• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • MissHellen

jucea: Jag hjälper gärna till!! Kul!

• jeng
    Fy fy fy ni som är föräldralediga nu och möjligtvis riskerar att bli arbetslösa! Jag som har varit en sån rejäl förespråkare för fk:s regler, vad som gäller och vad man måste tänka på för att inte sabba för sig själv. Jag har just gått miste om ca 10 000 kr i månaden i akassa, pga ren dumhet (akassan redovisar inte tydligt sina regler, utan ger sken om att följa samma regler som fk.)... Så så kan det gå. Se upp, särskilt ni som börjar jobba deltid kan jag säga!!!!
  • Lana

Jucea,kul att du börjar sy till andra lägg gärna ut bloggadressen så man kanske kan betälla

Jag har en sulky men nästan plant liggläge.de få gånger vi är iväg så Joel ska sitta i den,är det okay om jag sitter i den med liggläget?och om han somnar är det är okay om han sover så ibland då? han är 8v på onsdag.

• luzorsus
    jeng skrev 2010-09-06 16:19:06 följande:
    Fy fy fy ni som är föräldralediga nu och möjligtvis riskerar att bli arbetslösa! Jag som har varit en sån rejäl förespråkare för fk:s regler, vad som gäller och vad man måste tänka på för att inte sabba för sig själv. Jag har just gått miste om ca 10 000 kr i månaden i akassa, pga ren dumhet (akassan redovisar inte tydligt sina regler, utan ger sken om att följa samma regler som fk.)... Så så kan det gå. Se upp, särskilt ni som börjar jobba deltid kan jag säga!!!!
    vad är det då för knasiga regler?
  • jeng
    luzorsus skrev 2010-09-06 20:50:11 följande:
    vad är det då för knasiga regler?
    reglerna är inte så knäppa i sig, men min akassa har valt att smyga med dom, och formulerar sig så att jag (och fler jag nu har pratat med om frågan) helt har missförstått. de pratar om att fl är öperhoppningsbar om barnet är under 2 år osv, men nånstans har dom smugit in att då måste man vara helt ledig. jag som har jobbat 50% har tydligen jobbat 1 minut för mycket i veckan för att få behålla min akassa. jobbar man över 80h i månaden så räknas det som ens fulla inkomst, dvs min akassa kommer nu att baseras på att jag har jobbat 50%. tack vare det så når jag ju inte heller upp till taket för extraförsäkringen, och kommer gå miste om drygt 10 000 i månaden!! helt sjukt. hade dom varit tydliga med det så hade jag ju självklart jobbat 49% istället....
    det min akassa har gjort är att redovisa de här reglerna, men formulera sig så att det verkar som att det gäller då barnet är äldre än 2 år. 
  • 3 barns mamma84

Här jobbar man heltid förlorar inget och går till mamma ledighet i oktober.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Lina S

Jucea - gud va kul! Lycka till!!!
    Vad kostar det att sy en tröja *nyfiken* Jag  hjälper också gärna till att svara på frågor. Jag håller med dig, gillar färgglada kläder bäst. Tycker om me and I kläderna. Det är så fint med muddar på ärmarna och benen som du har gjort!
    Jag kommer också att bli din kund

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Jucea
    Ja, muddar is da shit! Det går alltid hem här, för ben som hasar nedanför fötterna är skitjobbigt. Jag kan också svara på frågor.

Idag ska jag måla ytterdörren och förrådsdörren. SEdan packa upp lådor. Håhåjaja.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11