• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • luzorsus

Låter som en kul idé Jucea...Promota på nätet,börja smått, med att sälja till grannar,vänner etc..

• RosaNapp

jucea: många säljer ju på Tradera, kan du ju också göra. Finns ju företag som säljer där också.

• MissHellen
    RosaNapp skrev 2010-09-05 17:12:44 följande:
    Lina S: A säger tack

Lite bilder finns på bloggen. Också på barnens gardiner som jag tjatat om

mamma-monika.blogspot.com
    Jag skulle kommentera dom igår, men de var en stor vit ruta över "kommentarfältet"..
    Gardinerna var superfina, kul att dom gjort dom själva!   Fin idé!

Jucea: Spännande! Jag är så avis på folk som vågar sattsa, jag är påtok för feg för de.. Jag lovar att jag kan bli din första kund iaf!
    Kanske skaffa en blogg, där du både lägger ut och kanske tar emot önskemål (om du nu vill ha de så)?

Idag ska vi iväg på fjärde inskolningsdagen på dagis, funkar kanon hittills Dock åt han inte i Fredags, men han är ju dålig i maten lite titt som tätt.. i dag ska de sovas där, ska bli spännande att se. Men dom sover alltid ute i vagn, så de känns helt okej, då Elton oftast somnar rätt fort i vagnen!
  • jeng

Tack för all peppning angående syidén, både här och på fb!
    Jag ska verkligen satsa på det! Det skadar ju ingen att jag skapar en hemsida eller blogg för syendet, och publicerar mönster och tyger osv där, som ni säger. Och Tradera kan man ju alltid testa att lägga ut ett plagg för själva tygkostnaden som utgångspris, och se om någon bjuder på det.  Om ingen bjuder så har man iaf inte gjort en förlust. Jag kan ju lixom börja med storlekar som passar mina egna ungar om nu ingen annan vill köpa dom!

Jättemånga som diskuterat nu senaste dagarna att avdelning 3 på typ lindex som är så känd för sina fina färger, helt plötsligt bara är svart och döskallar och tråkiga kläder. Jag som själv har barn som är stora till storleken vill ju gärna att dom ska kunna ha färgglatt en längre period! Så det kan ju också vara ett ställe att satsa på!

Ja, jag får fundera. Måste iaf hitta ett bra märkesnamn, för märkeslappar vill jag sätta även på det jag syr till mina egna ungar. Det ser proffsigare ut Tips???

• Vilda Tiger

Jucea
    Teta? (TEd och TAge). Eller Joteta, så kommer du själv in i namnet med.

Flytten avklarad. Nu idag kom istället värsta förkylningen. Suck och pest och snörvel. Lyckelis rum nästan klart. Benjamins halvklart. Vårt sovrum kommer ta ett tag för just den sänggaveln jag vill ha är det försening på från tillverkaren. Vi har köpt hyllor och allt för att matcha den men måste nu vänta med att få upp det så vi har gaveln att utgå ifrån. Vardagsrummet typ klart, ska upp några hyllor och tavlor. Trädgården klar, vi har donat, klippt och planterat om en hel dag där. Toaletterna orkar jag inte bry mig om ny. Ska få nytt golv på ena och den andra ska jag bara sätta upp några hyllor i, för handdukar. Tja, det var väl det hela? Är jättenöjd i stort med hur det blev.

Rosa
    Balla gardiner!

MissH
    Bra att det funkar rätt bra med inskolningen.

Lina

Gott att du trivs bra med jobbet. Jag längtar inte tillbaka när jag väl är hemma men då jag är där och hälsar på kan jag sakna gemenskapen, att få vara en kugge i hjulet. Men det kommer tillbaka, så jag behöver inte sörja. Min enda fasa är att de ska tycka vikarien är bättre än jag. Det brukar vara svårt att vinna en klass som får byta lärare efter ett år, det är lättare med de två klasserna jag redan känner / får ta från start nästa höst.

• linn78
    jeng skrev 2010-09-06 09:26:59 följande:
    Tack för all peppning angående syidén, både här och på fb!
    Jag ska verkligen satsa på det! Det skadar ju ingen att jag skapar en hemsida eller blogg för syendet, och publicerar mönster och tyger osv där, som ni säger. Och Tradera kan man ju alltid testa att lägga ut ett plagg för själva tygkostnaden som utgångspris, och se om någon bjuder på det.  Om ingen bjuder så har man iaf inte gjort en förlust. Jag kan ju lixom börja med storlekar som passar mina egna ungar om nu ingen annan vill köpa dom!

Jättemånga som diskuterat nu senaste dagarna att avdelning 3 på typ lindex som är så känd för sina fina färger, helt plötsligt bara är svart och döskallar och tråkiga kläder. Jag som själv har barn som är stora till storleken vill ju gärna att dom ska kunna ha färgglatt en längre period! Så det kan ju också vara ett ställe att satsa på!

Ja, jag får fundera. Måste iaf hitta ett bra märkesnamn, för märkeslappar vill jag sätta även på det jag syr till mina egna ungar. Det ser proffsigare ut Tips???
    jag gillar ju ditt nick här på fl. Jucea-kläder, kan det vara något? Eller något liknande.
  • MissHellen

jucea: Gud va kul, de tycker jag du gör rätt i! Och som Linn sa: Jag tycker Jucea! Kan väl inte bli bättre?

VT: Skönt att ni börja komma in er! Mindre kul med förkylningar.. Vi har faktiskt klarat oss än, men nu i dagistider antar jag att vi snart åker på nått!

Dagis ringde nyss, Elton hade vaknat nu (fick gå hem medans han skulle sova) Var dock ingen bråska, han lekte så bra så! Så himla skönt att höra

• jeng

Jag skaffade en tillfällig blogg på juceaDESIGN. Man kan ju alltid ångra sig, men nu har jag iaf en adress som finns tillgänglig. Får väl se om jag orkar. Måste försöka fixa en enkel hemsida också. Fördelen är ju att jag jobbar med sånt här, och kan använda allt det jag gör som referens när jag söker jobb. Så även om det blir totalt platt fall av orkesbrist eller vad som, så har jag ju ändå en sak till i portfolion, alltid bra!

• jeng

Jag har ju använt nicket jucea i typ 15 år, så för mig känns det mest invant. å andra sidan så vill man ju inte att det förknippas med nåt som går åt helvete!

Man får ju inte marknadsföra sig såhär, men jag skulle verkligen uppskatta om jag fick fråga er enkla frågor om vad ni gillar med kläder, tyger och lite sånt. Om ni kan tänka er att svara kan ni väl skicka mig ett mess i inboxen? Det kommer såklart ta ett tag att formulera lite frågor osv, men iaf kul att veta era svar! 

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11