jobbigt att dra gräsklipparlinan runt dom... Det skulle kosta 15 kr per buske, och ta max 5 minuter extra per buske... Jag sa också att jag skulle göra det. Men nej, det var alldeles för dyrt och tog alldeles för lång tid, så då river vi upp buskarna istället... Ok... Alltså det har ju gått helt över styr... Han får ta tag i sina problem snart, vad det nu är det beror på allt det här...
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11