• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • luzorsus

inge kul med skift alls...men nu är jag sjuk...så jippie,då får jag träffa barnen För barnen blir det en omställning...lillan är ap-ledsen varje gång jag lämnar på dagis...värsta separations ångesten...vi träffas ju knappt om dagarna, och den lilla stund jag gör det så slutar det med att jag lämnar henne på dagis...2 dagar den här veckan har lämningen slutat med att jag gråtit på vägen därifrån....... Drygt som faan.
    Stora tjejen sa en dag när jag lämnade henne "nu blir jag ledsen mamma,när får jag träffa dig igen?".....mamma-hjärtat har gjort ont i veckan...tror inte att jag kommer vänja mig heller...
    Har kollat runt på platser på univeritetet etc...är så less redan på situationen men vet ej om det är ek.möjligt att jag börjar plugga...vi får se vad som händer.. 

• RosaNapp

luzorsus: låter inte alls kul. Hoppas du snart får besked om du får tillsvidare och då kan få en chans till ändrat skift.

Här är det förkylt. Stackars A är helt rosslig i halsen. Vill knappt äta eller dricka.
    E och V har ju börjat förskolan nu så det är väl det som visar sig Jag är också förkyld. V också, men E däremot visar inget än. Hon blir ju fö sällan sjuk, förkyld iallafall.
    Hoppas Er klarar sig. Helammar ju fortfarande, har inte börjat med gröt eller så än.

Ska ha kalas för A på lördag, han blir ju 2 år på fredag . så jag försöker få det lite undanröjt här nu. Har fortfarande massor av bananlådor ståendes överallt.

Och för att göra det lite roligt så tyckte väl A att det var en bra idé att låna mina enda par skor (vill inte gärna gå i klackskor när jag är ute med barnen så har bara ett par skor just nu) och då hann han naturligtvis inte till pottan

• Kvack

Luz: vad tråkigt. Hoppas att du kan lösa det på något sätt.

Rosa: attans vilken otur att han inte hann till pottan.

• luzorsus

Saken är väl den att om jag blir tillsagd "det ser bra ut nu,du får fast igen"...då handlar det ju om skift likförbannat..

Imorse ringde de från Umeå Universitet..hade sökt utbildningar ifall allt skulle skita sig...hade kommit in på lärarprogrammet med fritids inriktning...något jag vill gå..
    Men..jag tror inte vi har ekonomisk möjlighet att jag pluggar nu...som 2 barnsmamma som är van att ha ut 18000 i mån är det rätt stort steg att gå ner till 10000 i månaden...även om jag oxå slipper betala de 1600 kr jag betalar till csn i månaden under den tid jag pluggar...suuuuuuuuuuuuuuurt! Annars hade det varit positivt...är less på jobbet,tror barn och plugg skulle funka superbra,mer flexibla tider,mer tid hemma... fan fan fan...men det är väl bara att försöka få ner utgifterna och söka igen nåt annat är........men jag börjar ju bli gammal ju Hela 32 år...man kan ju inet vänta hur länge som helst att börja plugga!!

• jeng

Luzor,
    Ni kan inte ta ett krismöte i familjen och se över era nödvändiga utgifter? Vi tjänar ju jättebra, men lik förbaskat tar ju pengarna slut lixom... Det betyder ju inte att man inte skulle klara sig helt ok om en av oss tappade jobbet tex. Samtidigt så vill man ju såklart ha lite pengar över gärna att göra lite kul med, och inte bara ha råd med det nödvändigaste. Men sambon jobbar ju med så ni borde kanske kunna lösa det ändå? Det är aldrig kul at spara, men om du får en bra utbildning och ni får mer tid med ungarna, så är det kanske den motivationen som krävs för att ni ska orka snåla lite extra!

• Lina S

Luz - usch så jobbigt, visst gör det ont när barnen är ledsna. Vad är det du jobbar med nu?

Rosa -  GRATTIS till Ask idag hurra hurra

Jucea  - tradera is the best Det är så härligt att fynda. Ett litet tips bara, köp gärna ordentliga vinterskor. Jag köper absolut inte alltid märkeskläder, men när det gäller vinterskor skulle jag faktiskt aldrig handla på skopunkten. Har haft kompisar som köpt vinterskor där till sina barn som inte hållt tätt, barnen har blivit blöta in i skon = iskallt.  Jag har själv råkat ut för det när jag köpt skor till mig själv där. Du kan ju vara lite uppmärksam i alla fall.

Lagar en spännande afrikansk rätt ikväll, med köttfärs, ingefära, mangochutney, russin och gurkmeja bland annat. Får se hur det smakar.

Jag trivs skitbra på mitt nya jobb, klassen är så go. Jättesöta elever som lyssnar, det är jag inte van vid om man jämför med min senaste arbetsplats. Nu älskar jag mitt jobb igen

Sam hittade Steves burk med hårgelé idag och kletatde glatt in hela håret, hurra va kul!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • luzorsus

Lina S: Montör i fordonsbranschen,gör grejjer till lastbilar,skogsmaskiner etc...tungt och enformigt...i8 år har jag gjort samma saker....

• jeng

Lina,
    Hmm ok, ja de säger ju att dom är täta, så isåfall går jag ju självklart tillbak med dom!
    Vi köpte ett par förra året på tradera, jättejättebilligt. Nån fejk-tex variant lixom. Det visade sig att det troligtvis är TAGGY, för jag känner igen märket i skorna. Iaf de var verkligen superbra och jag skulle absolut inte velat att han växte ur dom Så därför går jag på dom i år igen då. Jag är ju ecco-hora själv annars Så när man har lite mer koll på ungarnas skostorlek från år till år så lär jag nog köpa på rean där!  

Ja, tack för tipset iaf, eftersom han bara kommer ha ett par på dagis och aldrig hemma så gäller det ju att man frågar personalen också, för det är ju inte alltid dom minns att säga till!!

• Lana

luz,fy va ruttet.förstår det gör ont,HOPPAS det kan lösa sig.ah svårt att ge ngt råd men kolla över alla utgifter och se om det funkar att plugga?

linaS,åh va härligt att känna glädjen i jobbet igen.det är ju sååå viktigt.jag längtar lite till att jobba,jag älskar ju mitt jobb...dock vill jag också vara hemma

idag har vi varit på tvåårs kalas,Elly var helt slut ikväll
    Hon är mkt lugnare nu,lite mer harmonisk än innan.trotset är inte 100% eller jo men hennes humör är mkt bättre.

• jeng

Åhh.... Har fått frågan från flera håll nu om jag inte ska starta företag inom sömnad. Vet ju hur smidigt det är med förluster som kvittas mot annan inkomst osv. Och jag ÄR ju sugen på att göra nåt nu när jag blir arbetslös om ett par månader ändå... Men vem skulle vilja köpa det JAG har sytt lixom???... Är inget vidare på att fara runt och fjäska för butiker osv, så då skulle man ju få försöka sälja allt själv... 

Gaaahhh... Det vore ju verkligen jättekul... Men.... tips tack?! 

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11