• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • luzorsus

VT: Ja det kan man göra..Men jag väntar fortfarande på att veta hur det blir med min anställning,så innan jag vet att jag har fast igen vill jag inte göra det.bara för att de behöver mig heltid så jag vill inte knussla till det så här just innan man kanske får fast
    Mannen kommer jobba ihop 3h komp tid varje vecka på sin skiftgång så det dröjer ju inte länge innan han kan börja ta ut den komptiden på lediga dagar.. och det ska han göra.
    Som det ser ut nu är det först och främst till jul iallafall,sen hoppas vi att iallafall någon av oss slipper skift! 

• Lina S

Så söt Joel är Lana. Är han lik Elly?

Jag gillar inte heller att sy, kan för den delen inte heller. Har valt alltid valt träslöjd. Min faster är dock syslöjdslärare Fast jag skulle vilja kunna sy så fina barnkläder som du Jucea.

Linda - hoppas de väljer ut dig på TV 4, hade varit jätteskoj!

Igår var syrran här och åt kräftor med mig och killarna. Steve var på golfresa. Vi somnade halv tio i soffan men det behövde jag!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • jeng

Tack för alla komplimanger! Älskar att sy, sydde mycket till mig själv då jag var i tonåren. Men sen lessnar man ju. Det är himla kul att sy barnkläder, så nu är jag glad att vara igång igen! Inte lika mycket tyg går åt heller, så det är billigare

ABsolut gladast är jag över att jag har kommit igång med en egen hobby igen! Nåt man gör bara för att man själv vill, avslappnande och pysslligt!! 

• luzorsus

Börjar kvällsskift idag, så jag fick äran att lämna barnen imorse. Tova är inga problem, men så Myra...hon är mammas lilla gris och blev så ledsen när jag skulle gå,gallskrek och tårarna sprutade åt alla håll! Då känner man sig inte som världens bästa morsa...börja dagen med att gå från dagis med en klump i magen och tårar i ögonen är ingen vidare start..och sen veta att jag inte får träffa dom mer idag heller gör inte saken bättre ..
    Hon är så van att det är Micke som lämnar plus att det inte var någon av hennes ordinarie fröknar ute gjorde nog inte saken bättre..Ja, det är bara att hoppas på att morgondagens lämning blir bättre!

• Kvack

Idag har jag haft min första praktikdag. Det gick jättebra. Hjälpte henne med lite pappersarbete sen så hade vi gymnastik med pensionärerna. Dom var duktiga så jag lär ju ha träningsvärk imorgon:)

• jeng

Kvack,
    Vad skoj! Kul att du gillar det! Hoppas att det funkar bra! 

• Kesso

Lana: vad roligt att se en bild på Joel här. så fin! Häftigt och charmigt med så mycket hår. hade Elly det med?

Hoppas alla mår bra. själv har det inte varit så bra här. Vet inte sedan jag var så sjuk sist. Vet inte omde var någon magsjuka eller utpumpning. hemskt var det i alla fall är fortfarande trött. spydde 4 gånger och de var jus så jobigt att jag fick ta i och med en bebis i magen....fy! Ska nog försöka gå ner i tid nu. Vill inte få tillbaka den skiten. så ska ringa min bm. och ev. bli sjukskriven lite och ta det lugnt. Har svårt att varva ner när jag måttså bra. Ja, vi får se va dhon säger.

• Kvack

Idag var jag iväg till Öppna Förskolan på Familjekväll. Dom har klädförsäljning nu igen och jag fick tag på 2 par skor. Ett par svarta höstkängor för 20:- och ett par röda Kavat kängor för 40:-. En fin stickad tröja från Fix för 10:- och ett 2delat vinterställ för 30:-. Det var riktiga fynd jag fick tag på idag.

I morgon är det dags för yoga igen. Det ska bli skönt.

Måste åka och hälsa på min pappa innan han ska in på operation, han har ju prostata canser som dom inte gör något åt för att han har för klent hjärta men nu har han fått något hål på tarmen och brock på aortan så han ska snart in på operation och dom ska öppna upp hela magen och jag tror inte att han kommer att klara sig då. Så jag ska nog ta med familjen och åka och hälsa på honom imorgon innan det är försent :(

• jeng

Vilka kanonfynd Kvack!!
    Vi har köpt ny vinteroverall till Ted, passade på när vi hade 30% på Lindex på en vara nu. Annars så finns det gott om höst och vinterkläder som jag köpte förra säsongen. Både ett tjockt termoställ med hängslebyxa oxh jacka i strl 92 och ett fleecefodrat regnställ från tradera för nästan inga pengar alls. Det var ju dock för stort förra säsongen! Så har vi ett nytt regnställ som är ofodrat också som jag mer har tänkt mig till våren sen... Tage får ärva det som råkar passa, men just nu har han en fix vindfleece som jag fyndade på rean i våras. Vi har en fodrad overall också till Tage från rean, men den hittar jag inte Uppe på vinden nånstans antar jag!... Vinterskor hittade jag superfina på skopunkten härom dagen, så det är också klart! Och resten av ungarnas kläder får jag nog SY, så att barnbidraget kan betala av några av mina tyger

• Lana

TACK för komentarerna om Joel

luz,hur går det?

LinaS,nja ja det syns ju att de är syskon men joel är mer lik mig och Elly lik mikael.

kesson,nä inte alls som joel men liiten kaluffs hade hon allt.

kvack,nej va tråkigt.det är hemskt att det är så.dock tänker de nog så att han (borsett från det som tillkom cancern) lever längre med cancern än om de opererar på en gång.kram till dig!

Idag har Joel sovit sååå gott ute på altanen i liggdelen,skönt att han kommer till ro.Han kommer inte till ro alls när Elly skriker och lever rövare inne hela dagen.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11